Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #1 Del Skrevet 29. oktober 2007 Fant en oppskrift på pastasaus her inne for 2-3 år siden (eller mer....) Lurer på om det er mulig å finne tilbake til den? Laget den flere ganger, og frøs ned porsjoner. Tror jeg brukte den som basis til pizzasaus også. Det jeg husker av ingredienser er: tomater (hermetiske eller rå) hel anis sukker salt masse godt krydder jeg ikke husker Noen som har den fjerneste ide om hva jeg mener? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rikkerikke Skrevet 30. oktober 2007 #2 Del Skrevet 30. oktober 2007 Har ikke den, men har blitt anbefalt en annen: 1 boks tomatpure 1 boks finkakkede hermetiske tomater masse hvitløk basilikum/rosmarin 1 ts sukker en dæsj matvin (12% fra ICA f.eks) litt rødvinseddikk litt kejtajp manis soyasaus (indisk) saften av 1 lime Kokes i 30-45 minutter Kanskje du kan kombinere denne med "dine" krydder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rikkerikke Skrevet 30. oktober 2007 #3 Del Skrevet 30. oktober 2007 Etter koking i såpass lang tid er det antagelig mest en pizzasaus.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2007 #4 Del Skrevet 30. oktober 2007 Tips til krydder: Allehånde (særlig hvis du steker kjøtt/karbonadedeig til) Timian Oregano (Rosmarin Estragon) Hvitløk Basilikum - haes i til slutt, mister mesteparten av smaken om du har den i fra begynnelsen. Krydderne ovenfor kan såvidt jeg vet koke med hele tiden. Smak til med salt og pepper. Ellers er det jo endel som bruker ansjos i pastasaus, men jeg har ikke prøvd det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bertine Skrevet 30. oktober 2007 #5 Del Skrevet 30. oktober 2007 Chili er bare nam i pastasaus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn-Tore Skrevet 31. oktober 2007 #6 Del Skrevet 31. oktober 2007 Etter koking i såpass lang tid er det antagelig mest en pizzasaus.... Mange gode orginale italienske pastasauser skal kokes leeeeenge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filofaxen Skrevet 4. november 2007 #7 Del Skrevet 4. november 2007 4 svært enkle pasta"sauser" som jeg bruker når jeg er veeldig sulten og vil ha mat NÅ! 1. Riv parmesan over pastan, ha på litt sitronsat, salt og kanskej en slags urt. 2. Kok egg, og knus den med fingrene over pastaen, ha på olivenolje (eller smeltet smør..mm.. ), salt og pepper. 3. Pasta, gode tomater, basilikumblader, olivenolje, salt og pepper. 4. Pasta, pesto rosso, finhakket rødbeter og cherrytomater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Latee Skrevet 4. november 2007 #8 Del Skrevet 4. november 2007 Etter koking i såpass lang tid er det antagelig mest en pizzasaus.... Pastasaus er best om den kokes leeenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå