Gå til innhold

Hva slags trening?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Jeg veier altfor mye nå, og trenger virkelig å gå ned i vekt! Er litt for glad i sjokolade, ja...Og veldig mye av fettet har dessverre lagt seg rundt magen....

Jeg har begynt å trene endel igjen de siste par månedene, og da trener jeg som regel styrke. Dessverre går jeg ikke noe særlig ned i vekt av dette, får bare mye større muskler...sånn har det vært tidligere i de periodene jeg har trent også.

Så derfor: Hva er den beste fettforbrenningsmetoden? Burde jeg begynne med mer kondisjonstrening? Er pilates eller yoga fettforbrennende? Og hvilke matvarer er absolutt fyfy?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kristin_
Skrevet

Jeg trente tung vekttrening og gikk turer, og raste ned i vekt. Det går an. Jeg vil tro det har mer med maten du spiser enn styrketreningen å gjøre. Så lenge kalorier inn er mer enn kalorier ut, vil du ikke gå ned i vekt. Men selvsagt, det er ingen som har vondt av litt kardio, det kan være en måte å rette opp denne balansen.

Og ingen matvarer er fyfy, jeg får helt fnatt av tanken på å sette nei-stempel på mat. Men jeg er også av den skolen at jeg synes lørdagsgodt passer best på lørdager ;) Og det gjelder sjokolade også.

Pilates er _ikke_ fettforbrennende i alle fall, uansett hva pilates-pushere påstår. Det er styrketrening. At man forbrenner kalorier når man trener uansett, greit nok, og at om man får mer muskelmasse forbrenner man mer er helt greit, men jeg ville heller gått en rask fjelltur enn en time pilates, satt på spissen.

Skrevet

Jeg bruker en Elipsemaskin, og den funker for meg - gikk ned veldig mye veldig fort i starten. Nå har det roet seg litt ned vektnedgangen, men det er jo bra - for man skal ikke rase ned i vekt om man ønsker en varig vektnedgang. Elipsemaskin er vel omtrentlig det samme som en crosstrainer, tror jeg.

Nå har jeg også begynt med styrke, og det er ikke så fettforbrennende, men jeg krymper likevel, siden ting blir fastere ;)

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Hva med å løpe noen turer ute i en passende løype et par ganger i uken regelmessig, i tillegg til styrke og kanskje annen kondisjon. Jevnlige løpeturer gjør at kroppen forbrenner mer og føler seg bedre.

Gjest Elfrida
Skrevet

Gi det litt mer tid enn et par måneder, jeg gjetter på at du vil se resultater av styrketreningen på sikt.

Skrevet

Kom deg ut og gå - hver eneste dag. Jeg går til og fra jobb - i tillegg til at jeg går tur hver bidige kveld .. Vekten har gått nedover jevnt og trutt ...

Gjest tullfrid
Skrevet

Enig. Gå, gå, gå, gå, og atter gå. Fort og heftig. Tredemølle stilt inn på oppoverbakke. Da får du fast rumpe i tillegg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...