Gjest AnneShirley Skrevet 2. november 2007 #21 Skrevet 2. november 2007 På tross av både oppvekst med sunn mat og beviste valg om sunt kosthold i voksen alder, så hadde jeg også en "boller og sjokolademelk"-fase på ungdomsskolen. Det var ikke hver dag, men i blant. Særlig på fredager. Da var det noe vi gjorde som en gruppe (så det var viktig å "være med") og det var litt "opprør" mot foreldrenes mas om sunn mat. Men det gikk over og jeg tror ikke jeg tok noen stor skade av det..
Darksun Skrevet 2. november 2007 #22 Skrevet 2. november 2007 Kanskje de kjeder seg? Jeg får iallefall veldig lyst på godteri om jeg går å kjeder meg en hel dag. Mulig jeg er rar.. Skal det sies at jeg hadde min fase på slutten av ungdomskolen jeg og. Boller, cola og sjokolade. Men ble eldre og litt mindre dum så forsto jeg fort at det ikke var det beste kostholdet. Gi dem litt tid så skal du nok se at de tar til fornuft de også.
Gjest Mammy Skrevet 2. november 2007 #23 Skrevet 2. november 2007 Det er nok ganske vanlig blant en del av ungdomsskoleelevene, her har de redusert den lange pausen for at det skal bli mindre flying på butikken. Det er spennende for de som begynner på ungdomsskolen å plutselig få lov til å bevege seg utenfor skolens område. Jeg ble enige med mine to ungdomsskoleelever at mandag til torsdag var det kun matpakke, men på fredager kunne de skeie ut med noe annet. Jeg fant det bedre å gi dem tillatelse en dag i uken fremfor å nekte dem fullstendig med dertil smugspising.
Gjest Emera Skrevet 2. november 2007 #24 Skrevet 2. november 2007 Takk for mange gode innspill! Selv har jeg ikke tenåring ennå, men det kommer. Godt å se at mange spiser bedre hjemme, og at det går seg til med tiden for bollespisende ungdom.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå