Gjest :( Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 Jeg har et problem, selv om jeg bruker tamponger og damebeger så renner mensenen gjennom selv om de ikke er "fylt opp" med blod. Jeg har mange store mensenklumper når jeg har mensen, kan dette ha noe å si? eller er jeg veldig rar inni gangen der kanhende? :gråte:
Gjest Blondie65 Skrevet 1. november 2007 #2 Skrevet 1. november 2007 Har du andre problemer? F.eks. blødninger veldig ofte, veldig langvarige blødninger? Da kan det være sånne godartede cyster inni der og de lager krøll.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2007 #3 Skrevet 1. november 2007 nei, det er den månedlige mensen. veldig stabil... bare synes det er så merkelig at jeg begynner å blø igjennom, bruker rosa str i O.B., burde kanskje begynne med grønn O.B.
Gjest Blondie65 Skrevet 1. november 2007 #4 Skrevet 1. november 2007 nei, det er den månedlige mensen. veldig stabil... bare synes det er så merkelig at jeg begynner å blø igjennom, bruker rosa str i O.B., burde kanskje begynne med grønn O.B. Ja og bind i tillegg. Føler med deg, det er ikke noe kjekt det der. På sikt kan hormonprevensjon hjelpe, men det er en del bivirkninger med det som ikke er så kjekke.
Gjest Elfrida Skrevet 1. november 2007 #6 Skrevet 1. november 2007 Er du sikker på at damebegeret er riktig plassert? Hvor lenge har du brukt det? Klumper fanges opp hos meg i hvert fall ( ) Jeg har også opplevd at tamponger lekker helt uten at de er i nærheten av å være fylt, men ikke veldig ofte.
Gjest nimbus Skrevet 1. november 2007 #7 Skrevet 1. november 2007 Jeg blør også ofte gjennom, og er ikke alltid man har mulighet til å bytte en gang i timen... Hva i all verden er damebeger?
Gjest StockDama Skrevet 1. november 2007 #8 Skrevet 1. november 2007 Et lite beger du setter inn i vagina... så må du ta den ut og tømme den av og til.
Gjest antigartner Skrevet 2. november 2007 #9 Skrevet 2. november 2007 nei, det er den månedlige mensen. veldig stabil... bare synes det er så merkelig at jeg begynner å blø igjennom, bruker rosa str i O.B., burde kanskje begynne med grønn O.B. Prøv med Tampax istedenfor OB. Jeg synes Tampax trekker til seg mye mer væske, og særlig hvis det er klumper. Det belegget som sitter utenpå OB'en, og som skal forhindre at den loer, forhindrer også oppsuging av væske.
Orestes Skrevet 2. november 2007 #10 Skrevet 2. november 2007 Prøv med Tampax istedenfor OB. Jeg synes Tampax trekker til seg mye mer væske, og særlig hvis det er klumper. Det belegget som sitter utenpå OB'en, og som skal forhindre at den loer, forhindrer også oppsuging av væske.Var det ikke en gang i tiden hurlumhei, underskriftskampanje og faenskap her fordi ob slutta med den anti-loe-greia?
Malama Skrevet 3. november 2007 #11 Skrevet 3. november 2007 Var det ikke en gang i tiden hurlumhei, underskriftskampanje og faenskap her fordi ob slutta med den anti-loe-greia? Jo, men enten så snudde derved OB eller så vet ikke jeg, for mine OB, som er relativt ny av dato altså, har definitivt en anti-lo-greie på seg. Har aldri hatt mange av dem uten, for jeg hadde et litt stort lager (glemt at jeg kjøpte, og kjøpte igjen og sånn der) rett før det styre med at de skulle ta det bort, og synes egentlig de stadig har det. I alle fall de størrelsene jeg bruker. Men, at en tampong lekker uten at den er full skjer dessverre. Ofte sitter den da ikke helt godt, og når også damebeger lekker uten å være fullt, da sitter nok ikke det heller helt godt, for det skal det ikke gjøre. Mulig at litt bedre plassering kan avhjelpe trådstarter noe. I tillegg er det vel dersom dette er et stadig problem, gjerne ingen vei utenom bind i tillegg.
Edie Skrevet 3. november 2007 #12 Skrevet 3. november 2007 Problemet kan jo være at du har store og kraftige blødninger, altså du bruker tampong og damebeger riktig, men det holder ikke. Dessverre.. Bruk både tampong og bind. Er det for plagsomt, hør med legen din. Det finnes tabletter (Cyklokapron) som reduserer blødningene, og hormonspiral er også anbefalt ved store/ kraftige mensblødninger.
Gjest Kitten Skrevet 3. november 2007 #13 Skrevet 3. november 2007 Problemet kan jo være at du har store og kraftige blødninger, altså du bruker tampong og damebeger riktig, men det holder ikke. Dessverre.. Enig. Grunnen til at det lakk når jeg brukte damebeger var at det var fullt...
Malama Skrevet 3. november 2007 #14 Skrevet 3. november 2007 Ja, men hun sier jo at det lekker når det IKKE er fullt?
Kara W Skrevet 3. november 2007 #15 Skrevet 3. november 2007 Jeg hadde veldig kraftige blødninger før. Jeg kunne desverre ikke bruke tampong, og på det verste måtte jeg skifte bind hver halvtime. Da ble det ofte nattbind om dagen også. Kjedelig, men ikke like kjedelig som å blø tvers igjennom klærne sine. Måtte skifte laken hver morgen også. Heldigvis varte dette bare 2-3 dager før jeg gikk over til mer normal mensen. Dette gikk over da jeg begynte med p-piller. Jeg har brukt mange forskjellige merker gjennom årene (alle sånne med like mye hormoner i hver pille, reagerte dårlig på de som varierte), og med alle sammen har jeg hatt redusert blødning. Så jeg vil anbefale deg å kanskje prøve p-piller hvis du ikke allerede gjør det (og ikke har noe imot å bruke dem), og ellers er det bare å bruke bind i tillegg til tampong og skifte hver gang du har mulighet.
Gjest Kitten Skrevet 3. november 2007 #16 Skrevet 3. november 2007 Ja, men hun sier jo at det lekker når det IKKE er fullt? Jeg glemte å nevne at klumpene gjerne sneik seg forbi de og, før det rakk å bli fullt..
Gjest Frysepulver Skrevet 3. november 2007 #17 Skrevet 3. november 2007 Har også hatt kraftige blødninger. Begynte på p-piller og det var min store redning! Bruker også alltid bind selv om jeg har tampong, bare sånn i tilfellet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå