Gå til innhold

Åpen søknad


FantasDick

Anbefalte innlegg

Jeg sendte nettopp ut en åpen søknad til en bedrift jeg veldig gjerne kunne tenke meg å jobbe ved, men som ikke har utlyst ledig stilling. Er det ok å sende ut åpne søknader, egentlig? Jeg var så gira i "gjerningsøyeblikket", men så tenkte jeg etterpå at det kanskje ikke var så lurt?

Jeg vil veldig gjerne jobbe ved denne bedriften, men har aldri sett at de har utlyst stillinger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen mener vel at det er greit å ringe og spørre bedrifter om de tar imot åpne søknader, men kan virkelig ikke tenke meg at noen skulle synes at det er negativt :)

Du viser tross alt at du er interessert i bedriften, og hvis det koster dem for mye å lese søknaden din, så skulle det være rart. Tror ikke dette er noe du trenger å tenke på i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bra initiativ! Jeg fikk min nåværende jobb på den måten (fast ansatt i full stilling), og et utall av tidligere deltidsjobber. Overraskende mange arbeidsgivere lyser ikke ut ledige vikariat, prosjektstillinger o.l., så om man ikke er frampå kan man gå glipp av mye:-)

Lykke til, fortsett på samme måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpne søknader er på full fart inn igjen, men du må ha den riktige profilen i forhold til bedriften for at det skal fungere! Initiativet ditt er kjempegodt!, det blir uansett aldri feil å skrive en åpen søknad for å vise interesse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...