Gå til innhold

Trives du i jobben din?


Gjest Gjest_Misfornøyd_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Misfornøyd_*

Hvordan har du det på jobb? Hvordan er dine kolleger? Hva jobber dere med? Er dere fornøyd med lønningene, og kan jeg spørre hvor mye dere tjener i året?

Jeg har en godt betalt jobb, tjener litt over 400 000 i året. Jobber med salg, og har hatt samme jobb i 1 år snart.

Men - jeg er eneste jente her blant 11 menn, og jeg mistrives virkelig. Føler at jeg biter sammen tennene når jeg går på jobb hver dag. Gruer meg til neste dag hver eneste kveld.

Det er kun kundene og lønna og feriene (- vi har betalt ferie i jule og påskeferiene) som gjør at jeg fortsetter. Tror ikke at jeg klarer å få en like bra betalt jobb et annet sted.

I tillegg sitter vi i åpent miljø, men i dag har jeg fått beskjed om at jeg må flytte inn på sjefens kontor. DET har jeg ikke lyst til, men jeg tør ikke protestere. Er redd jeg kommer til å mistrives enda mer...

Liker ikke sjefen min, han raper høyt og er skikkelig primitiv. I tillegg legger han seg borti ALT jeg holder på med, så hvis jeg prater med en kunde spør han hva det dreide seg om osv. Ikke pga at jeg gjør ting feil, men fordi han er så innmari nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker ikke sjefen min, han raper høyt og er skikkelig primitiv. I tillegg legger han seg borti ALT jeg holder på med, så hvis jeg prater med en kunde spør han hva det dreide seg om osv. Ikke pga at jeg gjør ting feil, men fordi han er så innmari nysgjerrig.

Hva med å gå 50 000 ned i lønn og få jobbe med mer siviliserte mennesker i offentlig sektor? En kommune, fylkeskommune eller et departement?

Der raper ikke sjefen...nivået er på en måte noe høyere, for å si det mildt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øyeblikket studerer jeg, men den jobben jeg var i for et års tid siden, mistrivdes jeg veldig i. I begynnelsen var det et supert arbeidsmiljø, og jeg elsket jobbe min. Så fikk vi ny sjef, og alle begynte å mistrives under dennes ledelse. En etter en sluttet, og nye, totalt inkompetente mennesker begynte. ( å da snakker vi 5-6 mennesker) Ingen av disse klarte å lære seg jobben sin noenlunde til å få det til å gå rundt. Jeg vil faktisk kalle disse for idioter. Man kunne forklare alle rutiner hundre ganger og ingen ting gikk inn. Samtlige var på opplæring i to uker (mot normalt 1 uke), og alikevel skjønte de ikke hva arbeidsoppgavene deres gikk ut på. Vi hadde et fast opplæringssystem, så det var ikke noe gale med opplæringen, og alle tidligere ansatte har klart dette med glans. Å ikke nok med det. Etter bare noen uker i jobben begynte de å sykemelde seg, alle som en. "jeg er litt småkvalm idag", "jeg har litt hopepine", "siden ikke jeg fikk fri da og da, kommer jeg til å sykemelde meg" (ordrett). noe som igjen førte til at nye mennesker ble ansatt..Disse var like inkompetente som resten. Klarte tilslutt ikke mer, å måtte bare si opp stillingen min. Suprise, suprise..Firmaet ble lagt ned etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som journalist, og er helt nyutdanna.

Har fantastiske kolleger og en jobb jeg elsker, så jeg gleder meg til å dra på jobb. Problemet er at jeg jobber alt for mye, de siste tre månedene har jeg jobba 50-timersuke, selv om jeg får lønn for 37,5 timer i uka..

Lønna er ikke så bra, men regner med at den vokser med ansennitet.

Men alt i alt er det verdt det, jeg elsker jobben min. Jobber gladelig masse, selv om jeg ikke får betalt i bøttevis.

Og mediebransjen er jo litt spesiell, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Nå er jeg student på heltid, og derfor ar jeg ingen fast stilling. Før jobbet jeg på sykehjem som hjelpepleier. Likte meg kjempe godt. Interessante arbeidsoppgaver og ikke minst et utrolig flott arbeidsmiljø. Klisjeen er sant; det er fint å ha en jobb hvod du betyr mye for andre mennesker. :) Etter å ha jobbet en stund, var det ingen tvil i sjela mi om at jeg måtte gå videre på sykepleien.

Tross det litt kjedelige turnusarbeidet, kunne jeg ikke tenke meg en bedre jobb :-D.

Edit: Jeg trenger kanskje ikke skrive noe om lønnen? :ler:

Endret av Ada Blûe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan har du det på jobb? Hvordan er dine kolleger? Hva jobber dere med? Er dere fornøyd med lønningene, og kan jeg spørre hvor mye dere tjener i året?

Nei!!!

Kjedelig miljø, trege mennesker, uinspirerende og tamme kolleger...lønningene er dårlige og vi er høyt utdannet. Behøver jeg si at det er offentlig sektor? :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiden yrkesretta attføring. Jobber på et sykehjem. Fantastisk godt miljø, interessante og meningsfylte arbeidsoppgaver. Lønna betales av NAV. Får utbetalt ca 12 000 brutto (før skatt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives veldig godt i jobben min, tjener riktignok ikke veldig godt, omtrent 350 000 + overtid. Jobber også blant menn (mine nærmeste kollegaer), men disse er veldig oppegående. I begynnelsen syntes jeg jobben kunne være litt vanskelig, men begynner å komme inn i det meste, og trives med at det fortsatt er mye å lære...

Jeg kunne overhode ikke jobbet med så primitive skapninger, men aller minst en jobb jeg gruet meg til å gå til... med en så god lønn som du har, er du sikkert flink og har mange muligheter. Du kan vel forsøke noe annet.. jeg ser du sier du ikke vil få like god lønn et annet sted, men har du forsøkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stortrives på jobb og tjener veldig godt .. i tillegg har jeg veldig mange sosiale goder - så denne jobben skal ingen få ta fra meg :)

Er veldig glad at jeg har en så bra jobb og at jeg jobber med mange trivelige og flotte mennesker .. Jeg er glad og fornøyd når jeg går til jobb om morgenen .. det er rett og slett BARE positivt.

Igår hentet jeg min eldste sønn på jobb.. og jeg ble så glad når han fortalte meg at han elsker jobben sin .. Faktisk så liker han jobben sin så godt at han kunne tenkt seg å vært der hele døgnet :ler:

Har også en mann som stortrives med jobben sin .. han driver for seg selv og tjener veldig bra - det dobbelte av meg. Jobben krever mye av ham - men for ham så er det ingen belastning - bare en fryd ..

.. vi er visst en merkelig samling av folk i denne familien :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg i permisjon, men jeg trives veldig godt sammen med kollegene mine. Har en relativt fri arbeidsdag der jeg stort sett disponerer tiden min selv (har selvsagt enkelte klokkeslett som bør overholdes), og har en del ansvar. Jobber i helsevesenet, og har både pasientkontakt og en del administrativt arbeid. Fordelingen av kvinner/menn er ok i forhold til mange andre steder. Noen få dager i måneden er det kun kvinner på jobb, men jeg vil tippe at rundt 1/3 av de ansatte hos oss er menn.

Lønna er så som så, rett i underkant av 300 000 + tillegg. Men i forhold til hva den var for bare noen få år siden, så skal man vel ikke klage så veldig. Jeg setter trivsel foran lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stortrives på jobb. Jeg trodde jeg likte meg på jobb helt til jeg byttet for halvannet år siden. Supre kollegaer (4 damer og 1 mann), supert arbeidsmiljø. Liker veldig godt det jeg driver med og vi som jobber der får så gode tilbakemeldinger alle sammen. Lønna varierer blant oss, da vi ikke har samme utdannelse, men grei nok for min del.

Hvis jeg var deg, ville jeg virkelig revurdert jobbsituasjonen min. Miljø og trivsel på jobb har så mye mer å si enn det man tror! Men du må jo selv ta valget i forhold til hvor mye penger det er verdt..

