Gå til innhold

Hevelse ved endetarmsåpningen

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Gretemor_*
Skrevet

Hei!

Etter at jeg fødte mitt første barn i fjor sommer, hadde jeg en kraftig hevelse (hematom) langs hele høyre side nedentil. Dette påvirket jo da også området rundt endetarmen, i starten var det veldig vanskelig å få tømt seg, og jeg hadde lite kontroll over muskulatur i lang tid.

Det tok noen mnd. før denne hevelsen var borte, og bak ved rektum var der jeg lengst kunne merke at jeg fortsatt var litt 'nummen'. Men etter et halvt års tid (kanskje litt mer, men noe sånt) merket jeg ikke mer til det, og har vært helt fin.

Nå den siste uka har det imidlertid kommet tilbake! Jeg kjenner meg 'nummen', selv om man ikke kan se noen hevelse. Jeg har også i går kveld og i dag hatt problemer med å tømme meg - jeg vet at jeg skal, men det kommer ikke - og det virker som det er pga hevelse i den ene siden der...

Jeg er i grunnen ikke redd for kreft eller sånt, for jeg har ikke hatt blodig avføring eller smerter. Men plagsomt er det jo, og man forventer seg ikke dette 1,5 år etter at barnet ble født liksom...

Er det noen som har opplevd noe lignende? Hva kan årsaken til dette være, og er det noe jeg kan gjøre for å bedre det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Gretemora_*
Skrevet

...kan det være hemorroider tror dere? Vet jo at det er vanlig ifb svangerskap, men var aldri plaga, så rart det kom etter fødsel da (kan jo være noe annet enn det hematomet jeg hadde som er årsaken selvsagt, jeg har bare alltid sett det i sammenheng...). Og det gjør ikke vondt og ikke noe blod som sagt... Håper noen vil svare...

Skrevet

Dette hørtes ut som noe du må ta opp med lege syns jeg. Det hørtes litt rart ut....

Ikke vondt heller?

Nei, sjekk med lege så fort du får til.... Hørtes ikke godt ut...

Gjest Gjest_Gretemor_*
Skrevet
Dette hørtes ut som noe du må ta opp med lege syns jeg. Det hørtes litt rart ut....

Ikke vondt heller?

Nei, sjekk med lege så fort du får til.... Hørtes ikke godt ut...

Er nok av typen som ikke går til legen før jeg MÅÅÅÅ - og dette føles strengt tatt ikke som noen mååå-situasjon. Ikke vondt nei, bare ubehagelig å ikke få tømt seg da, men man trenger jo ikke lege for å få fart på systemet... hehe.

Lurer helst på om noen har noen idè om hva det er og hva som vil være lurt...

• 5 uker senere...
Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Har ikke merka noe til dette på et par uker nå, så regner med det var noe forbigående ubehag bare :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...