vidvandre Skrevet 3. april 2010 #561 Del Skrevet 3. april 2010 Du er altfor snill med meg, B.A. Men takk Jeg beundrer deg som har overskudd til å være omtenksom når du har det så kjipt. Kudos! Stå på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
B.A. Skrevet 3. april 2010 Forfatter #562 Del Skrevet 3. april 2010 der fikk jeg det som jeg tror er min første (og andre) "flørte"smiley i dagboka mi Måtte på sykehuset igjen idag. For en kjempestor overraskelse liksom. Denne gangen var det en ny bivirkning av cellegiften, blåmerker. Kjempemange blåmerker over hele kroppen som bare dukket opp nesten ut av det blå. Var visst fordi jeg har så porøse blodårer nå at det ble en hei hau med små blodåre sprekker. Så nå er jeg på et eller annet av medisiner som skal gjøre et eller annet så jeg blir bedre og slipper alle de dumme blåmerkene. Er til og med i ansiktet så det ser ut som jeg er mishandlet, så kanskje likegreit at jeg ikke er med gutten i helga så folk ikke tror det er han Godt jeg har så dårlig humor Var å traff noen av jentene mine ikveld, og det var så fint. Savner å orke å være med de en hel kveld, ha jentekvelder, gå på byen, alle de gøye jentetingene. Ble så vond i beina etter noen timer at jeg måtte hjem, skylder som regel på at jeg er trøtt så ikke noen skal bli bekymret for at det er noe galt med meg. Men var sinnsykt vondt, brukte en evighet på å gå hjem. Men ikke for det,jeg har jo bare godt av frisk luft Okei, da er det avgjort...jeg blir rar av de nye medisinene mine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 4. april 2010 #563 Del Skrevet 4. april 2010 Krysser alt som kan krysses for deg, B.A., og håper at prøvesvarene er slik de skal. Ha en fortsatt god påske (god og god - jeg skjønner at den ikke har vært så himla fin hittil) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chord Skrevet 4. april 2010 #564 Del Skrevet 4. april 2010 Hei B.A Nå har jeg fulgt tråden din i ukesvis, har lest og lest og krysset fingrene for at du skulle få det svaret du vil ha, om ikke annet en bra dag. Jeg har aldri skrevet noe til deg, for jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle ordlegge meg. Men så begynte jeg å tenke på at det kanskje ikke har noe å si, så lenge du får støtte. Det virker som at du har folk rundt som bryr seg veldig mye om deg, og det er kjempebra. Det er det venner er til for, stille opp når livet går en i mot. Vil egentlig bare legge igjen en hilsen her. Krysser alt jeg har om at du skal få det svaret du vil ha nå snart. At du slipper å vente så mye lengre nå. Mange klemmer fra Frozen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cho Skrevet 4. april 2010 #565 Del Skrevet 4. april 2010 Jeg blir så glad når du er glad, for da er du KJEMPEGLAD! Krysser fortsatt fingre og tær, selv om jeg er her litt sjeldnere for tiden. Tenker masse på deg, gleder meg til prøvene viser at du er frisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vidvandre Skrevet 4. april 2010 #566 Del Skrevet 4. april 2010 Tihi God søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
B.A. Skrevet 4. april 2010 Forfatter #567 Del Skrevet 4. april 2010 Inatt har jeg sovet!!! Sånn ordentlig sovet i mange timer, så mange at jeg er ikke trøtt! Jo jeg måtte vel krype til korset inatt å få i meg noe beroligende/sovemedisin, men gudd å det hjalp da. Har hatt en drømmeløs natt for første gang på kjempe kjempe lenge. Ellers føler jeg meg litt rar i kroppen idag. Kjennes ut som om jeg har hovnet opp, men jeg ser at jeg ikke har det. Tror det er blodårene mine som trenger littegranne ekstra plass og da trekker nok resten av tingene seg litt sammen...eller noe sånn.... Så fint med besøk av Cho igjen! Sender masse masse klemmer tilbake til deg snuppa. Frozen; Takk for hilsen, det er kjempekoselig. Er ikke sånn at en må skrive de perfekte ordene for å kunne legge igjen en hilsen, men jeg skjønner at det nok kan være vanskelig å vite hva en skal skrive til noen som er syke. Syns det er fint at du la igjen en hilsen og at du håper for meg, tror jeg trenger alle de gode tankene jeg kan denne uka som kommer. Takk for kryssing og gode påskeønsker Mira. God søndag til du Vidvandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicity Skrevet 4. april 2010 #568 Del Skrevet 4. april 2010 Krysser Krysser, Håper Håper :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 4. april 2010 #569 Del Skrevet 4. april 2010 Ord blir fattige...men jeg prøver meg da likevel. Kom tilfeldigvis over boken din og har grått noen tårer for deg og dratt på smilebåndet et par ganger Må bare si at: Du er fantastisk! Du er sterk og modig! Du er en inspirasjon for oss alle. Du er noe for deg selv (og da mener jeg det på den aller mest positive måten...) Jeg krysser fingrene for deg! Og tenker på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
