Gå til innhold

Hva bruker du vaffeljernet til?


Zero

Anbefalte innlegg

Jeg og sambo har fått et dobbelt vaffeljern i gave og derfor lurer jeg på hva dere bruker jernet til, bortsett fra de vanlige, søte vaflene?

Fulgte med et oppskriftshefte med alle mulige rare greier man kunne lage i jernet; til og med innbakt laks, men er jo greit å høre hva folk rundt her har god erfaring med.

Så, kom med tips og erfaringer :jepp:

Endret av Zero
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:eeeh:

Kanskje det bare er jeg som er sær, men man får jo ikke vasket et vaffeljern ordentlig, så for min del vil jeg ikke risikere å få gammel fiskelukt/smak på vaflene mine!

Da jeg var yngre og bodde hjemme, brukte jeg vaffeljernet til ostesmørbrød i tillegg til vafler. I dag har jeg toastjern, men liker egentlig best ostesmørbrød i panna eller i ovnen uansett. De går uansett ikke i vaffeljernet!

Vaffeljernet brukes til vanlige/rømmevafler! Vafler skal ikke være sunne i mine øyne! (Enn så lenge :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig :)

Går bare vafler i mitt jern!

(og ja, jeg pleide også å steke toast i det jeg hadde før.... men det gjør jeg ikke nå lenger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan en innbakt laks ser ut etter å ha vært i et vaffeljern jeg !

:ler:

Endret av Væren75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I teorien burde jo et vaffeljern kunne fungere til å steke det meste, da det bare er to varme flater mot hverandre (med mønster dog). Oppskriftsboka hadde bilder, og alt var temmelig rutete og så litt festlig ut :fnise: Men jeg er helt enig i at fisk i jernet ikke må være det beste.

Noen nevner toast da, og det er godt, selv om jeg liker det bedre i toastjernet (skulle virkelig fantes et jern med utskiftbare flater for de ulike tingene, for jammen tar ikke alle disse jernene mye skapplass! :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien burde jo et vaffeljern kunne fungere til å steke det meste, da det bare er to varme flater mot hverandre (med mønster dog). Oppskriftsboka hadde bilder, og alt var temmelig rutete og så litt festlig ut :fnise: Men jeg er helt enig i at fisk i jernet ikke må være det beste.

Noen nevner toast da, og det er godt, selv om jeg liker det bedre i toastjernet (skulle virkelig fantes et jern med utskiftbare flater for de ulike tingene, for jammen tar ikke alle disse jernene mye skapplass! :ler:)

Ja men det finnes. Jeg fikk "Mikke Mus" vaffeljern av ungene ifjor til jul, og der var utskiftbare plater så den også kunne brukes til toast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på en leir det vi alltid hadde vaffler på ledermøtet.. En dag hadde kokkene glemt å lage mer vaffelrøre, så vi prøvde med pinnebrød deig.. Smakte jo helt greit, men vaffler er jo best da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men det finnes. Jeg fikk "Mikke Mus" vaffeljern av ungene ifjor til jul, og der var utskiftbare plater så den også kunne brukes til toast.

Regnet med at det fantes, har bare ikke sett det ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaffelhjernet funker utmerket til å freshe opp gårsdagens boller. Særlig sånne litt småkjipe boller som kommer i 10pk på matbutikken. Når de er varma i vaffelhjernet er de rutete, varme, smaker nystekte og kjempegode med brunost på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet med at det fantes, har bare ikke sett det ennå :)

Det er jo en kjent vandrehistorie at bl.a. FRP fikk laget seg mange mange FRP-logo vaffelhjern... bare for å finne ut at, vafflene ikke holdt seg sammen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en kjent vandrehistorie at bl.a. FRP fikk laget seg mange mange FRP-logo vaffelhjern... bare for å finne ut at, vafflene ikke holdt seg sammen :fnise:

Det blir som "politikken" deres det da , den er ikke sammenhengende den heller . :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vaffelhjernet funker utmerket til å freshe opp gårsdagens boller. Særlig sånne litt småkjipe boller som kommer i 10pk på matbutikken. Når de er varma i vaffelhjernet er de rutete, varme, smaker nystekte og kjempegode med brunost på :)

Så genialt! Det høres utrolig godt ut. Har planlagt å få meg vaffeljern lenge, men siden jeg ikke lager vafler så ofte så har jeg drøya det. (ettersom de koster litt også..)

Kanskje jeg får litt inspirasjon av denne tråden til å skaffe meg et snart? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

egentlig bare vafler, men jeg testet pannekakerøre her om dagen. pannekakerøre og vaffelrøre er vel ganske likt i utgangspunket da.. men hvertfall så stekte jeg "pannekakene" mine i jernet fordi d tok kortere tid og fordi jeg liker de litt tykke. og med masse masse masse lønnesirup på! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest November

Lager vafler og ostesmørbrød i mitt jeg.. Faren min bruker å klekke ett egg i det, så tar han ei brødskive over. Så får han stekt egg klistra på brødskiva..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...