Gå til innhold

Danske tilstander..


Gjest annen gjest

Anbefalte innlegg

Gjest annen gjest

Hvorfor er ikke dette mulig i Norge ?

Jeg kan ikke tenke meg noen partier i Norge (inkludert FRP) skulle kunne tørre noe tilsvarende. Men i Danmark bruker de en avbildning av Muhammed som en hvilket som helst annen illustrasjon. Man tar ikke hensyn til bildeforbudet i Islam, men bruker ytringsfriheten sin.

Det skulle jo bare mangle, forresten, Danmark er jo ikke ett muslimsk land.. ? Men hvorfor er slike "danske tilstander" så utenkelige her i landet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ytringsfrihet er helt greit, men jeg skjønner ikke hvorfor man med vilje går inn for å provosere med fler Muhammedtegninger???

Det går jo an å ta hensyn til andres følelser også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo an å ta hensyn til andres følelser også.

Og det gjør man ved å nekte folk den mest grunnleggende retten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Julie_*
Ytringsfrihet er helt greit, men jeg skjønner ikke hvorfor man med vilje går inn for å provosere med fler Muhammedtegninger???

Det går jo an å ta hensyn til andres følelser også.

Hvem skal avgjøre hvem sine følelser man til enhver tid skal ta hensyn til?

Hvorfor skal en ta hensyn til de Muhammedfornærmede - og ikke andre interesser? Hvem skal til enhver tid veie tyngst i prioritering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skal avgjøre hvem sine følelser man til enhver tid skal ta hensyn til?

Hvorfor skal en ta hensyn til de Muhammedfornærmede - og ikke andre interesser? Hvem skal til enhver tid veie tyngst i prioritering?

I denne saken er det vel klart at det først og fremst er Dansk Folkepartis Ritt Bjerregaards følelser det skal tas hensyn til. Det mener hun stadig, og har ment det siden hun var en liten pike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Julie_*
Denne artikkelen fant jeg link til i en annen debatt her på forumet i går, og synes den kan være verdt å lese for besøkende i denne tråden også.

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article1342194.ece

Vel ja, og noe av poenget i den artikkelen du linker til kan i prinsippet sammenliknes med kritikken mot Fabian Stang fordi han er fra vestkanten, og derfor aksepteres det ikke i like stor grad at han stiller krav til østkantfolket i forhold til dette med mosjon og å ta vare på seg selv. Ikke at dette gjelder alle på østkanten (!) men at det er en tendens. I artikkelen her blir vestlige akademikere og/eller intellektuelle kritisert fordi de godtar mer fra de som man ikke kan forvente så mye av, og at dette følgelig er arroganse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke tenke meg noen partier i Norge (inkludert FRP) skulle kunne tørre noe tilsvarende. Men i Danmark bruker de en avbildning av Muhammed som en hvilket som helst annen illustrasjon. Man tar ikke hensyn til bildeforbudet i Islam, men bruker ytringsfriheten sin.

Om alle partier skulle være forpliktet til å trykke bilder av Muhammed på valgprogrammet sitt så hadde det i praksis vært det motsatte av ytringsfrihet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...