Gå til innhold

ABM-sektoren.


Gjest Indo

Anbefalte innlegg

Hvordan går man frem for å skaffe seg en jobb innen ABM-sektoren? prøvd å google det frem, men kommer ikke over noen spesifikk info om dette. Holder på med relevant utdanning. noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søker ledige stillinger? Det er vel utlysinger her som de fleste andre steder.

Selvfølgelig kommer det an på hvilket felt du utdanner deg innen, men du gir jo minimalt med opplysninger, ergo er det ikke så lett å gi deg et helt konkret svar.

(Og for dere som ikke vet hva ABM-sektoren er, så står det for arkiv, bibliotek, museum.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å utdanner meg innen historie nå. Jeg har søkt litt rundt omkring på nettet, men kommer egentlig ikke over noe her i mitt nærområde. Skulle selvfølgelig ha formulert meg bedre i førsteinnlegget, det ser jeg nå :sjenert: men vet du om en egen nettside for dette? altså stillinger, (det er jo staten som ansetter om jeg har forstått riktig) hva som kreves av faglige prestasjoner o.l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde unplugged

Som historiker kan du søke jobb på museum og på arkiv. Du må nesten bare søke på finn.no eller nav.no og se hva du kan finne.

Det er nok mulig at du må være villig til å flytte på seg, jeg tror kanskje ikke at konservatorstillingene vokser på trær, men jeg tror heller ikke det er umulig å finne noe.

Lykke til.

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...