Gå til innhold

Livet med kreften

B.A.

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65
Er godt dere holder ut med alle humørsvingningene mine iallefall :)

Det er ikke i nærheten av å være tungt for oss å holde ut med humørsvingningene dine i forhold til den gigantbyrden du bærer med din kamp mot kreften. Så bare "sving" i vei - vi både tåler det og tar i mot.

Ha en flott kveld - stor klem!

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Typisk meg! Sovna selvfølgelig i 8-9 tia ikveld og våkna igjen rundt halv ett og nå er jeg så lys våken som du får meg. Kan ikke spise eller drikke noe siden jeg skal på sykehuset imorra å ta den dumme dumme prøven. Jeg hater fasting! For når jeg ikke får lov til noe så er det jo det jeg vil.

Pokker pokker pokker!!!

Brunhilde; takk for at du viste meg det innlegget. Guriland, jeg blir helt satt ut.

Til deg gjest_marie; vet rett og slett ikke helt hva jeg skal si. Var så mange fine ting og gode ord. Takk for at du leser og heier.

:klemmer:

Det er så godt dere ikke blir galne i hodene deres *appifany* og Blondie65 :) Vet jo at dere tåler det, men jeg har litt komplekser på akkurat den. Jobber med det hele tiden og prøver å bli bedre.

Jeg vil ha is!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreman...nesten 500 innlegg her nå...og over 17.000 visninger! :sjokkbla:

Det er natta, jeg er våken, kjeder meg kanskje litt og henger på kg...å da legger jeg merke til sånt :fnise:

Tørst!!! Jeg vil ha vann og jus og saft og drink og brus og is! Jeg er tørst!!!!!

Jeg klager i dagboka mi! Jeg har ikke noe nytt å fortelle!

:bond::bond::bond::bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg og kg 5 års jubileum!

...fremdeles våken ja.

Skjønner ikke hvorfor jeg sover så lite av og til. Noen søgn er det nok med 4 timer, mens andre må jeg sover 15 timer. Skjønner ikke dette jeg. Ut å gå natt-turen min snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 5 årsdag ;) ! :blomst::ler:

Lykke til hos legen i dag!

(kanskje du burde late som om du faster flere ganger, kanskje matlysten kommer snikende og kvalmen forsvinner litt da :nigo: )

Nå må jeg jobbe! Håper legen har litt gode nyheter til deg og at han behandler deg pent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil også gratulere med 5 årsdag og ønske deg lykke til hos legen.

Og du, husk dette er din dagbok, her kan du klage og få ut frustrasjonen din så mye du vil, det er det minste du fortjener, :)

Klem

Endret av Heritære
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det gikk greit i dag. Du er tøff som tar den undersøkelsen, jeg vet ikke om jeg hadde greid det. Men må man så man, er det vel noe som heter.

Håper du fremdeles har matlysten i behold, og kan kose deg med noe godt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg som et forsøksdyr etter denne dagen. Har blitt stukketi og undersøkt og tatt så mange prøver av at jeg har mistet tellingen.

Mageprøven var vond, så sinnsykt ubehagelig når en ligger deg på en doktorbenk og brekker seg i noe som virker som en halv evighet. I virkeligheten tok det bare 15 minutter, men virker så mye lengre når det står på.

Var så heldig etterpå at jeg fikk lov til å få en ryggmargsprøve! :sukk: Og påfyll av blodlegemeer og medisiner og blodprøver... Gjorde liksom alt idag.

Magen min er ikke i superform etter all cellegiften så nå skal jeg gå på noen medisiner som gjør magesyren min kjempesvak for at magen skal bli bedre. Da må jeg være kjempeforsiktig med mat mens jeg tar denne medisinen og selvfølgelig er en av de aller vanligste bivirkningene......KVALME!!! :dåne:

Men over til de gode nyhetene jeg fikk idag; Cellegift mengden i kroppen min har minket masse og det betyr at jeg snart kan ta prøven!! Og neste uke (hvis jeg ikke blir vond i magen av medisinene jeg skal ta nå) så kan jeg spise litt appelsin!!!!!! :bolledeig:

*appifany*, ja var ganske sulten etter fastinga så jeg burde kanskje faste mer. Da jeg kom hjem fra sykehuset spiste jeg 2 skiver så fasting funker på apetitten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Måtte innom dagboka di og lese litt om deg etter lovprisingen til gjest_marie.

Du er tøff, sterk og modig. Du setter en litt økonomisk tung måned i perspektiv...

Jeg vil gi deg mange :klemmer: og lykkeønskninger videre i kampen mot kreften :dagens-rose:

- Sequax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sequax; Takk for klemmer, gode ønsker og fine ord.

Er flere som sier at jeg setter ting i perspektiv, er merkelig at jeg gjør det for det er jo MEG,men så syns jeg det er litt fint og. Noen ganger kan det være godt å bli minnet på at en egentlig har det litt godt :) Sender :klem1: tilbake og håper perspektivet holder lenge :jepp:

Fy faen i helvetes jævla forbanna kvalme! Pokker jeg hater å være kvalm! Faen altså!!!! :rope::kjefte::sur::frustrert::kjempesinna::sinnatagg::snurt:

Godt å få ut! Den dumme dumme medisinen jeg skal ta for magen. Herregud å kvalm jeg er. Er like ille som dagen etter en cellegiftkur, så er noe jeg håpet jeg var ferdig med. Har jo vært kvalm i evigheter, men skulle jo være ferdig med den forferdelige-vonde-får-ikke-puste-uten-å-spy kvalmen-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det var litt av en legetime du var gjennom i går, 15 minutter med brekninger og ryggmargsprøve, jeg hadde hylt som en liten unge, jeg.

