Gå til innhold

Blodpølse - tilbehør?


Gjest Gjest_vamp_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_vamp_*

Jeg eeelsker stekt blodpølse. Før pleide jeg ha fløtegratinerte poteter til, men nå i det siste har jeg funnet ut at det er bedre med pasta til. Men får nærmest dårlig samvittighet over mangelen på grønnsaker... Aller best er jo blodpølsen når man spiser den bare helt for seg selv, tar en i handen og gumler i vei...

Hva har dere sammen med blodpølse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke fordra blodpølse/blodpudding nå i voksen alder, men vi elsket det som barn. Vi pleide å spise det helt enkelt stekt i skiver, med sirup på, og kokte poteter til (kan ikke huske at vi hadde grønnsaker til akkurat denne retten, men mulig jeg husker feil). Vet noen har hvit saus til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodpudding har jeg ikke spist på evigheter, men husker at jeg likte det veldig godt når jeg var liten.

Da spiste vi det som stekte skiver på brødskive med (masse) sukker på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på Azorene fikk jeg servert blodpølse i en rett som bestod av kokte biter av grønnsaker som kålrot, gulrøtter, poteter og kjøttbiter. Blodpølsa ga en søtlig og god smak til retten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodpølse eller -pudding skal rett og slett bare spises med sukker på. Det spiser jeg kanskje to-tre ganger i året, så da gir jeg blaffen i mangelen på grønnsaker. ;)

(Men nå spiser jeg det aldri som middag heller, det er kveldsmat hos meg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spiser blodpølse stekt i skiver med sirup og smør på. Gjør som nilma de få gangene det er snakk om skipper jeg grønnsaker så lett som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvis jeg spiser det som jeg er vant med hjemmefra er det med kokte poteter og råkostsalat. For ikke lenge siden spiste vi blodpølse med byggrynsalat til. Det var veldig godt, oppskriften fant jeg her på kg (bl. annet med granateple). Sukker står også fast på bordet til blodpølse, men jeg synes det er godt uten også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodpølse har jeg ikke spist siden jeg var barn, jeg syntes det var veldig godt husker jeg! Stekt, med sirup på og kokte poteter til (kan ikke huske at jeg spiste så mye av de potetene..)

kanskje jeg må kjøpe meg og prøve om jeg fortsatt liker det.. hva slags kjøper dere? Hvem er best, med andre ord..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie spiste vi alltid blodpølsa med sukker på og hadde stekte poteter til+friske tomater. Kjempegod mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke spist det siden jeg var liten, orker ikke tanken på det nå som jeg vet hva det er :)

Men vi pleide å spise blodpuddingen stekt i skiver, med kokte poteter og eplemos til! Det var faktisk noe av det beste jeg visste, og eplemos smakte (meget overraskende) utrolig godt inntil.

Verdt et forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser det ikke ;) . Synes ikke det er så godt at jeg gidder lage det. Men da jeg var barn spiste jeg det med kun sukker til og det gjorde mine foreldre også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blodpølse er perfekt sammen med appelsin og epler i skiver! C-vitaminen skal dessuten være bra for opptaket av jern, sånn som jeg lærte det da jeg var liten...:P

Det frisker uansett veldig opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
  • 6 år senere...
Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

GRØSS!! 😳😷😲😬

Anonymkode: cead0...87a

Bli voksen.

Anonymkode: 5272f...2d9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stekes i smør, serveres med potetstappe og appelsinjuice, nam! Hadde sukker på som liten, men trenger ikke det lenger.

På 2.11.2007 den 10.49, Gjest Gjest skrev:

kanskje jeg må kjøpe meg og prøve om jeg fortsatt liker det.. hva slags kjøper dere? Hvem er best, med andre ord..

Har bare funnet én type på butikkene rundt her, men synes den er god. Det er den i svart pakning, fra Gilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med enten ertesuppe eller tomatsuppe, noe salt. Strø sukker på stekt blodpudding. Har ikke smakt det siden jeg var barn.

Anonymkode: 54444...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...