Gå til innhold

Intens lynende smerte i hodet


Devana

Anbefalte innlegg

Innimellom (sånn som nå for en bitteliten stund siden) får jeg en intens smerte i hodet som på en måte smeller inn i hodet som et lyn, og varer en bitteliten stund og deretter forsvinner. Dette er veldig plagsomt..Har vært hos legen, og tatt MR av hodet uten å finne noe.

Noen som har noen tanker rundt hva dette kan være? Eller hørt om det før? Legen visste ikke hva det kunne være og kunne da heller ikke gjøre noe med det.

Enda det ikke varer så lenge av gangen så er det så smertefullt at jeg nesten "kobler" ut en stund fordi jeg blir så satt ut fordi det kommer så fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også hatt sånn. Det blir så intenst, kan vare fra 3-7/8 sek, men føles som en evighet. Det blir umulig å ikke ta seg til hode, og det er gjerne i tinningen. Jeg vet ikke hva som utløser akkurat det, men hos meg har det blitt mindre og mindre. Har fått "diagnosen" klasehodepine i senere tid, jeg vet ikke om det kan være en forbindelse med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt sånn. Det blir så intenst, kan vare fra 3-7/8 sek, men føles som en evighet. Det blir umulig å ikke ta seg til hode, og det er gjerne i tinningen. Jeg vet ikke hva som utløser akkurat det, men hos meg har det blitt mindre og mindre. Har fått "diagnosen" klasehodepine i senere tid, jeg vet ikke om det kan være en forbindelse med det?

Hmmm...Kanskje det er noe sånt ja..Hørtes ut som meg sånn du beskriver det ihvertfall, men hos meg kan det komme hvor som helst i hodet. Legen min mente ihvertfall at det ikke var noe farlig pga fin MR, men det er jo like vondt uansett.

Bra det ikke bare er meg da (ikke vondt ment, men jeg begynte å tro jeg var blitt gal her :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene! Har hatt det slik i mange år, men aldri spurt legen min om det. Smerten er veldig intens, og varer ca 5-10 sekunder. Men akkurat når det står i de små sekundene er det helt j*****. Trodde nesten jeg var alene jeg. Ingen jeg kjenner har slik hodepine. Har de hodepine har de det hele tiden kontstant, ikke nå og da med veldig intense smerter. Godt å vite at jeg ikke er alene :) Hva er klasehodepine da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt slik hodepine. Det er intens og jeg kan sette fingeren akkurat på punktet det iler.

Jeg gikk til naprapat.

Dette er typiske symptomer på hodepine som kommer av muskelspenninger. Vi har masse muskelfester i hodet, og det er ofte disse som verker.

Jeg sier ikke at det ER det dere har, men jeg ble iallefall kvitt det.

Så prøv naprapat dere :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er typiske symptomer på hodepine som kommer av muskelspenninger. Vi har masse muskelfester i hodet, og det er ofte disse som verker.

Jeg sier ikke at det ER det dere har, men jeg ble iallefall kvitt det.

Så prøv naprapat dere :jepp:

Kjenner meg igjen i det med muskelspenninger og lynende hodesmerter. Hos meg kom det av at jeg levde under et veldig stress i den tiden det stod på. Da jeg endret på livsstilen forsvant smertene.

Naprapat er sikkert en god idé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_fil_*

Kjenner meg igjen i beskrivelsen; veldig intens hodepine i 5-10 sekunder på et bestemt sted. Vet ikke hva det er, har aldri spurt legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Gjest_ML_*
Innimellom (sånn som nå for en bitteliten stund siden) får jeg en intens smerte i hodet som på en måte smeller inn i hodet som et lyn, og varer en bitteliten stund og deretter forsvinner. Dette er veldig plagsomt..Har vært hos legen, og tatt MR av hodet uten å finne noe.

Noen som har noen tanker rundt hva dette kan være? Eller hørt om det før? Legen visste ikke hva det kunne være og kunne da heller ikke gjøre noe med det.

Enda det ikke varer så lenge av gangen så er det så smertefullt at jeg nesten "kobler" ut en stund fordi jeg blir så satt ut fordi det kommer så fort.

Dette høres ut som "jabs and jolts syndromet" eller "idiopathic stabbing headache" som betyr plutselige tak av stikkende eller skjærende ("flerrende") smerter i et mindre område av hodet, av sekunders til minutters varighet. Det er en ufarlig tilstand. Slike symptomer kan avgjort ikke sees som noe forvarsel for hjerneslag eller blødning, men er uskyldige, selv om de kan være plagsomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også plaget med dette, og legen min sa som flere andre her også sier, at det er ufarlig og kan ha sammenheng med muskelspenninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Hadde også sånn ganske ofte før. Våknet med skikkelig smerte på et spesifikt punkt i hodet. Tannlegen min anbefalte å sove med bittskinne og sa at jeg hadde veldig stive ansikst/kjeve muskler. Får nesten aldri disse smertene lenger (og heller ikke vanlige hodepiner så ofte heller).

Gikk til manuell terapaut mange ganger også, og strakk nakken to ganger om dagen, dette hjalp litt men ikke i nærheten av så stor forskjell som bittskinnen gjorde. Tipper at dette kommer fra stive nakkemuskler.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Annonse

Gjest Christina

Jeg fikk en intens lynende smerte i hodet på høyre side å som varte i 10 sekunder. Har hatt det i noen uker nå, veldig plagsomt å kan komme når som helst. Var til legen for noen dager siden å fikk bestillt meg time for å ta mr undersøkelse... er ganske redd, håper det ikke er svulst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Dette er noe jeg også har hatt siden jeg var ca 14 -15 år og får det ennå innimellom. Hadde vært helt uutholdelig dersom det hadde vart lenger enn de 5 - 8 sek det varer. Godt å høre at det er ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg også har dette, og skulle gjerne vist mer om hvorfor det kommer. Noen som vet noe mer om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Den 28.10.2007 at 21.02, Devana skrev:

Innimellom (sånn som nå for en bitteliten stund siden) får jeg en intens smerte i hodet som på en måte smeller inn i hodet som et lyn, og varer en bitteliten stund og deretter forsvinner. Dette er veldig plagsomt..Har vært hos legen, og tatt MR av hodet uten å finne noe.

 

Noen som har noen tanker rundt hva dette kan være? Eller hørt om det før? Legen visste ikke hva det kunne være og kunne da heller ikke gjøre noe med det.

 

Enda det ikke varer så lenge av gangen så er det så smertefullt at jeg nesten "kobler" ut en stund fordi jeg blir så satt ut fordi det kommer så fort.

Jeg hadde noe liknende som det du beskriver, det var helt sinnsyke smerter som kom som lyn.

Ved en tilfeldighet oppdaget jeg at jeg hadde veldig stramme nakkemuskler. Hver gang hodepinen kommer strekker jeg nå nakkmusklene, og da blir det mye bedre med en gang.

Anonymkode: f9caa...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde noe liknende som det du beskriver, det var helt sinnsyke smerter som kom som lyn.

Ved en tilfeldighet oppdaget jeg at jeg hadde veldig stramme nakkemuskler. Hver gang hodepinen kommer strekker jeg nå nakkmusklene, og da blir det mye bedre med en gang.

Anonymkode: f9caa...307

Hva gjør du for å strekke de, prøver hele tiden men føler ikke stor bedring.

Anonymkode: 37a27...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.4.2016 at 18.24, AnonymBruker skrev:

Hva gjør du for å strekke de, prøver hele tiden men føler ikke stor bedring.

Anonymkode: 37a27...1b4

Den mest effektive øvelsen for meg er å legge hodet "ned på" høyre skulder så langt jeg klarer, for deretter å vri hodet bittelitt sånn at jeg ser mot venstre armhule. Da drar det til nedover hele øvre del av ryggen hos meg, også holder jeg posisjonen til det ikke strammer fullt så mye. Etterpå gjør jeg motsatt på den andre siden.

Fikk rådet av en fysioterapaut, anbefaler deg å gå til en og. Tror dette er en veldig vanlig og basic strekkeøvelse :)

Anonymkode: f9caa...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...