Gå til innhold

Livet med kreften

B.A.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Innom med et stort smil, og en pakke med pågangsmot, litt positivitet og litt senvirkende VÅR!!

La oss tenke nå at du er frisk. Endelig. At du snart igjen kan føle deg bedre.

Det er ingen her som er så naive at vi tror at alt er i orden, på et blunk, fordi cellegiften er over. Jeg tror det å bli frisk igjen etter kreft handler om så mye mer enn det.

Tankene skal jo også leges.. BA skal bygges opp igjen; bit by bit.

Man skal svelge og godta at man har vært redd for å miste livet.. Hvordan LEVE livet videre..?

Og jeg håper jeg får muligheten til å følge veien videre..

Du er en inspirasjon i hverdagen. :hjerte: Jeg er stolt av deg.

Gratulerer, BA!

Endret av MidnightChildDreamer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har nå lest hele boken din i dag, sitter med tårer i øynene og masse gåsehud.

Du er en utrolig sterk person, tror ikke jeg selv hadde taklet det like bra som deg. :klemmer:

Har ikke så mye å si, for jeg er litt sånn stum akkurat nå.

Men skal følge med på boken din, krysse fingrene og alt jeg kan krysse. Både for deg og alle andre som sliter med alvorlig sykdom.

Vet hvordan det er med den cellegiften, min far hadde kreft da jeg var mindre. Husker at han mista håret, var dårlig osv. Han fikk stråling også.

Synes iallefall at du takler dette svært bra, og håper du nå er frisk :)

Endret av Bambi85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer:

Gratulerer med overstått cellegift!

B.A.-Kickass-Superkvinne!

(først skreiv jeg soperkvinne, godt jeg oppdaga det! :lol: )

kreft --> :slår: <-- B.A.

Stolt av deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kommer gutten på besøk :jepp: Gleder meg til å ha helgen med han, slappe av og kose oss.

Er ikke mye bedre i form men så lenge jeg ikke er verre kan jeg vel ikke klage noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med vel gjennomført cellegiftskur! :roser:

Du og gutten må storkose dere i helgen. Det fortjener dere. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåååååhh, du må kose deg masse sammen med gutten din i helgen! :kose:

Satser på at du bare blir bedre og bedre nå!!! :nigo::blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en kjempekoselig helg og håper du fort føler deg bedre. Du skal se det hjelper og ha gutten din der i helga :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei B.A

Beklager at jeg ikke har vært her på par uker, men plutselig får jeg ikke mailer fra KG når det blir skrevet noe her... Også glemmer jeg å gå inn. Tenk det jeg glemmer det av og til... Jeg som tenker på deg støtt og stadig. forstår ikke det, men nå er jeg innom igjen :)

Gratulerer med gjennomført cellegift og jeg håper virkelig og krysser for at du nå er frisk :D Vi vil ikke ha noe mere nå :) Jeg håper du kommer i bedre form snart, så det tykke håret ditt kan bli langt igjen som du likte, komme deg i form for å kose deg med gutten, komme deg i form så du kan treffe venner og finne på noe du liker. Jeg håper på det sterkeste at du blir frisk nå så du får en fin påske å se frem til, en fin pinse, en fin sommerferie, en fin høst og en fin jul det kommende året :) At du får hver dag blir friskere og for hver dag som kommer at du får en fin dag....:D

Tenker på deg og heier på deg på at dette skal du greie B.A Du er ei flink jente :) Stolt av deg ;D

God helg og kos deg med gutten din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det lenge siden jeg har vært her. Har ikke klart å skrive, ikke klart tanken på noe jeg "måtte" gjøre. Startet denne dagboken for at jeg skulle ha et sted å skrive det av meg når jeg hadde dårlige dager, men ikke alle de dårlige dagene jeg klarer å komme meg opp av sengen engang.

Siden jeg skrev her sist har jeg brukt tid på avslapping, legebesøk og fremdeles bekjempe mange bivirkninger av cellegiften.

Noe jeg gjentar meg selv på gjennom hele dagboken er at jeg er sliten og kvalm, og jeg er det enda. Den slitenheten jeg kjenner på nå sitter langt inne og vil ikke gi slipp. Kan ha et par gode dager, men så er det som jeg faller sammen igjen og da sover jeg gjerne i flere dager. Virker ikke som om jeg skal komme over det. Befinner meg vel akkurat nå i en fortgående berg og dal bane mellom kjelleren og overentusiasme som brenner fort ut, og jeg har ingen styring på når jeg er hvor.