Edit: leif..

Endret av Aricept
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber som assistent i skole, sfo og barnehage og trives helt utrolig bra :)

Jeg er barne og ungdomsarbeider, og tjener rundt 250 000 i året med den anseniteten jeg har. (1år) Syns det er dårlig, men jeg har så jeg klarer meg, og syns det er viktigere at jeg trives på jobben enn at jeg har råd til å gå i ballkjole på jobb ;)

Trodde aldri jeg skulle trives så bra som jeg gjør. Det skjer noe nytt hver eneste dag, barna gir meg masse energi, jeg er masse utendørs på dagene. Det er utfordrende, og utrolig givende. Jeg blir glad av jobben min både pga arbeidsoppgavene og mine fantastiske kolleger, og gleder meg til å gå på jobb nesten hver eneste dag....

Kanskje dere som mistrives så sterkt burde prøve å jobbe mer med mennesker enn med varer og salg. Jeg gjorde det før, og det gav meg ingenting å være en del av så materielistiske tanker på jobb....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du det på jobb? Hvordan er dine kolleger? Hva jobber dere med? Er dere fornøyd med lønningene, og kan jeg spørre hvor mye dere tjener i året?

Jeg har en godt betalt jobb, tjener litt over 400 000 i året. Jobber med salg, og har hatt samme jobb i 1 år snart.

Men - jeg er eneste jente her blant 11 menn, og jeg mistrives virkelig. Føler at jeg biter sammen tennene når jeg går på jobb hver dag. Gruer meg til neste dag hver eneste kveld.

Det er kun kundene og lønna og feriene (- vi har betalt ferie i jule og påskeferiene) som gjør at jeg fortsetter. Tror ikke at jeg klarer å få en like bra betalt jobb et annet sted.

I tillegg sitter vi i åpent miljø, men i dag har jeg fått beskjed om at jeg må flytte inn på sjefens kontor. DET har jeg ikke lyst til, men jeg tør ikke protestere. Er redd jeg kommer til å mistrives enda mer...

Liker ikke sjefen min, han raper høyt og er skikkelig primitiv. I tillegg legger han seg borti ALT jeg holder på med, så hvis jeg prater med en kunde spør han hva det dreide seg om osv. Ikke pga at jeg gjør ting feil, men fordi han er så innmari nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner følelsen av å ikke trives på jobb. Jeg jobbet i et par år under en sjef som ikke var kompetent til å være leder. Han var totalt uforutsigbar og kunne få meg til å føle meg som et null som ikke skjønte noe. Heldigvis valgte han til slutt å slutte og det ble litt bedre for meg. Jeg har aldri hatt god betaling og over 400 000 kroner i året høres ut som en drøm! Men det viktigste for meg er å ha hyggelige kolleger, en sjef som er dyktig og arbeidsoppgaver som gir meg utfordringer. Jeg har jobbet med mange ulike ting, men fellesnevneren er at jeg ønsker å trives på jobb fremfor å ha veldig god lønn. Jeg tror heller ikke det er bra for helsen din å grue deg for å gå på jobb, og jeg pådro meg mageproblemer bl.a. Ingen jobb er verdt å ofre helsen sin for! Du har sikkert såpass god erfaring etterhvert at du vil få en jobb et annet sted. Jeg ville ha sjekket muligheter andre steder og jobbet for å komme deg vekk. Om du ikke får en like god lønn så slipper du i hvert fall å grue deg til å gå på jobb, og det mener jeg er det viktigste! Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg trives godt i jobben min. Valgte å gå fra drømmejobben for å få mer tid med familien, og selv om det jeg har nå ikke kan måle seg med hensyn til trivsel, lønn eller arbeidsoppgaver, så har jeg det veldig bra på alle mulige måter!

Jeg kunne ikke holdt ut å jobbe et sted jeg ikke trivdes, da ville jeg nok heller gått ned i lønn og levestandard og byttet til et hyggeligere arbeidsmiljø. Man tilbringer så mange timer på jobb, og jeg tror man kan bli skikkelig utbrent og syk av å mistrives på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...