Gå til innhold

Moderat overvekt øker kreftrisiko

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel en generelt bra greie om man gjør sitt beste for å leve sunt i hvert fall og dermed unngå livsstilssykdommer som diabetes el skader på lunger som følge av røyking, ødelagt lever pga for mye alkohol osv. Man kan sef ikke forebygge alt men gjøre sitt beste i det minste.

Skrevet

Kjente to damer som var syltynne og superslanke hele livet sitt, innen de bikket 50, var de døde og begravet begge to, på grunn av kreft.

Slike tulleteorier er vel akkurat det, rent tull.

Skrevet
Kjente to damer som var syltynne og superslanke hele livet sitt, innen de bikket 50, var de døde og begravet begge to, på grunn av kreft.

Slike tulleteorier er vel akkurat det, rent tull.

Eh, selv om du kjente to damer som var tynne og som døde, betyr ikke det at teoriene ikke har noe for seg. :regn:

Skrevet

Neida, men er det i det hele tatt noen som ikke er kreftfremkallende nå for tiden..?

Skrevet

Det er linket til selve rapporten i Aftenpostens artikkel, men jeg har ikke fått lest mer enn innledningen enda. Der sies det imidlertid at man mener at kosthold og livsstil er ansvarlig for ca 1/3 av krefttilfellene, mens røyking svarer for enda 1/3. De øvrige henger for en stor del sammen med miljøpåvirking. Uansett: De rådene som gis, er for en stor del kosthold og mosjon.

Aftenposten legger nok litt mer vekt på BMI enn rapporten gjør, for så vidt jeg kunne se av sammenfatningen i starten av rapporten, så er overvekt særlig en risikofaktor for brystkreft, nyrekreft og kreft i endometriet (Som så vidt jeg husker, er det "forkleet" som tarmer og indre organer henger på).

Skrevet
Aftenposten legger nok litt mer vekt på BMI enn rapporten gjør, for så vidt jeg kunne se av sammenfatningen i starten av rapporten, så er overvekt særlig en risikofaktor for brystkreft, nyrekreft og kreft i endometriet (Som så vidt jeg husker, er det "forkleet" som tarmer og indre organer henger på).

Endometriet er livmorshinnen.

Skrevet

Uansett så er ikke dagens skjønnhetsideal noe å strebe etter, for om det skal være målet blir vi alle undervektige. Det er heller ikke bra for kroppen. ;)

Skrevet
Uansett så er ikke dagens skjønnhetsideal noe å strebe etter, for om det skal være målet blir vi alle undervektige. Det er heller ikke bra for kroppen. ;)

Ikke enig.

http://www.diaet-dresden.de/images/krank/bmi.jpg

Kvinner som har en kropp som av de fleste betegnes som vakker har en BMI 19-22.

Skrevet

Nå vil ikke en plansje som det der kunne passe til ethvert menneske på denne planeten da. ;) De fleste som er forbilder og som via mediene kalles vakre, er faktisk veldig tynne. Her snakker vi om filmstjerner, modeller m.v.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...