Nå krysser jeg alle fingrene og alle tærne for at prøver, magesyre og kvalme holder seg på akseptable nivåer fremover, så du kan begynne å bygge deg selv opp igjen!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sequax; Takk for klemmer, gode ønsker og fine ord.

Er flere som sier at jeg setter ting i perspektiv, er merkelig at jeg gjør det for det er jo MEG,men så syns jeg det er litt fint og. Noen ganger kan det være godt å bli minnet på at en egentlig har det litt godt :) Sender :klem1: tilbake og håper perspektivet holder lenge :jepp:

Fy faen i helvetes jævla forbanna kvalme! Pokker jeg hater å være kvalm! Faen altså!!!! :rope::kjefte::sur::frustrert::kjempesinna::sinnatagg::snurt:

Godt å få ut! Den dumme dumme medisinen jeg skal ta for magen. Herregud å kvalm jeg er. Er like ille som dagen etter en cellegiftkur, så er noe jeg håpet jeg var ferdig med. Har jo vært kvalm i evigheter, men skulle jo være ferdig med den forferdelige-vonde-får-ikke-puste-uten-å-spy kvalmen-

Det er helt jævlig å være kvalm; jeg føler med deg... :tristbla:

Håper du har en ok dag bortsett fra kvalmen ? Eller er den der hele tia ? :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper også kvalme forsvinner... Og at du kan ta prøven snart... Så flink du har vært i dag...:)

Nattaklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cho; du hadde nok ikke hylt av prøvene, de færreste gjør det. Er ikke godt og blir himla svett når de presser den nåla opp i ryggraden min med alle krefter. Ligger som regel der i senga med kald klut i ansiktet og banner som en sjømann. Jeg tar ikke alt så rolig å fint på sykehuset, hendet at jeg kjefter litt på sykepleierne og legene (men får så dårlig samvittighet etterpå at jeg nesten aldri gjør det mer...)og banner og er sur og forbanna. Er ingen drømmepasient, selv om jeg hadde med julekaker til de søte pleierne i desember. :ler:

Sequax, dagen har vært grei bortsett fra kvalmen. Faktisk vært på besøk hos noen venner i noen timer så da var jeg veldig fornøyd :)

Jeg er konstant kvalm, alltid, hver eneste dag, hele tiden. Og det har jeg vært siden jeg hadde min første cellegift i juni.

Etter kurene (når det har gått noen uker siden cellegift) slipper den mest intense kvalmen taket, og jeg klarer å puste igjen. Når det er på det verste er alt vondt, bare jeg puster føler jeg at alt inni meg revner. Nå etter cellegiften har kvalmen avtatt mer og mer for om ikke hver dag så iallefall hver uke og det er kjempegodt. Er fremdeles kvalm, men har ikke de intense kvalme-toppene som jeg har hatt. Bortsett fra nå da på de nye pillene jeg tar for magen.Nå er det virkelig ille igjen. Prøver å tenke på andre ting, få i meg næring, gå turer, gjøre alt som skal hjelpe, og mange ting hjelper litt men ingenting tar all kvalmen. Så da får jeg ingen pauser, aldri pause.

Jeg er blitt flinkere på å ikke se så fysisk dårlig ut eller høres syk ut hele tiden. Høres ut som om jeg gjør det pga andre, for å ta hensyn, men jeg gjør det for meg. JEG trenger å bli behandlet litt som før, jeg trenger pause fra medlidendes blikk og stakkar-deg-som-har-kreft-og-er-så-syk holdninger som folk ikke kan noen for og ikke mener vondt i det hele tatt men som jeg ikke alltid orker. Jeg trenger å prate om helt vanelige ting, hvem som sa det og hvem har gjort det og hva vi har spist til middag...sånne ting, hverdags ting. Jeg faker meg avog til friskere enn jeg er og jeg gjør det med god samvittighet. Jeg liker pausene det gir meg.

Har vært så dårlig noenganger at jeg har grått hele dagen, men hvis noen ringer presser jeg det vekk og faker meg bra.

Det skjer ikke ofte, ikke hver dag, men når jeg trenger en pause eller merker at andre trenger å prate litt om sine ting. For det erikke lett å skulle ta opp problemene sine med noen som er alvorlig syke og har det vondt hele tiden.

Nå gikk jeg veldig i forsvarsmodus her, men det er fordi jeg vil at dere skal kunne se for dere hvordan det er. Hvor hardt det er å være den syke hele tiden, den som alle må ta hensyn til. Det sliter masse på sjelen.

Jeg kan ikke la meg falle sammen, eller gå i kjelleren eller bare si til alle hele tiden hvor trist og vondt og forbanna dritt alt er eller hva en enn vil kalle det. Jeg trenger å holde meg oppe, være litt normal sånn som jeg var før jeg ble syk. Hvis en slipper alt en har å klamre seg fast til er det ikke sikkert en kommer seg opp igjen. Det har ingenting med hvor lang tid det tar eller at en ikke er ærlig nok med seg selv, en må overleve på best mulig måte.

Jeg vil ikke BARE overleve. Jeg vil leve.

Å herre nå burde jeg sove ser jeg.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dårlig i form. Ikke kommet meg opp av senga enda. Fikk feber i går kveld. Hadde ikke mer enn 37,8 i feber, men det er ganske høyt nå for tiden.

Selvfølgelig alene denne helgen. Fleste av familiemedlemmene mine har reist bort og nesten alle venner er på ferier. Merkelig at det skal være ekkelt å være alene bare fordi man er litt ekstra varm.

Blir redd for masse ting når jeg er dårlig, men vil ikke ringe folk så de kommer hjem fra tur pga meg. Ikke før jeg havner på sykehuset i såfall (mest sannsynlig ikke da heller).

Har hodepine og feber, og er redd for at jeg har fått en infeksjon av noe slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...