Gå til innhold

Privatist matte 1mx


happy_85

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha privatisteksamen i matte 1mx nå 3 des, og sliter veldig med lesinga.. Jeg får det jo til når jeg første setter meg ned, men er så vanskelig å sette av tid til det. Noen gode råd?? er liksom så lett å gjøre andre ting, frister mere.. Veit jeg må ha selvdisiplin og sette meg ned, men er lettere sagt enn gjort.

Noen som har hatt denne eksamen som har tips til hva som er viktigere å lese enn andre ting? veldig takknemlig for svar:)

Endret av happy_85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest _Leela_

Jeg ville ikke lest så mye skulle jeg hatt matteeksamen, men regna, regna og atter regna. Det er det eneste jeg synes funker når jeg har matteeksamen.

Er det mulig å få tak i tidligere eksamensoppgaver, i tilfelle kan det være et tips. Regn over øvinger ol du har hatt gjennom året en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok den i vår, var ikke flink til å lese, men vil anbefale deg å regne oppgaver, oppgaver, oppgaver.

Vi hadde endel om sannsynlighet, sin cos tan, funskjoner, likninger, og noe prosentregning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må jeg kunne det å lage grafer og andregradsligninger på kalkulator?? Jeg har lest læreplan, men er veldig usikker. Kjipt å hoppe over noe, når jeg egentlig burde lest på det..

sin, cos og tan er IKKE gøy! men får vel prøve å klare det så jeg blir ferdig med denne eksamen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du på skole kan du spørre læreren din, hvis ikke kan jeg finne det ut for deg :)

Jeg skal ta eksamen i 2MX til våren, og 2Bi nå. Jeg prøver å lese når jeg har ledig tid på skolen. Studenter på NTNU har startet fjernhjelp via telefon og msn, og har grupper du kan komme på om kvelden og få hjelp av studenter. Du kan jo sjekke om det er noe sånt der du bor, eventuelt alliere deg med noen som kan gi deg "lekser", eller finne noen å lese sammen med til faste tider hver uke.

Ellers gjelder det bare å regne, regne, regne. Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går du på skole kan du spørre læreren din, hvis ikke kan jeg finne det ut for deg :)

Jeg skal ta eksamen i 2MX til våren, og 2Bi nå. Jeg prøver å lese når jeg har ledig tid på skolen. Studenter på NTNU har startet fjernhjelp via telefon og msn, og har grupper du kan komme på om kvelden og få hjelp av studenter. Du kan jo sjekke om det er noe sånt der du bor, eventuelt alliere deg med noen som kan gi deg "lekser", eller finne noen å lese sammen med til faste tider hver uke.

Ellers gjelder det bare å regne, regne, regne. Lykke til ;)

Takk for svar.

Jeg går ikke på skole:( Leser hjemme helt aleine.. så jeg setter kjempe pris på all hjelp jeg får:) Er jo ikke så lenge til eksamen så har litt dårlig tid.

Men hvertfall tips til hva jeg absolutt ikke trenger å lese er supert;)

det var lurt det med fjernhjelp via msn og tlf:) kanskje prøve å finne andre i nærheten som leser det samme som meg så vi kan hjelpe hverandre.. eller som du sier finne en som kan sette faste tider hver dag så jeg får gjort masse oppgaver:) Eller hvertfall finne noen jeg kan ta kontakt med som har greie på dette:) som jeg kan spørre om ting:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må jeg kunne det å lage grafer og andregradsligninger på kalkulator?? Jeg har lest læreplan, men er veldig usikker. Kjipt å hoppe over noe, når jeg egentlig burde lest på det..

Ja, det må du. Vi hadde hvertfall en hel oppgave (med deloppgaver) med grafer. Jeg rakk ikke å lære med kalkulatoren og hoppa over det, og det er jeg ganske sikker på trakk ned en god del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må du. Vi hadde hvertfall en hel oppgave (med deloppgaver) med grafer. Jeg rakk ikke å lære med kalkulatoren og hoppa over det, og det er jeg ganske sikker på trakk ned en god del.

Å hjelp, da sliter jeg. Det er sånn tegne grafer på kalkulatoren osv?? 3 uker til eksamen og jeg er halvveis i boka nå.. Får pugge det andre bra og droppe det trur jeg.

Endret av happy_85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen sjans for at jeg får noe særlig med areal, omkrets, volum og den shiten der?? Hater det! Er fortsatt bare halvvies og eksamen nærmer seg tygt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi hadde oppgaver med det og; sylinder og pyramider, om jeg ikke husker feil.

Men husk at du kan ta med deg formelboka, og notere alt du vil i den på de blanke sidene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi hadde oppgaver med det og; sylinder og pyramider, om jeg ikke husker feil.

Men husk at du kan ta med deg formelboka, og notere alt du vil i den på de blanke sidene!

Kan jeg notere akkurat hva jeg vil? det var en lettelse:) takk! det hjelper en del hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok 1MY i våres, og har følgende tips:

- Finn ut hva som er sannsynlig at kommer, hvilke oppgaver kommer alltid?

- Kjøp/lån hefte med eksamensoppgaver fra tidligere år

- Lær hvordan du lager grafer og funksjoner på kalkulator og FORSTÅ det

- Lær trigonometri

- Bruk formelhefte og noter hundre eksempler

- Finn en venn som har hatt matte og som kan kalkulatoren og de grafene.

Jeg så igjennom eksamensheftet fra tidligere år, og det var alltid oppgaver med grafer og funksjoner. Som regel også a-f oppgaver. Lærer du deg det og skjønner det, har du fått en haug av poeng allerede. Om ditt mål er å stå så er dette lurt.

Jeg hadde tre uker på meg, utsatte og utsatte og utsatte det. Burde vel si at man må jobbe målrettet og hardt året igjennom, gjøre oppgave på oppgave osv. Men for meg var det at jeg skjønte hvordan man løser oppgavene. Og at jeg hadde en venn som kunne sitte sammen med meg flere kvelder i en uke og forklare kalkulator, skrive opp formlene og knappene etc.

Tok 1MX året før, fikk 1. Tok 1MY i våres og fikk 3 etter å ha pugget i 3 uker. Det ER mulig!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så igjennom eksamensheftet fra tidligere år, og det var alltid oppgaver med grafer og funksjoner. Som regel også a-f oppgaver.

:Nikke: oppgaven vi fikk -jeg tok som sagt 1mx- var stor, a-f. og er ganske sikker på at det trakk ned MYE at jeg hoppet over den.

og skriv eksempler i formelheftet ja, formler hjelper ikke mye om du ikke skjønner hvordan de brukes. jeg satt hele dagen før og skrev i formelheftet (jadda, jeg burde begynt før jeg og, men...), fikk en 2er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest privatist
Jeg skal ta eksamen i 2MX til våren, og 2Bi nå. Jeg prøver å lese når jeg har ledig tid på skolen.

Skal også ta 2mx til våren, har dessverre ikke fått begynt skikkelig enda. Synes det er temmelig vanskelig uten lærer (da jeg lærer best ved å ha en lærer). Noen tips? Hvor får man kontakt via msn (NTNU) som du nevnte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok 1MY i våres, og har følgende tips:

- Finn ut hva som er sannsynlig at kommer, hvilke oppgaver kommer alltid?

- Kjøp/lån hefte med eksamensoppgaver fra tidligere år

- Lær hvordan du lager grafer og funksjoner på kalkulator og FORSTÅ det

- Lær trigonometri

- Bruk formelhefte og noter hundre eksempler

- Finn en venn som har hatt matte og som kan kalkulatoren og de grafene.

Jeg så igjennom eksamensheftet fra tidligere år, og det var alltid oppgaver med grafer og funksjoner. Som regel også a-f oppgaver. Lærer du deg det og skjønner det, har du fått en haug av poeng allerede. Om ditt mål er å stå så er dette lurt.

Jeg hadde tre uker på meg, utsatte og utsatte og utsatte det. Burde vel si at man må jobbe målrettet og hardt året igjennom, gjøre oppgave på oppgave osv. Men for meg var det at jeg skjønte hvordan man løser oppgavene. Og at jeg hadde en venn som kunne sitte sammen med meg flere kvelder i en uke og forklare kalkulator, skrive opp formlene og knappene etc.

Tok 1MX året før, fikk 1. Tok 1MY i våres og fikk 3 etter å ha pugget i 3 uker. Det ER mulig!

Lykke til!

Takk for svar:) Jeg gruer meg veldig til å begynne med grafer på kalkulatoren.. Veit ikke om jeg har riktig kalkulator engan.. :hakeslepp: hadde håpa at det ikke var på 1mx pensum.. Æsj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å hjelp, da sliter jeg. Det er sånn tegne grafer på kalkulatoren osv?? 3 uker til eksamen og jeg er halvveis i boka nå.. Får pugge det andre bra og droppe det trur jeg.

Det å tegne grafene på kalkulatorene er slettes ikke vanskelig.. Ikke vær redd for kalkulatoren, den er din venn :)

Jeg vil anbefale deg å finne noen andre som også skal ta eksamen.

Og regn oppgaver...mattematikk er slettes ikke et lesefag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...