Gå til innhold

Halloween - Knask eller knep

Fremhevede innlegg

Skrevet
Mine unger hadde fått juling om jeg hadde tatt dem i noe sånt som dette. Hva tenker dere andre foreldre? Hvordan ville du reagert om en nabo kom dragendes på ungen din og forkynte at den lille pøbelen hadde griset til huset hans?

Jeg hadde nok ikke gitt ungen min juling. Isteden ville jeg latt naboen tatt med ungen min og fått h*n til å vasket bort griseriet. Tror nok avkommet da ville forstått at dette ikke var så veldig lurt gjort.

Hadde jeg tatt noen unger i å gjøre slike pøbelstreker hadde jeg om mulig funnet ut hvem dette var og ringt foreldrene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
-tilbake til emnet som er hvorvidt man er halloweentilhenger eller ikke.

Jeg er da IKKE halloweentilhenger, og er i dag passe sur fordi jeg må stå ute på stige og skrubbe vegg og vindu fri for eggrester.

Mine unger hadde fått juling om jeg hadde tatt dem i noe sånt som dette. Hva tenker dere andre foreldre? Hvordan ville du reagert om en nabo kom dragendes på ungen din og forkynte at den lille pøbelen hadde griset til huset hans?

Da måtte fint ungen vaske naboens hus!!!Jeg hadde blitt rasende og ungene måtte tatt konsekvensene for det de hadde gjort!!

Jeg hadde en alvorsprat med barnet mitt før jeg sendte d avgårde.

Synes det er helt idiotisk at man skal bli egget og herpet fordi man ikke åpner...

Gjest Gjest_trulte_*
Skrevet

Hvis dere ikke egentlig liker halloween, men derimot liker julebukker og synes det er synd at det er på vei "ut", hvorfor sier ikke dere til ungene deres at de ikke får lov til å tigge snop på halloween, men må vente til de kan gå julebukk? Jeg har ingenting til overs for unger som kommer rekende og tigger på døren uten å gidde å synge eller noe som helst.

Hvis man først skal gi, så synes jeg det blir litt feil å ikke gi til de som "bare har en billig maske". Det er ikke alle som har foreldre som stiller opp nok til å sette sammen et helt ordentlig kostyme. Da jeg gikk julebukk som barn hadde jeg bare en parykk og en maske, og kanskje et laken hvis jeg var spøkelse, eller tidvis bare min far sin jakke... Ikke fordi jeg ikke hadde lyst til å kle meg ordentlig ut, men det var det mine foreldre utstyrte meg med. Leit for meg om mine foreldres mangel på kostymeengasjement skulle medføre at jeg måtte gå tomhendt hjem etter å ha sunget for folk.

Skrevet

Jeg er da i oppfatningen av at en unge som har hjemmesnekret kostyme, kler seg i pappas klær, mammas kjole, låner litt sminke er mye bedre en de som er fullt utstyrt i kjøpekostyme :)

Er ikke ofte det å komme i fullt kostyme sier så mye om foreldrenes engasjemang heller. Ble kvalm av alle som løp rund i billigkostymer kun kjøpt for å holde halloween, må kastes etterpå.

Jeg er foresten negativ til Halloween, hadde rett og slett glemt hele greia, hadde ikke kjøpt noe om jeg husket det for jeg vil ikke være med å starte tradisjonen. Ingen unger som fikk noe godteri her, men var heller ikke sinna på dem som kom og heldigvis ingen som egget.

Skrevet
Mine unger hadde fått juling om jeg hadde tatt dem i noe sånt som dette.

Håper ikke du mener dette seriøst. Jeg bare spør for det er dessverre fremdeles noen som bruker vold mot barn.

Skrevet
Håper ikke du mener dette seriøst. Jeg bare spør for det er dessverre fremdeles noen som bruker vold mot barn.

Nei jeg mente det ikke bokstavelig. Men det hadde nok blitt lenge til de hadde fått spise noe av godisen de hadde samlet inn gitt.

