Gå til innhold

Har du blitt syk


Wonders

Anbefalte innlegg

Da mener jeg ikke fyllesyk :fnise:

Matforgiftet osv?

Forstuet armer el ben?

Skjært deg?

Slått ut noen tenner?

Kommer ikke på noe mer... :kaffe:

Hva gjorde reiseselskapet?

Fikk du rask legehjelp?

Måtte du på sykehus?

Fikk du ødelagt hele ferien din?

Fikk du igjen på forsikringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk skikkelig fall i blodtrykket og besvimte som en dødrukken spyflue som prøver å komme seg ut av vinduet. Besvimte hver eneste gang jeg prøvde å reise meg... Skjønte ingenting. Kom en dame som jobbet på hotellet og fikk meg med til hotellegen. Han på sin side ba meg om å ikke få panikk, men han hadde ringt ambulanse, for han kunne ikke finne pulsen min :overrasket: Ambulansefolkene kom med båre og greier..

Ble sittende på venteværelse, og ble tatt inn etterhvert. Jeg kunne ikke språket eller omvendt, så det eneste jeg skjønte av sykepleieren var at jeg var grønn i trynet (pekte på den grønne veggen, pekte på ansiktet mitt og lo...) Da jeg kom inn, ble det tatt eeg av hjertet mitt + masse greier jeg ikke lenger husker.

Fikk beskjed om at jeg hadde lavt blodtrykk og at jeg skulle starte hver dag med en gammel dansk :overrasket: Deretter ble jeg sendt tilbake til hotellet.

Det var på skoletur, og jeg hadde ikke riktig valuta, siden vi akk var kommet, så jeg lovte å komme tilbake å betale. Da jeg fortalte hva som var skjedd til lærerne sa de at jeg bare skulle drite i å betale :overrasket: Jeg følte meg ikke helt vel med det, men husket ikke hvor det var (husket generelt veldig lite), så ble til at jeg ikke fikk dratt dit.

Noen måneder senere dumpet en regning i postkassen, og jeg spurte foreldrene mine hva jeg skulle gjøre med den. De sa jeg skulle kontakte reiseforsikringselskapet, men jeg var tenåring på den tiden, og under deres selskap, i deres navn. Jeg fikk ikke noe hjelp, og visste ikke hva jeg skulle gjøre. Følte det ikke noe godt med det heller.

Jeg betalte aldri regningen. Regningen var på 400,-. Hadde jeg fortsatt hatt informasjonen skulle jeg betalt på flekken. Det plager meg fortsatt når jeg tenker på det. Synes det er dårlig stil. Til mitt eget forsvar, var jeg ung og dum, og fikk ikke noe hjelp fra folk som burde ha hjulpet...

Var den sykehistorien jeg kunne komme på i farten ;)

Edit: Måtte reise hjem en gang pga alvorlig hendelse i nær familie, og fikk da penger igjen. Kan fortelle mer om det hvis du vil? Det var jo ikke jeg som var syk da...

Edit2: Hadde bare lyst til å legge til at da jeg dro til legen i Norge da jeg kom hjem, for å fortelle om hva som var skjedd. Han målte blodtrykket mitt og sa at det var i orden. Dett var dett, ingen oppfølgning. Herlig...

Endret av Rainbow Brite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vil gjerne høre mer,

så jeg kan være mer forberedt om dette skulle skje med meg el noen jeg kjenner.

Da kan jeg ikke si at jeg ikke vet lenger, erfaringer skal deles, om du vil...så de slepper å være så skremmende når de gjentar seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ta det jeg husker da, det var en ganske spesiell tid, så hukommelsen er litt så som så.

Men vi visste allerede på forhånd at vi kanskje måtte reise hjem igjen, så vi var veldig nøye med å kjøpe flexibilletter.

Og det ble som fryktet, vi måtte reise hjem. Da vi kom på flyplassen, fikk vi forøvrig vite at billettene ikke kunne endres og at vi måtte kjøpe nye! :overrasket:

Jeg fikk fullstendig panikk, og klarte ikke å si annet enn at det var veldig viktig at vi kom oss hjem, med øynene fulle av tårer. De skjønte alvoret i situasjonen, uten at jeg trengte å si noe mer. De skulle gjøre sitt beste, og skulle prøve å få oss inn på et allerede overbooket fly, men da måtte vi møte opp ÉN time før take off, og være klar til å løpe :overrasket:

