Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan skal jeg kle meg under en joggetur,for at jeg skal

holde varmen,samtidig som jeg må ha bevegelsesfrihet.

Hva heter plaggene og hvilke merker bør jeg gå for?

Hvor mye bør jeg kle meg?

Trenger råd fra innerst til ytterst.Fra topp til tå.

Hva slags materiale er best i klærne jeg bør bruke?

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Kristin_
Skrevet

Superundertøy funker fint, det gjør også ull. Det som er genialt med ull er at det ikke føles vått og jævlig selv om du blir svett, i motsetning til din verste fiende, bomull. Når været er kjipt, bør du holde deg unna joggebukser i bomull, de vil gjøre det vått og kaldt for deg. Gå heller for ull/superundertøy underst (fås i sportsbutikker, tror Wistex fører en del også, av merker har vi f.eks. Dovre, Ulvang, Kari Traa, etc), og en joggebukse i et stoff som puster over. De fleste sportsbutikker har masse utstyr til utendørs aktivitet som jogging også til høst og vinter, det er bare å gå og høre. Løplabbet har også garantert tips fordi de har mange kunder som løper ute så og si året rundt.

Når det gjelder joggesko er det selvsagt noen typer sko som er åpnere og mindre utendørsvennlige enn andre, så gå for noe som ikke kun er stoff. Det finnes svært mange modeller på markedet også laget for bruk i litt kjipere vær. Gå på Løplabbet eller i en annen sportsbutikk og spør pent. Kjør ullsokker på beina også (Ulvang?), da slipper man å bli kald og fryse. Alt tøy som "puster" transporterer stort sett vann veldig effektivt, og tørker også derfor fort.

Håper dette var til hjelp, litt i hvertfall:)

Skrevet

Jeg råder deg til å stikke på löplabbet, de har sko og klær til all slags joggevær. Det er viktig å ha riktige sko for riktig underlag, og hvilke type fot osv. Dette fikser de på samme butikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...