Gjest Gjest_sandra_* Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 hvordan får man katta til å slutte? og hvordan blir man kvitt lukta? lukter helt ned på madrassen t.o.m.. :S
Gjest Gjest_sandra_* Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 noen som har noen tips? vil ikke risikere å måtte vaske alt igjen! går egentlig lukta vekk når man vasker det vekk?
Gjest Elfrida Skrevet 3. november 2007 #3 Skrevet 3. november 2007 Bruk eddik i skyllevannet på sengetøyet. Du kan bruke litt eddik i vann som du lar trekke litt ned i madrassen, og så la det stå og tørke. Gjenta hvis ikke lukten blir borte. Holda katta ute av soverommet, og kastrer den hvis det ikke allerede er gjort.
Gjest Gjest_sandra_* Skrevet 3. november 2007 #4 Skrevet 3. november 2007 bor i hybel så har ikke dør inn til soverommet.. :s har vaska dyna, sengetøyet og madrasstrekket nå. burde jeg skylle det igjen? med eddikk?
Ciara Skrevet 3. november 2007 #5 Skrevet 3. november 2007 Dette er det viktig å få styr på fra starten. Hvor gammel er katten? Har den plutselig begynt med dette nå? Hvis det ikke er en ung katt som har begynt nylig, så bør du se på om det er endringer i hjemmet som den er stresset av. Er det en kattunge, må du passe på den, og bære den i kassen ofte. Ser det ut som den skal til å tisse på sengen, løfter du over i kassen med en gang. Kattungen min tisset i senga et par ganger etter jeg fikk den da den var helt liten, og etter jeg hadde båret den kassen et par ganger så sluttet den. Den tisset også i sengen en gang som voksen, da holdt vi på å pusse opp kjøkkenet og leiligheten stod på hodet. Men den ga seg med en gang rotet var over. Den likte tydeligvis ikke forandringer
Gjest Gjest_sandra_* Skrevet 28. desember 2007 #6 Skrevet 28. desember 2007 takk for alle tips. men vet noen om man kan f.eks bruke eddik i vaskemaskinen? hvis man f.eks heller det oppi sammen med vaskepulveret. har ikke skjønt helt hvordan man skal vaske sengetøy med eddik for å få vekk kattetisselukt. setter pris på svar!
Gjest Gjest_sandra_* Skrevet 28. desember 2007 #8 Skrevet 28. desember 2007 Bruk eddik istedenfor skyllemiddel. sikker på det? skyllemiddel legger jo seg på en måte utenfor klærna og hjelper ikke akkurat til med selveste vasken.. eddiken jeg kjøpte var ihvert fall idun klar 7 %. er egentlig beregna for matlaging. lurer på åssen det her skal gå med sengetøyvasking..
Dru Skrevet 28. desember 2007 #9 Skrevet 28. desember 2007 Ja, eddiken blandes jo bare i skyllevannet akkurat som skyllemiddelet gjør. Eddik har nok litt andre egenskaper enn skyllemiddel når det gjelder å trekke inn i tøy, skyllemiddel skal lage et slags lag.
sandrasalemandra Skrevet 7. januar 2008 #10 Skrevet 7. januar 2008 hm, joa. jeg helte ihvert fall eddiken sammen med vaskepulveret. og tror det funka. vet nesten ikke hva jeg synes sengetøyet lukter lenger. vanskelig å kjenne etter.. :s
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå