Gå til innhold

ny og usikker pacemaker bruker

Fremhevede innlegg

Gjest sinusen
Skrevet

:sukk:

jeg er en ny bruker av pacemaker,føler meg ensom og usikker.fikk faktisk angst etter hjertestans og insettelse av PM. jeg er nå kommet i den sjette uken med PM,men jeg greier ikke helt å slappe av ennå. jeg er øm over inngrepsområdet, men ingen sår eller betennelse. jeg merker den godt. føles som om man "har noe i lommen" om du sjønner.når jeg skal legge meg til for å sove har jeg brukt ,og gjør det fortsatt,å ligge på siden hvor PM ligger. men jeg får hurtigere hjertebank etter en stund. er dette normalt. kardiolog har fortalt at alt er grodd helt fint,så det skulle vel ikke være pacemakern og ledningene som "irriterer hjertet?

når jeg rekker opp armen kjenner jg at PM beveger på seg.

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_lala_*
Skrevet
:sukk:

jeg er en ny bruker av pacemaker,føler meg ensom og usikker.fikk faktisk angst etter hjertestans og insettelse av PM. jeg er nå kommet i den sjette uken med PM,men jeg greier ikke helt å slappe av ennå. jeg er øm over inngrepsområdet, men ingen sår eller betennelse. jeg merker den godt. føles som om man "har noe i lommen" om du sjønner.når jeg skal legge meg til for å sove har jeg brukt ,og gjør det fortsatt,å ligge på siden hvor PM ligger. men jeg får hurtigere hjertebank etter en stund. er dette normalt. kardiolog har fortalt at alt er grodd helt fint,så det skulle vel ikke være pacemakern og ledningene som "irriterer hjertet?

når jeg rekker opp armen kjenner jg at PM beveger på seg.

Skrevet

Kan desverre ikke svare deg på det du spør om, men kanskje du kunne fått time hos legen med en skikkelig spørrerunde om hva du lurer på ang pacemaker osv, eller psykolog siden du fikk angst etter hjertestansen?

Og hvis det kan være til noe trøst, har jeg jobbet 10 år i helsevesenet og aldri opplevd at noen har hatt problem med sin PM :)

Lykke til :klemmer:

Gjest linda s
Skrevet

HEI!

Ser det er en stund siden innlegget. Men kan fortelle at det du beskriver er vanlig.. har PM selv og husker at jeg kjente mye av det samme... Som du sikkert vet nå så skal du helst ikke holde varmen over hodet(albuen skal ikke over skulder høyde) den først tiden. etterhvert får jeg håpe det har gått bedre!

men håper du har tatt kontakt med legen din hvis plagene har vedvart.

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...