B.A. Skrevet 5. april 2010 Forfatter #570 Del Skrevet 5. april 2010 Idag er blåmerkene borte igjen! Var på tide, selv om jeg hadde de bare i noen dager så var det mer enn nok spesielt siden de var over hele kroppen. Er sliten og trøtt igjen idag siden jeg ikke sov noe særlig inatt. Kan ikke ta tabletter hele tiden heller så da blir det noen søvnløse netter på meg. Idag er det mandag og nå nærmer det seg fort her. Dagen jeg får svar kommer denne uka. Er helt grusomt å ikke vite hvilken dag jeg får svar, for jeg kommer jo til å være en nervøs-irritert-sint-menneskeklump hele uka. Vil ikke ha svar jeg. Syns jeg bare burde få beskjed om at: Nei, B.A. du får ikke noe svar på prøven din før etter sommeren du. Så vil jeg jo ha svar likevel, for jeg må jo vite om jeg er frisk eller ikke. Kan ikke love at jeg poster her den dagen jeg får vite svaret, og jeg beklager det på forhånd, men jeg kan ikke love noen ting når det kommer til hvordan jeg tar det. F; klemmer tilbake! Alyah; oi...jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Det er store ord du bruker. Takk for gode tanker og takk for det fine du skriver. Blir helt satt ut jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
B.A. Skrevet 5. april 2010 Forfatter #571 Del Skrevet 5. april 2010 Ei venninne ba meg om å skrive litt mer her i dagboka mi. Hun mente det ville være bra for meg å skrive ned en grunn til at jeg er flink hver dag. Blir kanskje ikke hver enseste dag, men vi får se. Så here goes Jeg er flink som klarer å overse kvalmen så store deler av dagen at jeg får i meg mat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
B.A. Skrevet 5. april 2010 Forfatter #572 Del Skrevet 5. april 2010 Tenker på hva denne uken innebærer for meg. Hva svaret på prøven har å si for livet mitt. Hvis jeg ser for meg at det er et positivt svar, at jeg endelig får beskjed om at jeg er frisk igjen.... Kommer nok til å grine sinnsykt masse. Mest sannsynlig merke overlevelses-skylden. Ikke helt vite hvordan jeg skal reagere. Et positivt svar vil ikke ha noen umiddelbar effekt på livet mitt, så jeg kommer ikke til å merke noe forskjell. Dagene kommer til å være like og det tar lang tid før jeg er frisk igjen selv om jeg er kreftfri. Folk rundt meg kommer til å bli så glade at jeg vil føle meg skyldig fordi jeg lever, kanskje til og med bli deprimert. Ingen som ikke har vært gjennom det selv forstår hvordan det er og jeg vil møte liten eller null forståelse fra mine nærmeste som bare mener at jeg burde være glad for at jeg lever og er frisk. Negativt svar... Grining igjen, fordi jeg ikke er frisk og må ha mer behandling. Kommer til å skuffe mange mennesker som denne gangen forventer at jeg er frisk. Så blir det prat om hva slags behandling jeg skal videre med, hva kan vi gjøre, når skal det gjøres. Må nok skje ganske fort regner jeg med, så blir ikke lenge før livet mitt forandrer seg igjen. Depresjon fordi jeg er så lei. Trøsting av andre når jeg egentlig trenger det mest selv. Er kanskje ikke så positiv idag, men har allerede møtt lite forståelse for at jeg kommer til å slite litt uansett hva svar jeg får. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 5. april 2010 #573 Del Skrevet 5. april 2010 Jeg venter sammen med deg jeg. Tenker stadig på at du snart skal få svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. april 2010 #574 Del Skrevet 5. april 2010 (endret) Hei B.A.! Nå har jeg lest gjennom hele dagboken din og jeg heier virkelig på deg! Er utrolig spent på hvilket svar du får ang. prøvene. Håper virkelig det er positivt svar, og når det gjelder de rundt deg og at du frykter mangel på forståelse så vil jeg anbefale deg å snakke skikkelig med dem om det, og kanskje oppfordre dem til å ringe krefttelefonen for pårørende. Det kan kanskje hjelp dem til å forstå. Hvis du synes det er vanskelig å snakke om sånt, så kan du jo vise dem hva du har skrevet her. Du er så sterk og flott, at dette skal du klare! Uansett om prøvene skulle være negativ denne gangen, så skal du bli frisk før eller siden! Du klarte å bli kreftfri i det ene brystet. Du skal klare å bli det i det andre også!!! Ha en god natt, håper du får sove skikkelig i natt. Depresjon er forresten en tung sak, ja. Det som for meg har vært "eneste" kur, det