Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2002 #1 Del Skrevet 4. april 2002 Viser til min tidligere streng "Slank og yndig vs. ganske slank og flott", der mange jenter hang seg på og ville gjøre noe med kroppen sin. Nå begynner jeg. Her er mine tiltak idag: -bestemte at all sjokolade skal KUTTES -skal se på SATS timeplanen min og finne spinning timer å være med på fremover -bestemte meg for å klare å trene minst 4 dager i uka -treningstime kl. 5 på SATS (er medlem) -spise oftere, men ikke mindre. Så får vi se da, om speilet og klærne viser noe forbedring ettersom tiden går Startvekt: 69 kg. (høyde: 167 cm) Mål: 60 kg, eller det som ser pent ut (stram kropp og ikke mye overflødig) Jeg er bevisst på at dette er kun tilleging av sunne vaner, ikke en slankekur. Rett og slett A Change For Life. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pus Skrevet 4. april 2002 #2 Del Skrevet 4. april 2002 Go ~Vinga~, Go ~Vinga~ , Utrolig bra tiltak. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Skrevet 4. april 2002 #3 Del Skrevet 4. april 2002 Men du er vel ikke overvektig du. I følge Kroppsmasseindeksen er du normal (69 kg/1,67m*1,67m). Derfor høres det fornuftig ut å ikke spise mindre men å trene for å stramme opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 4. april 2002 #4 Del Skrevet 4. april 2002 Henger meg litt på jeg Vinga, med håp om å bli litt inspirert de dagene sofaen frister... Siden det ikke handler om slanking, men "oppstramming" (kalles det å padle? ) Jeg skal bygge littegranne mer muskler og ta bort bittelitt "overflødig" (etter mitt syn) fett, og da holder det jo merkelig nok ikke med å tenke på det... Synd det! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 4. april 2002 #5 Del Skrevet 4. april 2002 Jeg synes alle burde jobbe mer for å bli fornøyd med den man er jeg. Slankehysteri og "sånn BØR du være" propaganda har vi mer enn nok av.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 4. april 2002 #6 Del Skrevet 4. april 2002 Enig med deg Thea. Hadde egentlig tenkt å slanke meg 3 kg til sommeren, men jeg gidder ikke likevel. Jeg er jo fin som jeg er. Men har tenkt å trene litt mer. I dag f. eks. tok jeg med mann og barnevogn ut. Skulle egentlig bare gå en liten tur, men det ble 6 timer! (Med en liten pause på kafe) Det var vel ikke dårlig. Deilig nå når våren er kommet og solen skinner. Lykke til alle som skal trene mer! Smil fra smil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 4. april 2002 #7 Del Skrevet 4. april 2002 Så lenge det gjøres med riktig fokus og uten hysteri, synes jeg det er en ærlig sak å jobbe litt for å gjøre det beste ut av den kroppen du har fått tildelt. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2002 #8 Del Skrevet 5. april 2002 Syns Vingas innlegg er veldig bra! Ikke slankehysteri, men lyst til å komme i form! Ved å trene og spise litt sunnere gjør man noe godt for kroppen, noe som kan styrke imunforsvar og hindre belastningsskader for eksempel. Og man får masse ekstra energi og overskudd! Slankehysteriet har gått alt for langt, må innrømme at jeg også blir påvirket av det enten jeg vil eller ikke. Jada, fedme har blitt et helseproblem i Norge, årsaken er at vi rører altfor lite på oss! Så glem de håpløse slankekurene, prøv heller å bruke kroppen litt mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2002 #9 Del Skrevet 5. april 2002 Amanda- du har skjønt poenget. Det handler om å gjøre det beste ut av den kroppen du har, ikke et ønske om å forandre den til noe syltynt ekkelt noe. Jeg ønsker meg bedre kondis, litt mer energi, litt strammere kropp og bedre styrke. Samt bedre motstandskraft mot sykdommer. Smil- var det ikke deilig å være ute halve