I mellomtiden ringte vi Europeiske som en gal, som trengte bekreftelser på at ting var som de var, så vi måtte få kontakt med ymse leger, som kunne bekrefte alvoret i situasjonen. Alt dette tok mannen min seg av, mens jeg løp frem og tilbake til check in stedet, og nærmest kastet opp. Europeiske skulle kunne klare å få oss på et fly, men vi måtte legge ut en hel masse (som vi ikke hadde, studenter + trodde vi var safe med jukse-flexibilletter, idiotselskap...), husker ikke helt hvordan akk den delen gikk for seg, for da gikk jeg, 50 min før take off, bort til kassa, hvor jeg fikk beskjed om at vi hadde fått plass. Jeg stod og stirret dumt på henne, for jeg skjønte ikke at det var sant. Da jeg endelig fikk summet meg, og jeg klarte å forstå at de måtte ha koffertene fortere enn svint, la jeg på sprang gjennom hele avgangshallen, tok koffertene og løp tilbake som et olja lyn. Mannen min stod i tlf med Europeiske og uttrykket hans var ubetalelig da jeg stakk av med koffertene. Fikk de avgårde, fikk hentet mannen min, og vi sprang og rakk flyet AKKURAT! :hoppe: Tror aldri jeg har vært så glad for å komme ombord i et fly!

Da vi kom til Kastrup, var det andre boller. Da hadde vi flydd på ugyldige billetter uten tillegg ut av de ansattes gode hjerter, fra asia, men i Danmark, ble vi pent nødt til å kjøpe nye billetter. De gav faen i hvorfor vi måtte hjem (hjerteløse jævler). Så vi brukte mastercardet, kjøpte nye billetter og kom oss hjem.

Det gikk ganske lenge før vi fulgte det opp, for det var en intens og tøff tid da vi endelig kom hjem. Men mannen min snakket med Europeiske, og sendte kopier av billetter, kontoutskrifter, pass, legeerklæring etc. Vi havnet visst midt i et rush for deres del, så det tok en stund før pengene kom tilbake på konto, men de gjorde nå en gang det.

Husker jeg var ganske pissed på Europeiske da vi satt på flyplassen, pga alt byråkratiet, men kan jo forstå det også. Er bare kjipt at folk som prøver å snylte skal skape problemer for folk som virkelig må hjem raskt.. Føler vel egentlig at vi fikk god hjelp derfra, på en byråkratisk måte. Nå var det riktignok mannen min som snakket med dem, og han var positiv til dem.

Men de virkelige englene her, var de nydelige ansatte som basically lot oss fly gratis fra asia og hjem - fordi de forstod alvoret uten at jeg en gang trengte å forklare noe! :engel:

Vet ikke om dette var til noe hjelp jeg? Lettere hvis du stiller spesifikke spsm. Kan evt spørre mannen min og, han husker sikkert mer fra den tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff a meg, jeg føler med deg, er overrasket over at asia lot dere bli med og europa nektet dere. Teite ass! Håper det aldri gjenntar seg!

Er det ingen andre som er blitt utsatt for noe på ferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Da mener jeg ikke fyllesyk :fnise:

Matforgiftet osv?

Forstuet armer el ben?

Skjært deg?

Slått ut noen tenner?

Kommer ikke på noe mer... :kaffe:

Hva gjorde reiseselskapet?

Fikk du rask legehjelp?

Måtte du på sykehus?

Fikk du ødelagt hele ferien din?

Fikk du igjen på forsikringen?

Uten at jeg skal gå inn på detaljer om hendelsen kan jeg fortelle at på en sydentur oppstod en skade som gjorde meg svært fornøyd med Vingreiser og misfornøyd som kunde hos Europeiske. Det første fordi guiden gjorde en fantastisk innsats for å hjelpe når uhellet først var skjedd. Det andre fordi forsikringsselskapet Europeiske forlangte at vi skulle legge ut for nødvendig behandling etter uhellet selv. Etter en kjapp ringerunde hos diverse forsikringsselskap fikk jeg vite at ingen andre forlangte at man skulle grave opp penger selv til slikt - det var forsikringsselskapet som skulle gjøre opp. Etter det: aldri mer Europeiske.

(Og før det blir lange diskusjoner: det var snakk om behandling i Norge etter at vi var kommet hjem).

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Mona_*

Med reiseforskring i Vesta gikk alt helt supert-

Bodde på Sunwing. Barna ble syke. Streptokokker i halsen og magevondt. Jeg sa i fra i resepsjonen at vi trengte lege. Fikk beskjed om å bare være hos barna så ville de ordne resten. Legen kom innen en halv time. Han fikk forsikringskortet mitt og jeg fylte ut et lite skjema. Medisiner ble sendt rett til hotellet. Vi betalte ingenting! Alt kostnadsmessig ble ivaretatt direkte mellom Vesta og legen.

2 dager etter var legen på besøk igjen og sjekket barna.

Dette var en lege som Sunwing hadde avtale med så det var nok litt derfor at alt gikk så greit. Er glad jeg slapp å dra barna med inn til legekontor i byen.

Dette var på Sunwing Rhodos.

Men jeg var imponert over forsikringen også. Alt ble ordnet uten at jeg måtte legge ut for noe som helst.

Hadde denne forsikringen via jobben og ikke bestilt/betalt sammen med feriereisen.

Kansje det er noe av årsaken til at alt gikk så greit. At jobben har en god forsikring for sine ansatte som er litt bedre enn vanlig reiseforsikring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble syk på familieferie i syden en gang. Begynte egentlig å merke det allerede på flyet ned, og vel nede på hotellet stupte jeg i seng. Der ble jeg liggende i tre dager, før jeg orket å gå til lege. En gresk lege med engelskkunnskaper på fjerdeklassenivå, men vi fikk da forklart problemet til slutt. Jeg fikk noen halvskumle tabletter, og dagen etter var jeg mye bedre. Synd vi bare hadde en ukes ferie...

Vi fikk kjempefin hjelp av Europeiske i denne saken, ikkenoe å utsette der gitt.

Og min mann, mine barn og mine foreldre hadde det helt ok uten meg på stranda he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært syk på ferie selv, men en i reisefølget mitt ble dårlig og havnet på legevakt/sykehus. De fikk forsikringskort, vi måtte fylle ut et skjema, og så ordnet de betaling osv direkte med forsikringsselskapet. Vi måtte ikke legge ut så mye som en krone. Dette var Europeiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest =tentacle=

Jeg har vært hos legevakt 3 ganger for infeksjon, en i EU og to utenfor EU. Reiste på egenhånd med rutefly, så bare fant ut av hvor det var legevakt og møtte opp. Jeg la ut kontant, det ble ikke mer enn 300 kr for konsultasjonen, i tillegg kom noe for antibiotika. Innen EU la jeg kun ut for medisiner, konsultasjonen var gratis for EØS-borgere i det aktuelle landet (Hadde E111-kortet). Feriene gikk bra, med noen begrensninger. Kontaktet ikke forsikringsselskapet i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prestekrage

Fikk en lei halsbetennelse engang. Måtte til lege og så ta ut medisiner på apoteket.

La ut for dette- men siden reiseoperatøren (saga om jeg ikke husker feil) samarbeidet med forsikringsselskapet fikk jeg tilbake utleggene samme dag.

Her hjemme har jeg opplevd å bli ramle i en trapp (ble spendt bein på) så jeg fikk skade på tenner. Dette meldte jeg til foriskringsselskapet- og etter at tannlegen sendte inn "skademelding"/kostnadsoverslag sendte tannlegen regningene direkte til selskapet....

Bruker og vil fortsette med å bruke Europeiske....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min fikk rykninger og ble dårlig da han var 2 år. Var på Sunwing på Kreta. De hadde egen lege. Han snakket bra engelsk og fulgte godt opp. Legen vurderte å legge han inn på sykehuset i Ierapetra, men det ble heldigvis ikke nødvendig.

Hadde europeiske reiseforsikring og E111-skjema. Vi betalte ingenting. Viste nødvendige papirer og legen ordnet resten. Følte oss veldig godt ivaretatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke jeg men både datteren min og mannen min har vært syke på ferie. Vi dro på egen hånd begge ganger utenom reiseselskap.

Begge gangene gikk det helt fint. Mannen min fikk en kraftig allergisk reaksjon og måtte til lege flere ganger og var til og med på sykehus. Vi fikk hjelp til og kontakte lege av hun vi leide leiligheten av og legen kom hjem til oss innen 1 time. Han var syk i 6 dager og vi fikk igjen alle utlegg på forsikringen + at vi fikk ca 1000 på dag han var syk pga spolert ferie.

Andre gangen var det datteren min (5 mnd) som fikk feber og utslett. Fikk hjelp av hun som eide leiligheten og legen kom også i løpet av 1 time. Fikk også her alle utlegg tilbake og kompensasjon på ca 500,- pr dag i 3 dager.

Hadde europeiske forsikring og fikk pengene veldig fort syns jeg, tok vel ca 3 uker fra vi sendte inn kravet til pengene var på kontoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eugene Onegin
Da mener jeg ikke fyllesyk :fnise:

Matforgiftet osv?

Forstuet armer el ben?

Skjært deg?

Slått ut noen tenner?

Kommer ikke på noe mer... :kaffe:

Hva gjorde reiseselskapet?

Fikk du rask legehjelp?

Måtte du på sykehus?

Fikk du ødelagt hele ferien din?

Fikk du igjen på forsikringen?

Jeg har blitt syk. Jeg fikk blodforgifting da jeg var i Frankrike. Jeg ble sent til sykehuset i all hast. Så man kan vel si det ødela ferien og jeg fikk igjen på forsikringen. Reisesklapet gjorde det som var nødvendig de hjalp meg med det jeg som var nødvendig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...