Apetitten min er dårlig, mat smaker ikke godt og har til tider blitt såpass lite spising at det har vært snakk om å få meg på næringsdrikker. Vet ikke om det er det virkelige ordet for det, men er drikke for dem som ikke spiser nok. Har sluppet til nå, og har heldigvis nok å ta av :)

Begynner å grue meg veldig til jeg skal ta prøven som ser om jeg er frisk eller ikke. Vil så gjerne være frisk, men vet at det er mulig at jeg fremdeles ikke er det og at det er mer cellegift i vente for meg. Tenker ikke kjempemasse på det for da blir jeg galen i hodet mitt, men jeg må være klar over hva som kan skje. Jeg prøver å ha et realistisk syn på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hug: Søte B.A. Håper dette "tullet" er vekke fra deg for alltid! Ønkser deg hvertfall lykke til i kampen om å komme deg ovenpå igjen! :blomst:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff jeg blir så lei meg på dine vegne..... Tenker sånn på deg :blomst::dagens-rose:

Jeg krysser for deg at den skiten er borte og at du kan begynne å komme deg ovenpå... Hadde sikkert hatt gått av en ferie med familien du kanskje???Ikke tenkt på noe annet, enn å kose seg, men vet det ikke er lett. Og er jo kanskje begrenset hvor man får reist nå etter cellegift og greier... Jeg håper virkelig at det er over. De drikkene er faktisk ikke så ille. Noen er litt kvalmene kanskje, men noen er friske :) Men er jo ikke sikkert du liker det :)

Snart er det Mars og tiden går så fort, håper du får en fin vår i møte :)

Og forstår godt at du ikke alltid orker å skrive her selvom dette var en klage dagbok. Vi er her for deg uansett om du bruker lang tid å skrive her mellom hver gang.

Når skal du ta prøver?er det 14 dager som tickeren sier?

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker også at du kunne trengt litt tid i sydens sol og varme. Har du vurdert sydentur gjennom ungdomsforeningen i kreftforeningen? Jeg kjenner folk som har vært på det, og det er slik en trygghet i det, samtidig som man får truffet mange i samme situasjon som en selv. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er urettferdig at du må være så syk selv etter du har blitt frisk. Men tenk at du har forgiftet ihjel en dødelig sykdom, da er det ikke rart at kroppen din trenger god tid på å hente seg inn igjen. En liten pust i bakken, og så begynner den på oppturen.

Hang in there, tøffa, dette skal gå bra :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wooosj...søndag allerede nå.

For tiden sover jeg nesten annenhver natt og er himla fornøyd med det for det er en super forbedring..altså ikke bare sover jeg annenhvernatt, jeg sover godt og lenge og mange timer sammenhengende annenhver natt.

Beholder noe mat, men er fremdeles kvalm som bare det og null matlyst bortsett fra på ting jeg ikke får spise enda.

*appifany*, vidvandre, *ella*; tusen takk for blomster og gode tanker, det er så fint at dere er der.

F; Takk for at du tenker på meg, er så fint. Prøvesvarene er nok ikke inne om 2 uker allerede. Det var mer ment som en foreløpig dato, men alt blir jo bare utsatt og utsatt når ned gjelder denne kreften her. Grunnen til at jeg ikke vet når jeg kan ta prøvene er at vi ikke vet når kroppen min klarer å bli kvitt all cellegiften jeg har tatt i det siste, og siden kroppen er utslitt tar det laaang tid.

En ferie hadde sikkert vært fint, men jeg kan ikke reise på lenge enda. Har et immunforsvar som bruker tid på å bygge seg opp igjen og jeg må være veldig forsiktig en god stund fremover.

Som Wadjet sier så har de turer med Ungdomsgruppa i Kreftforeningen, men jeg kan ikke dra til syden nå. Er den medisinske grunnen med at jeg ikke er sterk nok til utlandet, og så er det den personlige grunnen som er at nå vil jeg helst være hjemme med venner og familie rundt meg.

Takk for klem Wadjet og gode tanker. Jeg er allerede med i en selvhjelpsgruppe for brystkreftopererte hvor jeg får pratet med andre som har vært gjennom det samme og det er veldig godt, også er jeg med i ungdomsgruppen for kreftforeningen. Føler egentlig at jeg får det behovet dekket akkurat nå.

Er sånn jeg og tenker innimellom Cho. At jeg faktisk har fått GIFT inn i kroppen for å ta knekken på en DØDELIG sykdom! :sukk: Klarer virkelig ikke å forstå hva jeg har vært gjennom. At jeg har kjempet mitt livs viktigste kamp allerede nå.. Så det er godt jeg har folk som minner meg på at det er greit å være sliten .

Over til noe helt annet..så tenker jeg på pai. Ja...av alle mulige ting så tenker jeg på at jeg vil lære meg å lage pai. Jeg som er så kvalm for tiden at jeg ikke kan lukte kake fra naboen engang uten å kaste opp, og som ikke kan lage ting jeg aldri har prøvd før uten å svi ned halve kjøkkenet... jeg vil lage pai?? :fnise::fnise:

Håper dette er bare en liten fase jeg må gjennom, for det kan umulig gå bra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...