dagen?? Det er så varmt og deilig nå om dagen! Så, vil du være med så heng på Jeg var og trente på SATS igår, i 1 1/2 time, med påfølgende soling i 15 min. Idag er jeg hås, hes og halsen min er stram og sår som et raspjern, så jeg chiller hjemme og drikker frukt juice og hører på S Club 7 Jeg må innrømme at det har blitt til at jeg spiser bare 3 ganger om dagen den siste tiden. Det er ikke bra. Skal prøve å få til 5 ganger, med mindre måltider. Altså ikke spise mindre, men fordele den maten jeg spiser bedre utover dagen. Noen som har tips til hvordan det kan gjøres lettere på jobb o.l? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 5. april 2002 #10 Del Skrevet 5. april 2002 Jeg har med meg frukt som jeg spiser mellom frokost og lunsj, og mellom lunsj og middag. Eller ta å del opp matpakken! Lett yoghurt hender det også at jeg spiser som mellommåltid, er så heldig at vi har kjøleskap her, og Rimi i 1. etasje. Knekkebrød er også ok mellommåltid. Lykke til videre Vinga! Trener selv på SATS, og stortrives med det! Vi får håpe på en solrik helg med mulighet for laaange turer! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loretta Skrevet 6. april 2002 #11 Del Skrevet 6. april 2002 Ja her er det bare å henge seg på skjønner jeg. Har gått opp 10 kg på 3-4 uker, noe skyldes bivirkning av en medisin.... Misliker sterkt det jeg ser i speilet om dagen. Har liten tro på at jeg har lagt på meg fordi jeg har begynt å trene selv om enkelte mener det, muskler veier mer enn fett sies det, men å ha oppbygd såpass mye muskler at det merkes på vekta iløpet av 3 uker høres nå merkelig ut da. Så nå blir det kylling og ris, og brødskive 5 ganger om dagen på meg i en uke. Og en liter vann om dagen. ekssamboeren min gikk ned 7 kg på den "dietten" første uka, han gikk på Libra-kurs, gikk ned 26 kg, spiste kylling og ris i et halvt år....han er fortsatt ikke lei kylling. Imponerende !12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 23. mai 2002 #12 Del Skrevet 23. mai 2002 Hei igjen Jeg holder fortsatt på å legge om vaner, og synes jeg har kommet et stykke, selv om jeg hadde et par uker med "spise-to-poser-popcorn-for-dag"... Aner ikke hvorfor. Jeg bare måtte ha det! Nå har jeg kuttet det ut igjen, og drikker istedenfor mye BonAqua mineralvann. Treningen går så som så... En dag i uka i gjennomsnitt... Ellers går jeg mye tur med hunden. Men hey, skal man forandre seg til det bedre så krever det tid, tæl og tålmodighet!! Aner forresten ikke hva jeg veier... Men ser ok ut i helfigurspeilet... Jeg står på!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 23. mai 2002 #13 Del Skrevet 23. mai 2002 Bra Vinga! Jeg har heller ikke fått trent så mye jeg hadde ønsket, på grunn av haugevis av eksamener. Likevel, er bra fornøyd, har kommet omtrent der jeg vil være - skal bare jobbe med kondisjonen for velværens skyld og bygge litt muskler for bruk og forfengelighet Og du, så lenge du ser fin ut i speilet så teller ikke vekta vet du.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. mai 2002 #14 Del Skrevet 24. mai 2002 Deter trist at vi er så forfengelige (jeg også... ), for hva er det vi egentlig trenger: Jo trening for å produsere den gode typen kolestrerol, asmt trene hjertet/lunger for å kunne leve lenger og bedre.... Men hva gjør vi: trener for hardt til å få kolestrerol effekten, og styrke i stedet for utholdenhet... Og så dør vi av hjertefeil alt for tidlig... Hmmm Mann70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 27. mai 2002 #15 Del Skrevet 27. mai 2002 He he- gjett om jeg føler at jeg har klart meg bra da Minus 3 cm rundt livet siden jeg startet denne tråden (vekta vet jeg ikke, men nå begynner jeg å se ut som jeg vil ) Fortsatt er rumpe, lår og overarmer litt slappe, men det får de være i fred Jeg er jo jente, ikke skrape. Har ikke spist noe usunt på over en måned Og med usunt mener jeg frityrstekt mat, popcorn, og ferdigmat. Ikke at all ferdigmat er usunn da. Jeg er så fornøyd Deilig å oppnå målene sine! Nå skal jeg en tur på butikken og kjøpe mer sunn mat, har 300,- å bruke... *ss* Frukt er dessverre ganske dyrt å kjøpe i store kvanta. Hvorfor det egentlig?? De burde heller sette opp prisen på sjokolade og brus og sånt. Uansett- jeg føler at jeg gjør noe for kroppen min og meg selv, og det er en deilig følelse!! Spiste kinamat på MR. Hong igår til middag. De spurte om jeg ville ha grønnsaksfresen min uten chili, hvitløk og ingefær. "Nei, da tar dere jo bort all helsa i maten da!!" var min forskrekkede kommentar Amanda, hvordan går det med ditt prosjekt?? _________________ ~Vinga~1212[ Dette Innlegg er endret av: Vinga den 2002-05-27 13:37 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 27. mai 2002 #16 Del Skrevet 27. mai 2002 Hei Vinga, så flott at du føler du har kommet godt på vei! Ingenting er mer motiverende. Hvordan det går med mitt prosjekt? Heh Jeg skulle jo bygge litt mer muskler og få bort litt overflødig fett, har jeg skrevet ovenfor. Jeg har klart begge deler - blitt sterkere i hele kroppen enn jeg var. Sliter med armene da - armhevinger er et helvete, men kjempemoro når man klarer en eller to flere enn forrige gang. Ellers har det blitt for lite studio-trening på meg, men har ikke hatt tid. Skal trene tungt fremover, så fikser det seg. Fettet er nesten heelt borte (altså - det overflødige, jeg har det sunne igjen)- jippi! Om det er noe å pille på så er det kanskje 0,5 - 1 centimeter ekstra hist & pist, men det blir for dumt å klage over. Den helvetes magetreninga har også belønt seg, så jeg er ganske fornøyd Det jeg henger litt etter med, er kondisjonstrening. Er redd for å få tilbake skaden ved kneet, må ta det rolig. Gleder meg til formen blir på topp der også. Og Vinga - du er MYE flinkere enn meg til å spise sunt! Nå når jeg har eksamen blir det ofte både lite mat, og lettvindt, dessuten adder jeg en godtepose her og der også. Unner meg det - kanskje det er de godteposene som er den centimeteren ekstra - isåfall er det gledesfett Og det høres jo ganske hyggelig ut, det. Stå på, morsomt å vite at flere prøver å "perfeksjonere" på en sunn måte. ... Ang. dyr frukt - har du prøvd innvandrerbutikker?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-zloty Skrevet 28. mai 2002 #17 Del Skrevet 28. mai 2002 Ser ut til at dette er den beste tråden jeg har lest på lenge når det gjelder trening og TRIVSEL. Jeg tror at mangel på trivsel i trenings og livstilsendringer er årsak til at mange gir seg. Man KAN spise en sjokkis i ny og ne uten å få dårlig samvittighet av det, man KAN ta en stor middag av og til med alle ingredienser til. Poenget er at man balanserer dette med riktig mengde av trening og trivsel mot hverandre. En strammere mer muskuløs kropp på en gjennomsnittsperson trenger ikke å vises i det hele tatt på vekta. Det viktigste enhver får ut av trening er et rikere liv, mer ork til å oppleve nye ting, gjøre mer ut av hverdagen. Hvis ikke det er viktig, så vet ikke jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 28. mai 2002 #18 Del Skrevet 28. mai 2002 Hmmm, var ikke Loretta med også? Loretta!!! Hvordan går det med deg? Jeg startet dagen med et stort granny smith eple og en tallerken havregrøt med litt honning og kanel. Yammi I tillegg tar jeg alltid et multivitamin-og mineral-tilskudd hver dag. Idag regner det her i Oslo, så jeg får nøye meg med lufting av bisken 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå