Gå til innhold

betennelse på øyelokk?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_spoon_*
Skrevet

hei.

jeg lurte på om det er noe her som vet hva som feiler øyelokket mitt. Det begynte med tørre flekker, og nå har de utviklet seg til rødhet med litt blemmeaktig eller ruglete overflate. klør ikke eller gjør ikke vondt. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre med dette? ser ikke akkurat bra ut...

takk på forhånd :goodbye:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig å si, men jeg ville nok tatt en tur til legen for å få sjekket det ut. Er det betennelse, så trenger du kanskje behandling. Eller kanskje det er eksem etter f.eks. sminke? Men da hadde det vel vært på begge øynene.

Gjest rikkerikke
Skrevet

Jeg har hatt noe som likner. Mine utslett klødde litt, men det største problemet var at jeg så ut som jeg hadde grått i timesvis... ikke så morsomt nei. Gikk til legen og fikk først salve mot øyebetennelse som ikke fungerte. Var jo ikke betennelse i øyet, men utslett først på det ene øyelokket, og senere på begge. prøvde litt med hydrokortisonkrem 1 % fra apoteket, da det ikke hjalp gikk jeg tilbake til legen. Hun foreslo hydrokortisonkrem 1% (sa det var ok å bruke rundt øynene en kort periode selv om det frarådes på pakken). Da jeg sa det ikke fungerte fikk jeg en annen salve for atopisk eksem uten kortison som fungerte aldeles utmerket. Dyr men superdrøy, og den kan være kjekk å ha for legen sa at har jeg hatt det en gang kan det komme tilbake.

Gjest starter
Skrevet

Okei, takk for tips...

jeg innbiller meg at det kommer av tørrhet... men fatter ikke hvorfor det er rødt? Klær ikke, men er veldig tørt... er det noe vits i å gå til legen da? Kanskje jeg kan ta en tur på apoteket og spørre om de har en krem mot det... har bare påene øyet, så tror ikke det er eksem heller...

Gjest nexlife-ikke innlogget
Skrevet
hei.

jeg lurte på om det er noe her som vet hva som feiler øyelokket mitt. Det begynte med tørre flekker, og nå har de utviklet seg til rødhet med litt blemmeaktig eller ruglete overflate. klør ikke eller gjør ikke vondt. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre med dette? ser ikke akkurat bra ut...

takk på forhånd :goodbye:

KAn nesten høres ut som om du er på tur å utvikle chalassion, tror det er det de kaller stir påp norsk.

Hadde også slikt, startet som du forklarer, men utviklet seg med hovne øyenlokk, hevelse under øyet, svie og kløe.

Når jeg endelig kom meg til legen så jeg fæl ut. Først ble det prøvd med et par ulike øyesalver (husker ikke nå hvilke), dette gav ingen effekt, så det endte med operasjon til slutt.

Har hatt de begynnende symptomene etterpå, men fikk råd av øyenlegen om å legge en REN klut, fuktet i lunket vann på øyelokket flere ganger pr.dag for å prøve å stoppe det, og det har funket :jepp:

Skrevet (endret)

Man skal for all del ikke bruke hydrokortison rundt øynene ved fare for å få det inni øynene.

Hydrokortison på øynene kan føre til grønn stær, og det er ikke den typen som kan opereres, det er den typen man kan bli blind av!!!!

Ellers så har jeg selv funnet ut at jeg kan bli litt tørr ved bruk av bomull, og da først på ene øyet og så det andre. men jeg er ikke sikker på om det er bomull, tror egentlig jeg bare er tørr....

Jeg har bare brukt fugtighetsgivende sminkefjerner, og så fugtighetskrem fra den blå enkle boksen fra nivea, eller dagkrem fra biotherm.

Endret av Såga

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...