Gjest Gjest_fil_* Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 Jeg har en kollega som snart skal bli bestemor. Hver dag er det rapport om ståa til hennes gravide datter. Den samme rapporteringa gjentas mange ganger i løpet av dagen; først til meg, så ved lunsjtider til andre kollegaer og gjerne på nytt igjen i andre sammenhenger. I tillegg fortelles detaljerte minner om hennes egne graviditeter, gang etter gang; om hvor vond fødselen var, alle stingene som hun måtte sy, at barnet var usedvanlig stort osv osv. Jeg forstår jo at hun syns det er spennende å snart bli bestemor, men alt med måte. Jeg tror jeg holder på å bli sprø. Hvordan skal jeg overleve dette? Forstår ikke gravide/mødre/bestemødre at andre kan bli lei av å høre om avkommet. Må bare si at ellers er hun en veldig hyggelig dame på (ikke er hun gammel heller, rundt 40).
Gjest StockDama Skrevet 1. november 2007 #2 Skrevet 1. november 2007 Kanskje hun er sugen på oppmerksomhet og bruker datterens gaviditet til det fulle?
Gjest Helen Parr Skrevet 1. november 2007 #3 Skrevet 1. november 2007 Dette fenomenet er ikke ukjent. Selvsentrerte, egoistiske og oppmerksomhetssyke mennesker er usjarmerende enten de er gravide, skal gifte seg, skal bli besteforeldre eller snart skal ha eksamen. Ignorer, og forsøk å vri temaet over på forslag til statsbudsjett eller problemer med integrering av innvandrere i Norge, i lunsjen i stedet. Eventuelt innta lunsjen på ditt eget kontor.
fil Skrevet 1. november 2007 #4 Skrevet 1. november 2007 Kanskje hun er sugen på oppmerksomhet og bruker datterens gaviditet til det fulle? Tja, jeg vet ikke. Jeg bare frykter at det kommer til å bli mer og mer baby-prat etter hvert som det nærmer seg fødselen. Melder meg helt ut når hun begynner på historiene og rapporteringa ...svarer henne med "mmmm", "javel", "åja". Prøver å pensle samtalen over på noe annet. Hvorfor tar hun ikke signale om at jeg syns dette er umåtelig lite interessant? Kanskje jeg er slem?
fil Skrevet 1. november 2007 #5 Skrevet 1. november 2007 Ignorer, og forsøk å vri temaet over på forslag til statsbudsjett eller problemer med integrering av innvandrere i Norge, i lunsjen i stedet. Eventuelt innta lunsjen på ditt eget kontor. Når det er som verst hender det faktisk jeg avbryter lunsjen og undskylder meg med at jeg må fortsette å jobbe for jeg har det så veldig travelt. Det skjedde i dag.
Amanlis Skrevet 1. november 2007 #6 Skrevet 1. november 2007 Huff, så slitsomt. Men det kommer nok til å bli verre når ungen er født, da er det konsistens på bæsjen, smil fra babyen, melkespengen til moren som gjelder.
Gjest Pax Skrevet 1. november 2007 #7 Skrevet 1. november 2007 Det er da du kan si: - Åh, jeg liker ikke barn noe særlig, jeg. *ond*
Gjest Blondie65 Skrevet 1. november 2007 #8 Skrevet 1. november 2007 Når det er som verst hender det faktisk jeg avbryter lunsjen og undskylder meg med at jeg må fortsette å jobbe for jeg har det så veldig travelt. Det skjedde i dag. Neste gang synes jeg du skal si: hvis jeg hører noe mer om det fosteret nå så går jeg. Jeg har hørt akkurat denne historien 3 ganger i dag allerede og resten av uken har det vært det samme. Det er nok nå. I alles påhør. Slike masete bestemor-/mor-/bridezillas må settes på plass for hint og slikt forstår de ikke.
estrella Skrevet 1. november 2007 #9 Skrevet 1. november 2007 Læreren min er slik. Hun har fått sitt første barnebarn, han er nå over 1 år, men hun babler om han hele veien.. godt at vi går barn og ungdom
Gjest kolleger Skrevet 2. november 2007 #10 Skrevet 2. november 2007 Dette fenomenet er ikke ukjent. Selvsentrerte, egoistiske og oppmerksomhetssyke mennesker er usjarmerende enten de er gravide, skal gifte seg, skal bli besteforeldre eller snart skal ha eksamen. Helt enig, det finnes en selvsentrert kollega i alle kategorier av emner, her har vi en som har så mye plager at vi andre er i ferd med å utvikle plager pga. henne.
Gjest Gjest_fil_* Skrevet 2. november 2007 #11 Skrevet 2. november 2007 Huff, så slitsomt. Men det kommer nok til å bli verre når ungen er født, da er det konsistens på bæsjen, smil fra babyen, melkespengen til moren som gjelder. Grøss, orker ikke tenke tanken. Det er da du kan si: - Åh, jeg liker ikke barn noe særlig, jeg. *ond* Kan ikke si det da, har jo unger selv. Vel, jeg holder vel ut. Det finnes go værre folk å prate med enn "gravide" bestemødre. Måtte bare ha en utblåsning i går.
Gjest s.n Skrevet 2. november 2007 #12 Skrevet 2. november 2007 Uten direkte sammenligning, så har jeg en stemor som snakker veldig mye om sine. Jeg melder meg helt ut, og har vel egentlig kommet til den konklusjon at dette trigger videre masing... Når jeg bare svarer med hm, jaaa osv tror jeg hun blir usikker, og dermed begynner å prate som en foss!!! Kanskje din kollega er av samme type - som snakker når hun er usikker på situasjonen? Uasnsett så skjønner jeg at det er slitsomt for deg - jobbet forresten sammen med min egen stemor en periode akkurat når dattera hennes var gravid... Forferdelig...
Gjest Mayamor Skrevet 2. november 2007 #13 Skrevet 2. november 2007 Jeg ville gjort henne oppmerksom på hvor ensporet hun var endten det gjelder det ene eller det andre om hun negget om og om igjen på noe og det plaget meg. Ville sagt fra på en fin måte, men uten rom for misforståelse. Ville ikke tatt det i offentlighet; da det kan føre til uvennskap mellom henne og deg, evt andre som dras inn og arbeidsplassen blir inndelt i leire...
Gjest milkyway Skrevet 2. november 2007 #14 Skrevet 2. november 2007 Er det en jobb hvor du må være "tilgjengelig" hele tiden, eller har du lov å rømme med mp3spiller eller lignende? På jobbkurset jeg går på er det en som snakker heseblesende hele tiden uten pause og MÅ ha alles oppmerksomhet hele tiden, være seg kikking i Jokerreklamen "Mmmm SPEGESKINKA!!" eller "Pappa slo meg da jeg var liten MEN HAN ER DAU NÅ DA!" til slutt orket jeg ikke mer, stappet musikken i ørene og fikk konsentrert meg. Dagene er finere nå!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå