Lille-My Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 Kjæresten min og jeg var begge jomfru da vi ble sammen, og begynte å ha sex. I mai i fjor begynte jeg på p-pillen Yasmin 28. Jeg og kjæresten min var veldig "aktive" fram til november i fjor. Vi benyttet enhver anledning, flere ganger etter hverandre, og jeg var våt hver gang. Men i november begynte det å svi og gjøre vondt når han var inni meg. Det svidde også etterpå, når jeg tisset. Det var ikke alltid at jeg var våt, men har sjekket det nøye, og det svir masse selv om jeg er kjempevåt eller bruker glidemiddel (med smak). Når vi bruker glidemiddel er det verre enn ellers, men det kan visst skyldes smakstilsetningen? Nylig hadde vi en pause på to uker. Når vi endelig var sammen igjen hadde vi laaangt forspill, men da vi pulte svidde det likevel! Men dagen etterpå gikk det helt fint :love: Jeg var veldig våt begge gangene. Jeg skjønner ikke hvorfor det er slik? Det er veldig ujevnt, men når det svir er det sinnsykt vondt! Vet noen hva det kan være? Det kan jo hende det er rifter, var LITT blod på en tampong en gang, etter at vi pulte (ikke mens-blod, jeg satte bare inn en tampong for å... bli kvitt sæden...) Men burde ikke de gro etter to uker? Jeg greier ikke å pule lenge, og bare en gang pr kveld... :gråte: -blir så oppgitt... I tillegg har jeg fått stadig større mensplager. Jeg fikk p-pillene på grunn av ujevn syklus (varierte fra 23-30 dager) og menssmerter. I det siste halve året har jeg hatt veldig vondt i magen, og blir litt forstoppet ved mensen. Det blir vondt å bæsje, og forstoppelsen holder seg lenge etter mensen. Jeg blør veldig lite, blir veldig tørr i skjeden, og greier ikke å bruke annet enn gul OB (før brukte jeg blå, og den som er hakket større). Når magen "stopper opp" og jeg må masse på do men ikke greier det, har det hendt at jeg sitter og presser som bare fy, med det resultat at det har begynt å svi igjen! Er usikker på om det er skjeden eller urinveien. Har hatt episoder med sammenhengende vondt i magen i over et døgn + en gang med kjempevondt der min mor (som er lege) mente det var noe som irriterte livmoren... Har hatt vært hos fastlege og gynekolog. Fastlegen ga meg stikkpiller for skjeden for å rette opp bakteriefloraen (det svidde så jeg gråt mens de var inni) men utfloden min (som har vært tyntflytende og kommet i trusa hele tiden) ble bedre. Gynekologen sa at jeg skulle "hoppe over" mensen for å slippe plagene, og ville gi meg noe som gjorde urinen surere, for å stoppe svien. Ellers fikk jeg beskjed om å drikke masse vann, tisse masse og røre meg masse. Fastlegen sa jeg skulle drikke biola for magen. Ble mye sutring her, og litt rot, det jeg egentlig lurer på er: - hva kan gjøre at det svir sånn under/etter sex? - mageplagene har jeg nesten hele tiden (før, under og mellom mensperiodene) hva skal jeg gjøre? kort sagt: hva er det som foregår? -Kan det være p-pillene? (litt rart at det tok et halvt år før plagene begynte?) pillene har bare rettet opp syklusene, men ikke noe annet. De fungerer egentlig bare som prevansjon... -takker for alle svar
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 Har opplevd det samme men vet at det bare er forbigående ømme slimhinner i mitt tilfelle. Kan ha en hormonell årsak men for min del kjøpte jeg en slags gelé på apoteket som skal være forebyggende på alle slags underlivsplager og bruker den av og til. Folk reagerer ulikt på p-piller. bruker samme som deg og funker som bare det. Men om du har det verre nå enn før du begynte på pillen kan du jo be om et annet merke bare for å teste. Selv hadde jeg mye vondt fordi jeg også kjente eggløsningen, dvs hadde vondt utenom mens også. Nå tar jeg flere pillebrett sammenhengende og slipper hele greia.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2007 #3 Skrevet 3. november 2007 ................... Siden du har vært hos lege kan man muligens utelukke kjønnsykdom, ble du sjekket for det? Eller er det noe som heter honeymoon systitt, som er en lett urinveisinfeksjon. Kan få piller mot det av din lege, ellers så hjelper også tranebær saft/piller...
Lille-My Skrevet 4. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. november 2007 Siden du har vært hos lege kan man muligens utelukke kjønnsykdom, ble du sjekket for det? Eller er det noe som heter honeymoon systitt, som er en lett urinveisinfeksjon. Kan få piller mot det av din lege, ellers så hjelper også tranebær saft/piller... Jeg har aldri blitt sjekket for kjønnsykdommer. Legene har sagt at det ikke er nødvendig ettersom både jeg og kjæresten var jomfru da vi ble sammen, og vi har bare hatt hverandre siden
roxanne Skrevet 4. november 2007 #5 Skrevet 4. november 2007 Prøv denne gelen: https://www.net-apotek.no/site/shop/product...w.html?p=462646 Vivag 2 in 1 gel, den er veldig bra. Uten smak og skånsom for huden, fås kjøpt på apotek.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå