Gjest Mirina Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 Jeg har slitt med gjentatte soppinfeksjoner i skjeden. Var hos legen for et par uker siden, han undersøkte meg og konstanterte at jeg hadde soppinfeksjon og en eller annen betennelse. (Ikke BV) Fikk tabletter for betennelsen og diflucan mot soppen. Men den tok ikke knekken på infeksjonen. Nå har jeg altså fått Azitromax for soppinfeksjonen, men siden dette er antibiotika vet jeg ikke om jeg ønsker å bruke den. Jeg har alltid fått soppinfeksjoner når jeg har tatt antibiotika tidligere, så jeg skjønner ikke at dette skal hjelpe. Noen andre som har fått disse tablettene mot soppinfeksjon?
Gjest StockDama Skrevet 1. november 2007 #2 Skrevet 1. november 2007 Tok en liten search rundt på nettet, og ser ut til at den bare tar livet av det den skal og funker annerledes enn vanlig antibiotika. Så du får vel ikke ny infeksjon etter endt kur pga antibiotikaen. Ser ikke hvorfor legen din skulle gi den en kur mot sopp som bare ender med å gi deg sopp uansett.
Miel Skrevet 1. november 2007 #3 Skrevet 1. november 2007 Azithromycin er et antibiotikum, ikke et antimykotikum, og har derfor ingen effekt mot sopp. Derimot brukes det gjerne for å behandle klamydia eller gonoré.
roxanne Skrevet 1. november 2007 #4 Skrevet 1. november 2007 Aldri hørt at man gir Azitromax mot soppinfeksjon. Dette er jo et bredspektret antibiotikum, og et problem med det er jo at bakteriefloraen i skjeden kan bli forstyrret med det resultat at candida (sopp) får gode vekstvilkår. Diflucan kapsler tar soppen. Man tar bare en kapsel, og så er man bra. Drikk Biola, unngå sukker, gjær, øl, hvitt hvetemel - alt som gir næring til soppen.
Gjest Mirina Skrevet 1. november 2007 #5 Skrevet 1. november 2007 (endret) Jeg har ikke klamydia, tok en test for det da jeg var der for 14 dager siden, og den var negativ. Jeg tok èn Diflucan 100mg hver dag i 7 dager, men er allikevel ikke blitt helt bra, derfor fikk jeg dette. Skjønner veldig lite, for jeg har alltid trodd at antibiotika ikke har noen effekt på sopp. Endret 1. november 2007 av Mirina
roxanne Skrevet 1. november 2007 #6 Skrevet 1. november 2007 Men er det påvist candida (sopp)? I så fall er det rart du ikke har blitt bedre etter en 7 dagers kur. Mulig legen tror det er en mer uspesifikk infeksjon- bakteriell vaginose eller mycoplasmainfeksjon. På sistnevte så virker jo Azitromax.
Gjest Elfrida Skrevet 2. november 2007 #7 Skrevet 2. november 2007 Jeg får omtrent alltid soppinfeksjon av antibiotika. Så dersom du fikk både antibiotika og soppmidler på en gang, kan det være at soppmidlene ble 'slått ut' av antibiotikaen og derfor ikke fikk has på soppen? Men at du har fått antibiotika på ny mot soppinfeksjon virker veldig rart, for det har vel som andre også har nevnt ingen virkning på sopp (bortsett fra å gjøre det verre). Kanskje det er som roxanne sier at du har fått antibiotika mot en bakterieinfeksjon, men det er jo veldig snodig hvis ikke legen har fortalt deg det!
Gjest Mirina Skrevet 3. november 2007 #8 Skrevet 3. november 2007 Ja, jeg synes også dette er veldig rart. Har enda ikke startet på kuren, og tror jeg venter med det til jeg har snakket med legen på mandag. Jeg vil gjerne vite hva jeg tar medisiner for.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå