Gå til innhold

Bilutleie


Eføy

Anbefalte innlegg

Er det noen selskaper her i Norge som leier ut biler som tillater at man har med seg hund?

Noen som vet?

Endret av Eføy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste tillater vel hund, forutsatt at det ikke merkes i bilen etterpå.

dvs du må vaske bilen hvis hunden din røyter velding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken Avis eller Hertz ser ut til å tillate hund i hvertfall. Vi leide bil av Hertz i sommer, og der var det også klistremerke i bilen med "hund forbudt"..

Men det er jo rart om ikke noen selskaper i hvertfall tilbyr muligheten for hund i bil syns jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bilklargjører'n
Hverken Avis eller Hertz ser ut til å tillate hund i hvertfall. Vi leide bil av Hertz i sommer, og der var det også klistremerke i bilen med "hund forbudt"..

Men det er jo rart om ikke noen selskaper i hvertfall tilbyr muligheten for hund i bil syns jeg?

Da jeg jobbet i Avis bilutleie pleide vi ta 500 ekstra for biler som hadde hundehår i seg. Kan ikke huske om det var en avgift på forskudd eller om det var det en "bot" i likhet med de som hadde griset til i bilen. Dette er endel år siden, så det er ikke sikkert det gjelder lenger.

Hvis du dekker til setene og støvsuger litt etter deg så skal det mye til før noen merker at du har hatt hund i bilen.

Hvis du leier en hatch-back som golf etc. kan du jo ta bort plata mellom bagasjerom og kabin. Da kan hunden være i bagasjerommet uten ubesvær og det er da lettere å rengjøre bilen litt før levering og ingen vil reagere.

Dette er forøvrig også et PS. til hyperallergiske, leiebiler blir rengjort, men ikke godt nok til at man kan forvente å ikke ha hunde-/kattehår i bilene, men det vet dere sikkert allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd rent-a-wreck? Har ikke spurt dem om det selv, men vet at de generelt sett er mindre hysteriske med bilene sine, i tillegg til at de er rimelige og har god service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heidi Hansen

Jeg har en liten hund. Vi bestilte leiebil i Stavanger. Jeg tok med hunden, leiebilselskapet sa ingenting hverken da jeg kom til kassen eller da jeg leverte bilen. Jeg bestilte gjennom Bilutleie 24 og ble henvist til Budget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...