Gjest Ludmilla Skrevet 19. mars 2009 #81 Skrevet 19. mars 2009 Det må være noe mer enn bare fjellufta som gjør at alle ungene tisser på seg.... syns alle barn og voksne som opplever problemer med å tisse på seg om natten bør bruke bleier og prise seg lykkelige over at dette hjelpemiddelet finnes jeg. Utrolig at så mange er i mot å benytte seg av et godt fungerende hjelpemiddel.
Gjest Katteskrall Skrevet 1. november 2009 #82 Skrevet 1. november 2009 Det må være noe mer enn bare fjellufta som gjør at alle ungene tisser på seg.... syns alle barn og voksne som opplever problemer med å tisse på seg om natten bør bruke bleier og prise seg lykkelige over at dette hjelpemiddelet finnes jeg. Utrolig at så mange er i mot å benytte seg av et godt fungerende hjelpemiddel. Ja, egentlig må jeg vel si meg enig i det. wqe
Gjest KATTEESKRALLL RROOOOOPPPPPPPEEER Skrevet 1. november 2009 #83 Skrevet 1. november 2009 1) CAPSLOCKen din sitter fast. Trykk på den en gang til, så slipper vi inntrykket av at du skriker. 2) Slutt å si at det folk gjør er "dustete" og "ondskapsfult". Gode råd du eventuelt kommer med vil bli ignorert hvis man irriterer seg over hva du skriver allerede i begynnelsen av innlegget ditt. Min bedre halvdel har ei datter som var sengevæter til hun 10. Hun brukte Minirin, og vi tok henne opp ca. 2-3 timer etter at hun hadde lagt seg, etter anbefaling fra lege. I tillegg kuttet vi ned på drikke før hun la seg, og sørget for at hun gikk på do før hun gikk til sengs og alt det der. Like etter at hun fylte 10 så sluttet hun plutselig en dag, uten at vi vet om dette er pga. metodene våre eller fordi hun på en eller annen måte vokste det av seg. Det eneste vi vet er at hun nå vokner når hun må på do, mens hun tidligere sov så tungt at hun ikke våknet av å måtte på do. Vi hadde heller ingen problemer med henne om morgenen bare fordi vi vekket henne om natten (hun var bare oppe i 10 minutter, og satt så og si og sov på doen. Vi pleide å bære henne inn på toalettet, så tisset hun, og så bar vi henne tilbake til sengs, og så sov hun. Hun husket ikke at hun hadde vært oppe om natta.) Når hun overnattet hos venner så ba vi foreldrene til disse vennene om å ta henne opp, og det gjorde de, og dermed slapp hun å våkne og være flau dagen etter - og har levd et helt normalt liv. edit: hvis hun ikke hadde vært sengevæter, så ville hun ha voknet om natten fordi hun måtte på do, stått opp, tisset og lagt seg igjen - de samme ti minuttene som vi brukte på å ta henne opp - og fått nøyaktig like mye søvn. Ja, faktisk så RRRRROOOOOOOPPPPPPPPPPPPPEEEEEEEEEERRRRRRRRRR jeg, og jeg foretrekker Shift i stedenfor Caps Lock.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2009 #84 Skrevet 1. november 2009 Våre tvillinggutter tisset begge i sengen og brukte nattbleier frem til de var 11 år, men plutselig, og omtrent samtidig så vokste de faktisk det av seg. Så av og til lønner det seg faktisk å bare venter og se det an... Det er jo ikke så gale å bruke nattbleier opp til rundt denne alderen vel? For å være helt ærlig har de fortsatt litt av dette problemet, av en eller annen grunn tisser de seg fortsatt ut om natta når vi er på hytta vår på høyfjellet. Kan det vere fjelluften kanskje? Men heldigvis er det helt greit for de å sove med bleier på hytta, nå er de 13 år. Jeg vet også om tre andre i aldersgruppa 13-15 i nabolaget vårt, som fortsatt har nattlige uhell. I tillegg bruker guttene sin 16 år gamle fetter også bleier på hytta. Merkelig ikke sant? Hilsen Marita, fra Bærum Hei Marita . Som Ludmilla sier, kan det være mer enn fjelluften . Ville selv ha prøvd dette, og se hvordan det virker .
Gjest Katteskrall Skrevet 1. november 2009 #85 Skrevet 1. november 2009 Jeg venter nå på et svar fra opprettter av tråden. MVH Katteskrallet
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2009 #86 Skrevet 1. november 2009 Håper ikke dere synes smilene og tegnene mine er irriterande?
Gjest 97ern Skrevet 9. januar 2011 #87 Skrevet 9. januar 2011 Marita, Heter barna dine William og Ole jakob?
Gjest Anna Skrevet 9. januar 2011 #88 Skrevet 9. januar 2011 Hei! Jeg har ikke barn (enda), men har dere vurdert at det kan være aktuelt med terapi? Ikke alle er like villige til å prøve dette, men ettersom legene ikke finner noe galt, kan det være lurt å prøve noe som heter SE-terapi (uttales s. e.). Her jobbes det med problemet, men ikke man er ikke I det som er vanskelig! Man jobber rundt det og finner løsniger og måter som fungerer for hver enkelt individ. Man får gode kunnskaper på å lære seg å takle vanskelige situasjoner og hvordan ting går sin gang. Dette er noe jeg selv har gjort i forhold til en helt problemstilling, selvfølgelig, men det jeg har løst mye ved hjelp av SE som legene aldri har klart. Det er ikke krevende og det er GARANTERT at det hjelper! Jeg vet ikke hvordan dere som foreldre stiller dere til noe slikt, men det er det beste forslaget (som dere sa, legene finner ikke noe). Ønsker dere lykke til og håper at problemet løser seg for gutten, det må jo tære litt på han, kanskje et sårt tema (?).
Gjest trenger tips Skrevet 18. juni 2013 #89 Skrevet 18. juni 2013 er libero nightcomfort heller drynites best?
Gjest Trollmor Skrevet 19. juni 2013 #90 Skrevet 19. juni 2013 Hei, Vi har en jente på fem, skal begynne på skolen til høsten. Vi er veldig fornøyd med drynites, har brukt den i ett halvt år. Vi får bleiene på blå resept, mulig de har endret på reglene. Har aldri vært noe spørsmål om alder, fikk forståelse av at det var vanlig praksis når barna var så store.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #91 Skrevet 20. juni 2013 Kan bleie være med på å skape at barnet godtar at "slik er det"? Altså at når barnet blir vant til å bruke bleie om natten, så prøver h*n ikke lengre på å holde seg tør? Fordi h*n likevel vet at bleien beskytter? Selvfølgelig må man innimellom akseptere at ting er som det er. Men kan man bli for vant til bleier? Og dermed bli avhengig/vanskelig for å venne seg av det? Anonymous poster hash: 98b43...be9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå