Gå til innhold

P A R I S

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_MADAM_*
Skrevet

Jeg har aldri vært i Paris og planlegger nå å reise dit for første gang.

Ønsker å bo på et veldig parisisk hotell - gjerne i latinerkvarteret som jeg har hørt mye om.

Må ikke være et dyrt eller lukuriøst hotell. Det er stemingen og alt det der jeg er ute etter.

Ellers tas alle andre tips imot med stor takk også. Sånn som en peke pinn så skal turen gå sammen med min mann og vi er rundt 40 år. Vi skal ikke på noen party.tur - bare koooose oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Min kone og jeg har vært i Paris et par ganger og her er mitt reisebrev med bilder fra ifjor: http://gardkarlsen.com/Paris_France.htm . Se på det interaktive kartet som jeg har laget på http://gardkarlsen.com/paris_france_map.htm så kan du se info om de hotellene vi har brukt (markert med gule markører). Sist jeg var i Paris bodde jeg på Hilton ved Eiffeltårnet og det ser ut som du kan få ganske bra priser der gjennom hotwire.com . Vel, håper du finner noe nyttig info i reisebrevet. Her er forresten reisebrevet fra den første turen vår til Paris i 1999: http://gardkarlsen.com/paris.htm :-)

Gjest Badiane
Skrevet

Det mest parisiske hotellet jeg vet om er Hôtel Eldorado. Websidene deres er helt håpløse, men jeg håper du klarer å få noe ut av dem. :ler:

Beliggenheten er imidlertid antakelig ikke helt ideell for dere. Hotellet ligger i en veldig typisk parisisk gate, men det er stort sett litt langt til severdigheter og steder dere muligens vil besøke, med unntak av Montmartre som ligger i underkant av ti minutters spasertur unna. Place Clichy (som for øvrig antakelig er et av de mest grufulle stedene i Paris - det er både bråkete og ekstremt trafikkert) ligger under fem minutter unna, og der kan man finne både metrostasjon og gode bussforbindelser til de fleste steder i Paris.

Skrevet

Vi var i Paris i sommer. Vi bodde ikke i latinerkvarteret, men vi kan absolutt anbefale hotellet. Vi bodde på Astor Saint-Honoré. Rommene var fine og hadde det vi trengte (satte pris på air condition siden vi var der om sommeren). Frokosten var veldig god. Det beste var imidlertid den utrolig hyggelige conciergen som alltid var like behjelpelig med absolutt alt av spørsmål, og vi fikk bl.a. flere veldig gode restaurant-tips mens vi var der. I tillegg var hotellet perfekt plassert med to T-banestasjoner innen 3-4 minutters gange, handlegaten Boulevard Hausmann rett i nærheten og bare 15 minutters spasertur til Champs-Elysées.

Skrevet
Det mest parisiske hotellet jeg vet om er Hôtel Eldorado. Websidene deres er helt håpløse, men jeg håper du klarer å få noe ut av dem. :ler:

Beliggenheten er imidlertid antakelig ikke helt ideell for dere. Hotellet ligger i en veldig typisk parisisk gate, men det er stort sett litt langt til severdigheter og steder dere muligens vil besøke, med unntak av Montmartre som ligger i underkant av ti minutters spasertur unna. Place Clichy (som for øvrig antakelig er et av de mest grufulle stedene i Paris - det er både bråkete og ekstremt trafikkert) ligger under fem minutter unna, og der kan man finne både metrostasjon og gode bussforbindelser til de fleste steder i Paris.

det er vel egentlig ingenting som er langt unna i Paris, alltid en mertrostasjon i nærheten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...