Gå til innhold

Livet med kreften

B.A.

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

Da melder jeg meg i rekken av gratulanter og ønsker til lykke med dagen! Håper du får samlet krefter til "det siste slaget". Så håper jeg du får en flott bursdag! For mange flere år! :duskedame:

:blåse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Henger meg på alle som gratulerer deg med dagen! Til lykke, B.A.

And many more, har fått en ny betydning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjonene, er ikke mange dagene igjen nå til jeg blir 26. Er til fredag allerede. Det er rart med alder, føler meg av og til så mye eldre enn jeg er. Opplevd mye og fått mye livsvisdom som gjør at jeg føler meg 75. Andre dager tenker jeg at jeg kan da umulig være så gammel som 25! Føles ikke som om jeg har levd i så mange år.

Har ingen særlig planer denne gangen, har tidligere hatt store fester, mange fester og masse ting som har skjedd i forbindelse med at jeg blir eldre. Iår hadde jeg glemt det. Herreman, glemme min egen bursdag. Hadde jeg aldri trodd kom til å skje, jeg ELSKER bursdager! Fikk plutselig planer da jeg ble invitert til ei venninne den dagen, skulle skrive det opp i boka og der stod det, jeg har bursdag! Jaja...syns det var litt godt jobba jeg :sjenert:

Tenkt endel på det idag, på hvordan jeg hadde feiret hvis jeg hadde vært frisk i forhold til hvordan det er nå. Har ingen ønskeliste, ingen fest, ingen kakelyst. Ingenting av de vanlige tingene. Er ganske vemodig faktisk. Hadde jeg bare orket så hadde jeg feiret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja kommer til å ha mye å ta igjen. Jul, bursdag, vennebesøk, jentekvelder og alt mulig som jeg ikke har fått gjort siden jeg ble syk for 9 mnd siden.

Var på sykehuset igjen idag for diverse påfyll. Har endel mangler men ikke noe veldig alvorlig, når alle prøvene er lave så er det normalt sa de. Var godt å treffe legen å høre at det var forståelig og helt i orden at jeg tok en ukes pause fra cellegiften. Jeg vet jo at det er det, men er godt å høre det fra legen.

Akkurat nå føler jeg meg ikke så veldig bra faktisk. Kjennes ut som om jeg holder på å bli syk, sånn feber-og-vond-hals-syk, håper det bare er noe jeg innbiller meg siden jeg er sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja går nok over snart. Er redd for at jeg bare innbiller meg det, at jeg er blitt så ødelagt at jeg blir hypokonder. Usj, nei det nekter jeg altså!

Liker ikke huden min. Den er tørr og fæl. Tror cellegiften har som mål å fucke opp så mye som mulig sånn at ikke bare føler en seg dårlig men man skal se dårlig ut også. Har kjempetørr hud nå, kan smøre meg 5 ganger om dagen uten at det hjelper. Så har jeg rar hud i ansiktet, tørr en dag og fet en annen dag og kviser en annen dag. Dette gidder jeg ikke mer så nå tror jeg at jeg må streike litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Do you hear the people sing!!

La oss ta en liten revolusjon mot kreften! Kan ikke la den ta makta på den måten den har gjort.

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kamerater! La oss ta et oppgjør mot kreften! ... :sjenert::fnise:

Idag vil jeg komme med en oppfordring til alle som leser dagboken min, alle som skriver her, alle som kjenner noen med kreft, alle som sier de ville gjort hva som helst hvis de kunne redde noen de var glad i. Idag ber jeg dere om å gjøre det. Gi blod!

Blodgivere er fremdeles kjempeviktige, også i kampen mot kreft. Det norske benmargsgiverregisteret trenger flere givere. http://www.blodbanken-oslo.no/fakta/benmargsregisteret.html

Håper alle som kan gi blod gjør dette, og at dere oppfordrer alle dere kjenner til å gi blod.

Jeg kan aldri mer gi blod, jeg er kreftoperert og da kan en ikke lenger brukes som blodgiver. Det er dumt for jeg syns det er en veldig fin ting å gjøre for andre, og det er en liten ting som ikke tar særlig med tid.

Ja det var dagens lille oppfordringstime :) La oss ta rotta på kreften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må gå noen runder med meg selv, fordi jeg har en usannsynlig, irrasjonell frykt for nåler. Men jeg tror jeg skal tvinge meg :jepp:

I mellomtiden har jeg overtalt tre andre til å gjøre det!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trosser jevnlig min angst for nåler (jukser litt, smører på emla-krem) og gir blod jevnlig.

Ett utrolig viktig bidrag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Blondie65

Jeg får heller ikke gitt blod.

Når det gjelder sitt-ned-aksjon mot kreft:

We will not be moved

We will not be moved

We will not be moooooooved ... :romeo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra Midnight! Trenger så mange som mulig. Hvis alle fikk 3 venner til å bli givere og hver av de fikk 3 venner til å bli givere osv. ville det vært til kjempe hjelp for så utrolig mange mennesker.

Syns du er kjempeflink som i det hele tatt vurderer å trosse frykten din jeg, er kjempetøft gjort!

SuperIss som gir blod :jepp: Er ikke juks med emlakrem (eller englekrem som jeg kalte det tidligere... :ler: ), syns det viktigste er at du gjør noe så fint for så mange andre.

For alle oss som ikke får gitt blod så kan vi heller fortelle andre hvor viktig det er å gjøre det. Er mange som kan gi blod som ikke gjør det fordi de rett og slett ikke vet hvordan det funker. Blondi65 du kan slå deg sammen med meg å gjøre 2010 til et blodig år :)

Så nå er det allrede blitt en sitt-ned-aksjon mot kreft :skya: Da melder jeg meg til å sitte i fronten så lenge det er greit at aksjonen også gjelder for oss som gjør det liggende.

:ler: Det kom litt feil ut ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Du har hvertfall ikke mistet humoren din. Du kan godt sitte i front ;)

Jeg hadde lyst å gi blod før så jeg ringte inn til blodbanken å hørte, men jeg kunne ikke gi blod før pga jeg hadde pierceing i tunga, men den er nå tatt ut å da skal jeg jo kunne gi blod? Ikke det at jeg tåler å se blod. Blir kvalm, besvimer og spyr, er ei skikkelig pyse :fnise: Det var en sykepleier på sykehuset jeg var innlagt på i sommer som bare; du kan aldri gi blod, du. Men det er verdt et forsøk hvertfall. Skal kontakte sykhuset. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei noen ganger har jeg tydeligvis humoren på topp ja :fnise:

:danse: B.A. er frontdama :danse: Håper ingen skyter mot oss for da blir vel jeg truffet først...

*appifany* så supert at du vil gi blod selv om du sliter med det. Syns det er kjempe tøft av deg. :jepp: Når det gjelder piercing er man i 12 måneders karantene etter at nålen er satt inn.

Skulle virkelig ønske jeg kunne gi blod, men har bestemt meg for å la 2010 bli året der jeg informerer og forteller og oppfordrer så mange som mulig til å bli givere. Håper alle her som heller ikke kan gi blod vil være med å rekrutere så mange nye blodgivere som mulig!

Antall blodgivere i Norge minker, mens forbruket øker. Norge trenger derfor mange nye givere.

Gudd bedre jeg er sliten idag, har hatt noe som har skjedd (sosiale hyggelige ting) hver dag denne uka og jeg kjenner det tar på. Har fremdeles ufattelig lite energi og sover kjempe masse, men samtidig kjenner jeg at kroppen blir litt bedre dag for dag. Presser meg selv endel, når jeg skal på jentekvelder og besøk o.l. Da presser jeg meg til å virke bedre enn jeg er, er sikkert helt idiotisk men jeg føler jeg må. Vil ikke se så dårlig ut som jeg er, så sminker og steller meg alltid før jeg skal ut så jeg ser tårlig frisk ut.

Hadde kanskje følt meg mer uthvilt hvis jeg ikke presset meg til å gå ut, se bra ut osv, men jeg tror jeg hadde vært tristere og mer deprimert. Forrige uke var jeg sinnsykt dårlig og lå bare i senga hele uka helt til søndag da ei venninne "tvang" meg med på besøk til venner. etter det har jeg hatt noe hver dag og jeg føler meg mye lettere til sinns.

Om jeg ikke tenkte så myer over det fra før så vet jeg nå virkelig hvis viktig venner er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...