Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

en ting jeg gjør hver jul; Kjøper rå-marsipan, deler opp i små ruller. Ruller så mange små kuler på størrelse med ei stor klinkekule. Dypper de i smeltet sjokolade (smeltet i panna) og fester geletopper på toppen=) noen blir pyntet med nøttebiter, men disse er uten sjokolade. helt utrolig digg for marsipan og sjokolade-elskere..Kan selvfølgelig pyntes med andre ting. Noen som har gode forslag til julesnacks?

Videoannonse
Annonse
Gjest hyggelig
Skrevet

nam, så mye godt!!

denne må jeg ha på sida mi:)

gleder meg til jul:)

forøvrig må det sies at det ikke blir ordentlig jul uten kransekake (tårnkake)! enkelt å lage og smaker himmelsk:)

Skrevet

Måtte bare ha inn denne på mine innlegg... plan før jul: lage endel forskjellig konfekt, og fylle gamle syltetøyglass etc med en blanding av snacksen. Fiiin julegave til folk :)

Skrevet

Brente mandler er et must. De er jo rådyre å kjøpe, så det lager jeg selv. :)

Jeg brukte denne oppskriften i fjor:

Brente mandler

Ingredienser

250 g mandler (skal ikke skåldes)

250 g Melis

3/4 dl vann

Hell alle ingrediensene i en gryte og skru opp varmen til vannet koker og massen begynner å boble. Rør jevnlig i den med en gaffel. Skru varmen litt ned inntil vannet er helt fordampet og sukkeret igjen er oppløst. Sukkeret skal deretter smelte, men kun delvis, slik at det legger seg i klumper rundt mandlene. Rør hele tiden rundt i massen. Hell mandlene ut på et stykke bakepapir og del dem med en gaffel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...