Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nysgjerrig jeg! Fortsatt...

Har dere fått selvangivelsen? Fornøyde eller deppa?

Jeg er veeldig fornøyd! :P Trodde sambo skulle få masse baksmell, det gjorde han ikke. (Ok, tusen kroner, men vi hadde forventet 6-7000) Og jeg fikk tilbake masse penger! Tjohoo!! :sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Æsj ja, fikk 2000 kr i baksmell. Fikk 6000 i baksmell i fjor, så det går da ihverfall riktig vei.

Deilig at du fikk igjen penger da :D

Skrevet

Jeg fikk igjen litt penger - men er ikke fornøyd. Det burde vært mer - så det får jeg kikke litt på.

Skrevet

Hurra, jeg fikk igjen noen tusen. så jeg er stråålende fornøyd.... :D

Skrevet

Litt over 11000 - fornøyd? Joda :blunke:

Skrevet

Fikk igjen 18 000 i fjor :ler:

I år fikk jeg baksmell på 9 000 :-(

Men etter å ha justert for felles lån etc. får jeg vel igjen 2 000 :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Har ikke fått en krone av noen. Det blir tilbakebetalt i Juni det kemneren har lånt av meg. Selfølgelig med litt renter.

Skrevet

Har ikke fått skatteoppgjøret ennå jeg! Ikke sambo heller..

Er ganske sikker på at det blir enten litt baksmell på den ene og og litt tilbake på den andre eller litt tilbake på begge!

Kan ikke skjønne at det skulle bli noen stor smell på oss, men man vet jo aldri!

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Nå har jeg bare sommerjobber og deltidsjobber, men jeg sørger alltid for å få igjen på skatten. Fikk et par tusen i år også :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg får tilbake ca 3400 kr, og de kommer GODT med i juni! :D

Skrevet

Jeg håper jeg får igjen litt jeg, men har ikke fått den enda.

Unnskyld at jeg spør, men lønner det seg egentlig å bruke skatten til å spare på? Jeg mener, det er jo ikke penger dere får, men penger dere har betalt for mye hele året, og får tilbake i juni.

Får vel ikke akkurat rentene på dette slik dere hadde fått om dere hadde satt av samme sum på en sparekonto eller noe istedenfor?

eller har jeg tatt feil? lønner det seg å spare via skatten? :oops:

Skrevet

Vet ikke om det lønner seg å spare på skatten jeg.

Har ikke så mye valg jeg da. Har tabellkort, men siden jeg bare er ekstrahjelp trekker jobben 36% av meg... Så ikke mye jeg får utbetalt av den allerede lille lønna mi hver mnd.

Men det er jo veldig deilig å få masse penger i juni da :P Hadde jeg heller fått en tusenlapp i tillegg hver mnd hadde nok de bare blitt brukt opp på tull og fanteri. Når man får igjen ganske mye på en gang, kan de brukes til noe større og/ eller mer fornuftig.

Gjest gurimalla
Skrevet

Aline, du har helt rett, det er ikke særlig økonomisk å bruke skatten til å spare penger. Du får mer igjen ved å sette pengene i banken. Det er imidlertid noen som synes det er praktisk å spare på denne måten.

Selv fikk jeg ca 1000 i baksmell.

Skrevet

Fikk igjen et par tusen. Fornøyd så lenge jeg slipper minus!

Skrevet

Gurimalla: det vil da si at du har hatt ett rentefritt "lån" på 1000,- da, som du nå må betale tilbake?

Ja, har selv en mor som sparer på denne måten, hun er klar over at det ikke lønner seg, at hun hadde tjent på å spare på sparekonto el. men at da har hun ikke sjans til å bruke pengene mer en den ene gangen i året hvor du får dem utbetalt.

Skjønner den tanken, og det hadde vært innmari deilig å ikke få baksmell, men dersom jeg hadde fått femsifrede beløp tilbake (som jeg ser opptil flere får) så hadde jeg for min del revurdert skattetrekket mitt for kommende år tror jeg, og heller spart pengene.

Går jo an å sette fast trekk fra lønnskonto til egen sparekonto, og da forsvinner jo pengene allikevel uten at du tenker på dem. :wink:

Skrevet

fått tilbake femssifret beløp ja.

men som sagt, får ikke gjort så mye med det. ifølge tabellkortet mitt skal jeg jo nesten ikke betale skatt. Jobber annenhver helg og ferier (er student). Men jobben min har en policy om at alle timeansatte skal trekkes som biinntekt, og der er skatten min 36%. :roll:

får jo uansett 3000 tilgode pga BSU da... men nå ble det betydelig mer

Skrevet

Aricept: trekker de 36% på de med biintekt?

Dessuten, når du har tabellkort, så skal de trekke i forhold til hvor mye du tjener trodde da virkelig jeg, har du fast-trekk skulle du jo hatt fast skatt også, ikke tabell.

Jeg som er i full stilling har tabellkort med skattesats på 36%, men det betyr jo ikke at de trekker meg 36% på hver lønning, de trekker i henhold til hvor mye jeg tjener. Trodde det var slik det funka jeg?

(kanskje jeg bare har vært heldig med arbeidsplasser?)

Men det var helst de med full jobb jeg tenkte på, dessuten kritiserer jeg ikke det valget de tar, bare satte spørsmålstegn ved om det lønnet seg. Ser man jubler over å få tilbake femsifret, og lurte bare på om det virkelig lønnet seg.

Gjest gurimalla
Skrevet

Ja, jeg har hatt en rentefritt lån på kr 1000. Jeg er ganske nøye når det gjelder å beregne skatten min og ender stor sett opp på +/- 1000 hvert år.

Hvis jeg ikke hadde fått til å spare selv hadde nok sparing gjennom skattetrekk vært vurdert fra min side også.....

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Om jeg sparer via skatten, eller setter pengene i banken, så utgjør det en minimal forskjell for min del. Bortsett fra at når det gjelder skatten, så får jeg pengene på konto akkurat når jeg trenger dem som mest. Det er lettere å spare med penger du ikke har sett, enn penger du allerede har fått. I alle fall for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...