Gå til innhold

Abort..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvordan en abort tas. Er det inngrep på sykehuset?

Har hørt om at man kan få noen piller, som man tar hjemme... Bare får det igang aborten, og så drar man til sykehus eller?

Hvor lenge ut i svangerskapet gjøres det? Med en gang man oppdager at man er gravid, men ikke vil beholde?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Meg_*
Skrevet

Det er 2 typer aborter. En med piller, som du skreiv, og en der du får narkose.

Vist du vil ta pillen, så må du på sykehuset så de får sjekket deg, deretter får du en pille som du tar menst du er på sykehuset. Etter at du har tatt pillen, må du være på sykehuset til pillen begynner å virke deretter drar du hjem noen dager også kommer du tilbake tilsykehuset for å se at alt har gått bra.

Den andre typen er narkose. Da drar du på sykehuset, du blir sjekket og deretter blir du fulgt inn på et rom. Der legger du deg og så kommer sykesøstra med en pille som du må stikke opp i skjeden og litt senere en pille som gjør at du blir trøtt. Når den begynner å virke blir du trillet inn på oprasjons salen. Det som skjer der er at de vier ut livmortappen din litt (pillen du får ført opp i skjeden gjør at livmortappen utvier seg og blir stor nok for instrumentene) og så tar de å skraper ut inholdet i livmoren. Dette tar 5 minutter. Så blir du trillet opp på rommet ditt igjen til du våkner, så får du dra hjem. Etter dette vil du ha blødninger i ca. en uke etterpå.

Jeg personlig syntest at abort med narkose var best (jeg har ikke prøvd pillen), men med narkose så får du det gjort og du slipper å reise tilbake til sykehuset en gang til.

og pille abort kan man bare gjøre ut til den 6uke eller noe..

Du kan ta abort helt ut i den 12uke. Du oppdager som oftest at du er gravid i den 4 til 6 uke.

Men du kan få utvidet abort tiden din til den 16 uke vist det er noe galt med fosteret eller om det er fare for deg å gå lengere ut i svangerskapet.

Skrevet

hei! hvor lang tid går det fra een abort til du kan trene igjen??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...