Gå til innhold

---


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blir liksom litt usikker, når brillerens blir snikk-snakk?

Men altså, mine briller (Jeg har hatt briller i ca 20 år jeg) rengjøres med det jeg har for hånden...

Sånne rense-våtservietter, eller spray og klut fra optikeren, eller bare genserermet eller et fuktig håndkle.

Aller renest synes jeg de blir av nettopp zalo og glodvarmt vann jeg da, tørket med et rent og tørt håndkle.

De fleste brilleglass er såpass solide at de stripes ikke opp sånn helt uten videre, mine har i alle fall vært gjennom litt forskjellig renggjøring, mistes på gulvet (ikke så lett å finne dem i mørket på nattbodet når man helst ikke vil åpne øynene, hender man slår den ned på gulvet da, f.eks, eller på badegulvet... rett på flisene), få en ball i ansiktet, you name it, og selv om de brillene jeg har i dag er et par år gamle, og altså brukes fra jeg står opp til jeg legger meg hver dag, så kan jeg ikke se at de har fått noen striper.'

Og de er altså rengjort på de fleste tenkelige (fornuftige da, ikke sandpapir eller sånn) måter. Så jeg tror det gjerne rett og slett er litt opp til hva du foretrekker selv jeg.

(Se der, så har jeg klart å snikk-snakke gankse mye rundt ingenting fornuftig...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 personer som har vært innom til nå, og ingen vet?

Konklusjon: folket har godt syn og bruker ikke briller! :)

Eller folk åpner denne tråden uten å ane at det i det hele tatt handler om briller, ettersom hverken plassering eller tittel på noen måte tilkjennegir det, og rusler hoderistende ut igjen? Derved faller brillene av, blir skitne, må vaskes på et vis, og vips, så har man glemt å tenke på å svare :)

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg vasker også brillene mine med det jeg har for hånden. Når de trenger en "skikkelig" rens er det zalo, varmt vann og et rent og tørt kjøkkenhåndkle som er tingen.

Har også mye glede av pusseskinnet som følger med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ganske ny som brillebruker, men jeg tørker av mine på genseren eller hva det måtte være jeg har på meg når de trenger et tørk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det handlet om enten menn, barn eller blomster.

:fnise:

Åja, briller, nei de tørker jeg som regel på genseren eller toppen når det blir tåkeheim. Har noe pussegreier i ei skuff et sted, men gidder sjelden lete etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle ting så var dette faktisk en sak som ble tatt opp i avisa for noen uker tilbake. Da måtte optikerne krype til korset å si: Det har ingenting å si med hva slags middel eller tøystykke du vasker brillene. Ihvertfall så lenge det ikke er noe i det som kan ripe opp glassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...