Samba Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Før jeg fikk snudd meg hadde minsten fått ut et nytt spill lfra PS3, han la det på gulvet og kjørte det fram og tilbake før jeg fikk tatt det fra ham. Resultat: stygge riper i CD'en som nå ikke virker. Eller dvs, den virket, men nå gjør den ikke det. Går det an å smøre/rense cd plata med noe slik at vi kanskje kan få den til å virke igjen?
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Veldig vanskelig det der. Normalt så må laget pusses ned og legges på nytt for å funke orginalt. Pussemaskiner man kjøper i butikken pusser bare ned og ødelegger etterhvert cd'ene.. Du kan derimot prøve det eldgamle trikset når det gjelder å putte på tannkrem/zalo og smøre ut dette til cd'en er helt fin igjen. Pleier å funke ettersom cd'en ikke leses bit for bit, men som en helhet. Hakkene i platen merker den siden det blir lengre unna å lese.
Chans Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg har også hørt om Zalo-trikset, men har aldri turt å prøve det selv... Det høres ganske skummelt ut.
Cæsar Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg reddet et par spill-cd`er til GC ved å gni/pusse inn litt hvit tannkrem med en myk klut. Pusset rundt og rundt til det så blankt og fint ut, funket som bare det. (Merkelig nok)! Tenkte det var bare å prøve, spillet virket jo uansett ikke mer.. Verdt et forsøk kanskje!?
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #5 Skrevet 28. oktober 2007 Anbefaller forsovit tannkrem ettersom dette er tykkere og holder seg bedre syntes nå jeg.. Zalo cd'ene har endt opp med å slutte å funke igjen etter en stund. Det funket når jeg var yngre så det må vel funke nå og..
Chans Skrevet 28. oktober 2007 #6 Skrevet 28. oktober 2007 Så sant, så sant... Man har vel ikke noe å tape på å prøve!
Samba Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 29. oktober 2007 Mannen prøvde diverse triks i går. Zalo funket nesten, tannkrem prøvde vi ikke, men det som gjorde susen var smør.
Gjest Wolfmoon Skrevet 29. oktober 2007 #8 Skrevet 29. oktober 2007 Tannkrem har også funket for meg flere ganger, det viktigste er vel å få den ordentlig nedi hakkene. Smør Det hørtes litt ekkelt ut!
Samba Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 29. oktober 2007 Jo, det høres ekkelt ut, men det ble jo bare smørt på, for så å bli "pusset" av. Det var ikke som om at vi stakk en cd full av smør inn i spilleren.
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #10 Skrevet 29. oktober 2007 Smør burde du passe litt på. Blir det for varmt smelter det gjerne og det har mange ganger ødelagt maskiner hvis de prøver ting som sitter der, men som blir borte ved sterk varme. Husk at cd'ene blir ganske varme inne i maskinen da.
Gjest Nedfall Skrevet 29. oktober 2007 #11 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg reddet et par spill-cd`er til GC ved å gni/pusse inn litt hvit tannkrem med en myk klut. Pusset rundt og rundt til det så blankt og fint ut, funket som bare det. (Merkelig nok)! Tenkte det var bare å prøve, spillet virket jo uansett ikke mer.. Verdt et forsøk kanskje!? Rundt og rundt.. ?? Du kan lett forvandle en nesten brukbar cd til en ubrukelig cd på den måten. Du skal pusse fra senter og ut, dvs på tvers av sporene. Ang salo nevnt i tråden; funker nok fint til å vaske platene med, men for å jevne ut striper og hakk, trenger man ett mildt slipemiddel, som f.eks tannkrem. Men pass på ! Noen av de der "hvite tenner" typene er for grov for det bruket, klarte å ødelegge en dvd her, dessverre..
Samba Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 30. oktober 2007 Smør burde du passe litt på. Blir det for varmt smelter det gjerne og det har mange ganger ødelagt maskiner hvis de prøver ting som sitter der, men som blir borte ved sterk varme. Husk at cd'ene blir ganske varme inne i maskinen da. Skal nevne det for mannen.... Men tannkrem vil vel også kunne bli flytende og rennende ved varmeutviklingen fra spilleren? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2007 #13 Skrevet 30. oktober 2007 Skal nevne det for mannen.... Men tannkrem vil vel også kunne bli flytende og rennende ved varmeutviklingen fra spilleren? :klø: Hvis du ikke spyler av tannkremen kan jeg love deg at den blir forholdsvis uleselig, ja.. Du smører ikke inn tennene med tannkrem, og lar den være der vel ??
Gjest Skrevet 30. oktober 2007 #14 Skrevet 30. oktober 2007 Skal nevne det for mannen.... Men tannkrem vil vel også kunne bli flytende og rennende ved varmeutviklingen fra spilleren? :klø: Ikke like fort som smør hvertfall..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå