Gå til innhold

Prevensjon, hva er best å bruke?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_karen_*
Skrevet

Jeg har tenkt på forskjellige typer prevensjon...

Kommer aldri til å huske å ta en pille til fast tid hver dag, så det er vel egentlig uaktuelt....

Og om man bruker sprøyta, har jeg hørt at man kansje ikke kan få barn siden... Er dette sant?

Jeg har tenkt på p-plaster, men er ikke helt sikker på hvordan det fungerer..... Noen som kan hjelpe??

Jeg har lyst på barn om 1-2år... hvor lang tid tar detetter man har sluttet til man kan få barn?

Kan man skippe mensen?

Takk for hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg anbefaler på det sterkeste P-ringen (Nuva-ring), som er en ring du har inne i skjeden (er veldig lett å få på plass, skal bare rett "innenfor", trenger ikke langt opp) og som du har inne i 3 uker av gangen. Så er det enten en uke uten, hvor du da får en blødning, eller å begynne rett på ny ring. Kjempepraktisk, og jeg merker ikke min i det hele tatt (og det gjør ikke samboeren min heller :fnise: )

Gjest Gjest_karen_*
Skrevet

Og hvordan er man etter man akkurat er begynt med plaster?

Har man blødninger en stund da?? Har nemlig hørt at dette kan forekomme ved bruk av p-piller.....

Skrevet

Jeg liker ikke hormonprevensjon, så jeg har hatt kobberspiral i årevis. En ulempe er at jeg har kraftige og lange blødninger, men er ellers fornøyd.

Gjest Gjest_karen_*
Skrevet
Jeg anbefaler på det sterkeste P-ringen (Nuva-ring), som er en ring du har inne i skjeden (er veldig lett å få på plass, skal bare rett "innenfor", trenger ikke langt opp) og som du har inne i 3 uker av gangen. Så er det enten en uke uten, hvor du da får en blødning, eller å begynne rett på ny ring. Kjempepraktisk, og jeg merker ikke min i det hele tatt (og det gjør ikke samboeren min heller :fnise: )

Vet du hvordan det er med å få barn etter man har brukt dette???

Og hvordan får man tak i det? (litt ny på dette her :rodme: )

Skrevet

jeg har prøvd mange forskjellige piller (4 forskjellige) men jeg har fortsatt ikke funnet en som funker for meg...

Jeg skal prøve noe annet når jeg drar til legen min snart, men vet ikke hva, jeg skal høre med henne...

Gjest Gjest_karen_*
Skrevet
jeg har prøvd mange forskjellige piller (4 forskjellige) men jeg har fortsatt ikke funnet en som funker for meg...

Jeg skal prøve noe annet når jeg drar til legen min snart, men vet ikke hva, jeg skal høre med henne...

Er det sånn at jeg bare kan bestille en time hos legen for å snakke om prevensjon og hun skriver ut en resept??

Skrevet

Analsex er og blir den beste formen for prevensjon. Billig, sikkert og romantisk.

Skrevet
Er det sånn at jeg bare kan bestille en time hos legen for å snakke om prevensjon og hun skriver ut en resept??

Jepp, det stemmer!

Skrevet (endret)

IKKE p-ring.

Etter å ha lest det som står ovenfor om Nuva ring; jeg har brukt p-ring i 2,5 år - og bitt gravid 2 ganger - fordi ringen har falt ut.

Endret av LilleMy
Gjest Gjest_karen_*
Skrevet

Jeg tror jeg holder en knapp på p-plasteret....

men forsvinner kvisene da??

Noen som har noen erfaringer med p-plaster???

Skrevet
IKKE p-ring.

Etter å ha lest det som står ovenfor om Nuva ring; jeg har brukt p-ring i 2,5 år - og bitt gravid 2 ganger - fordi ringen har falt ut.

Så merkelig.

Jeg har aldri opplevd at ringen har falt ut, heller ingen av venninnene mine.

Men uansett:

Du må til lege for å få resept, uansett hvaslags prevensjon du velger (dvs utenom kondom da...), så da kan du rådslå med legen din :)

Skrevet
Jeg liker ikke hormonprevensjon, så jeg har hatt kobberspiral i årevis. En ulempe er at jeg har kraftige og lange blødninger, men er ellers fornøyd.

Signerer denne!

Skrevet

Det har jeg fått anbealt av gynekologen! Men legger man på seg av det? Jeg la på meg 8 kilo av p-sprøyte, fordi jeg blir så ufattelig sulten, og har endelig fått normal appetitt igjen...

IKKE p-ring.

Huff da... Men moren min ble gravid 2 ganger med kobberspiral, og flere venninner har blitt gravide selv om de bruker p-piller... Ikke engang sterilisering er 100 % sikkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...