Jeg banker ikke barn. Det hender jeg kan ha god lyst, både når det gjelder egne og andres barn. Men jeg er ingen tilhenger av vold, nei....

Men hva gjør man når huset er fullt av egg og man ikke vet hvem som har gjort det? Setter i gang en undersøkelse? Og forbereder seg på "represalier" neste år?

Skrevet

Juling er vel mer et utrykk for at man vil slå hardt ned på en type oppførsel, enn en handling nå til dags. Så tviler på at du trenger å bekymre deg.

Skrevet
Jeg er da i oppfatningen av at en unge som har hjemmesnekret kostyme, kler seg i pappas klær, mammas kjole, låner litt sminke er mye bedre en de som er fullt utstyrt i kjøpekostyme :)

Er ikke ofte det å komme i fullt kostyme sier så mye om foreldrenes engasjemang heller. Ble kvalm av alle som løp rund i billigkostymer kun kjøpt for å holde halloween, må kastes etterpå.

Jeg er foresten negativ til Halloween, hadde rett og slett glemt hele greia, hadde ikke kjøpt noe om jeg husket det for jeg vil ikke være med å starte tradisjonen. Ingen unger som fikk noe godteri her, men var heller ikke sinna på dem som kom og heldigvis ingen som egget.

Om kostymet er hjemmelaget eller kjøpt har da fint lite å si. Det viktigste er at ungene er høflige og ikke kaster egg eler noe sånt. Jeg synes det er en grei tradisjon og unger som ikke klarer å oppføre seg, klarer sannsynligvis ikke å oppføre seg i andre situasjoner heller.

Når foreldrene går sammen med barna synes jeg det blir ganske tåpelig. Dette er en barnegreie, så får barna heller vente til de er store nok til å gå alene.

Skrevet
Ble kvalm av alle som løp rund i billigkostymer kun kjøpt for å holde halloween, må kastes etterpå.

Sønnen min brukte en sort kappe, arvet etter storesøstre som brukte den til heksekostyme. Tok på en sort hette og tegnet noen edderkopper og en flaggermus i ansiktet, festet på en refleks og så var han klar for kveldens eventyr.

Enig i at det ikke skal brukes mye penger på kostymer og godteri. Det skal ikke så mye til for å glede barna. Tror det mange ganger er de voksne som er perfeksjonister. Barna vil bare ha det litt annerledes, spennende og gøy.

Skrevet
Juling er vel mer et utrykk for at man vil slå hardt ned på en type oppførsel, enn en handling nå til dags. Så tviler på at du trenger å bekymre deg.

Jeg aksepterer selvsagt Tex' presisering, men å tro at det ikke er barn som får juling i bokstavlig forstand i Norge i dag, er forferdelig naivt. Jeg er ikke spesielt gammel og jeg husker godt at bandomsvennen min fikk høre av moren sin "nå skal du få juling", og hun gjennomførte det også. Dette skjedde lenge etter forbudet mot korporlig straff.

Men beklager digresjonen.

Gjest Vinduskarmen
Skrevet
Ble kvalm av alle som løp rund i billigkostymer kun kjøpt for å holde halloween, må kastes etterpå.

Et kostyme kan faktisk brukes flere år ;)

Når foreldrene går sammen med barna synes jeg det blir ganske tåpelig. Dette er en barnegreie, så får barna heller vente til de er store nok til å gå alene.

Slipper du 5-6 åringen din ut alene i mørket? Dette er barn som har fått med seg at andre går halloween, men det er ikke så fryktelig forsvarlig å slippe de ut alene i mørke gater...

Skrevet
Et kostyme kan faktisk brukes flere år ;)

Slipper du 5-6 åringen din ut alene i mørket? Dette er barn som har fått med seg at andre går halloween, men det er ikke så fryktelig forsvarlig å slippe de ut alene i mørke gater...

Kommer veldig an på hvor man bor tror jeg.

Skrevet

Er det ikke rart....

Når voksne går halloween sammen med ungene sine er det skikkelig lavmål. Julebukk derimot er en virkelig fin tradisjon som barn og voksne gjerne må gjøre sammen.

:filer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...