har rett og slett vært å tvinge seg til positiv tankegang. Å tenke positivt selv om man ikke tror på det selv, og å tvinge og presse seg for å gjøre minst en ting utenfor huset i løpet av dagen, rett og slett kjempe i mot den isolasjonsfella man er på vei inn i. Jeg har gått på antidepressiva, men følte ikke at det hjalp noe særlig for min del i alle fall. Har mye større tro på kognitiv terapi! Det at du er forberedt på en mulig depresjon er bare bra det. For da merker du kanskje faresignalene fortere, men ikke minst så blir det lettere å ta det som det er, en naturlig reaksjon, framfor et nederlag. Det er ingen selvfølge at livet blir fryd og gammen så fort man får beskjeden. Alle som går gjennom noe sånt vil alltid bære det med seg på en eller annen måte. Jeg er forresten ikke så flink til å undersøke mine egne bryster, men jeg er bare 19, da. Skal likevel begynne å gjøre det kanskje en gang i mnd. så lærer jeg etter hvert hvordan brystene skal kjennes ut. For akkurat nå vet jeg bare sånn høvelig, så kan ikke si for sikkert at jeg hadde merket det dersom det hadde kommet en kul på meg. Og i og med at min mor lett får cyster og sånt, og derfor må til mamografi to ganger i året, så bør jeg jo følge med på det jeg også. Hvis jeg har arvet hennes gener, så er kanskje risikoen for at jeg får brystkreft større enn gjennomsnittet. Ikke vet jeg. Skal gi deg en stor Er glad du deler din historie med oss! Endret 5. april 2010 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
B.A. Skrevet 5. april 2010 Forfatter #575 Del Skrevet 5. april 2010 Teriyaki, takk for at du leser og heier. Er nok sant det at jeg trenger å prate skikkelig med folkene mine for at de skal forstå, er jo ikke lett for dem heller når de ikke vet. Jeg er ikke så flink til å prate om følelsene mine, selv om jeg har blitt veldig mye flinkere etter jeg ble syk, og merker jo på noen ting at hvis jeg bare prater om det så blir det bedre men det er ikke så lett for meg å ta det steget. Skal love å prøve mitt aller beste for å forklare folk hvordan jeg har det og føler det rundt det svaret jeg får denne uken. Kommer aldri til å vise noen dagboken min. Hvis noen jeg kjenner leser den vil jeg ikke vite det. Iallefall ikke på lenge, det er for nært nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 5. april 2010 #576 Del Skrevet 5. april 2010 Lykke til så masse denne uken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 5. april 2010 #577 Del Skrevet 5. april 2010 Hei B.A.! Nå er den spennende uken begynt, og jeg heier på deg og gode resultater! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 6. april 2010 #578 Del Skrevet 6. april 2010 Jeg heier så på deg B.A at jeg har ikke ord.... Og jeg må si med enig med en over her, når du er glad så blir jeg og kjempeglad. Håper det positive humøret ditt hjelper deg uansett hvordan resultatet blir. Oy, det var ganske grusomt å lese. Resultatet ditt er jo at du er frisk. Enkelt og greit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 6. april 2010 #579 Del Skrevet 6. april 2010 Venter spent jeg også. Ikke rart om du får store reaksjoner uansett resultat, du står jo midt i ditt livs viktigste og tøffeste kamp. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
B.A. Skrevet 6. april 2010 Forfatter #580 Del Skrevet 6. april 2010 Tusen takk alle sammen, for at dere heier og er der og leser dere gjennom dagene mine. Ser jo at det er mange som følge med og vil støtte meg og vite hvordan det går. Er litt merkelig at min lille dagbok engasjerer så mange av dere, hadde jeg iallefall aldri trodd da jeg begynte å skrive den. Har vært godt å ha dagboken, for her kan jeg skrive mange av de tingene jeg ikke får sagt. Trenger å få det ut innimellom. Idag er jeg irritert på hvor lite informasjon jeg finner! Jeg har vel nevnt det litt tidligere, det med overlevelses-skyld. Skyldfølelsen en sitter igjen med når en overlever noe som er så tilfeldig og som så mange andre ikke overlever. Det er sjokkerende lite informasjon om det. Har funnet sider på engelsk som hjelper meg litt, men det er tydelig at dette er et ikke-tema i norge. Tror det ligger mye skam med det, en skal liksom ikke være annet enn 100% kjempeglad når en er blitt frisk og da er det ikke lett å si at en føler seg litt skyldig som overlevde. Ikke mange dagene igjen nå. Tror ikke jeg får vite noe idag, men er 3 dager til denne uka som er mulige. Jeg er flink som lar meg selv kjenne på følelsene mine og prøver å bli bedre på å dele dem med andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå