Gå til innhold

Noen som har peiling på Mac? Jeg sliter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg bruker for tiden en Mac-maskin, som jo er ganske anneledes enn de pc-ene jeg har brukt før.. Er godt vant med data, men dette mac-greiene friker meg litt ut..

Jeg får knapt nok åpnet noen av vedleggene jeg får fks i e-post, ikke .email-filer, ikke microsoft word-filer osv osv, jeg husker ikke alle.. frustrerende! :murvegg:

hvilke tilleggsprogram må jeg evt innstallere? jeg får heller ikke sendt bilder og diverse fra min maskin, og når jeg surfer kan jeg ikke høre musikkfiler o.l på de aller fleste nett-steder.. *sukk*

håper noen kan hjelpe meg.. er det forresten ok å innstallere kaaza på mac?:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Nefertiti
Skrevet

Det går ikke an å åpne word og microsoft filer på en mac tror jeg. Hvertfall får ikke jeg det til. Mulig en får det til hvis en innstallerer Word, det er jeg ikke sikker på.

Men ellers andre ting som er fra "pc-programmer" går ikke an å åpne på mac. Det må i så tilfelle lagres som f.eks. en .pdf fil og sendes til deg slik.

Hvis du skal sende bilder fra din maskin til PC må du lage de om til .pdf filder da også. Dette er et filformat som leses både på mac og pc.

Skrevet
Hei!

Jeg bruker for tiden en Mac-maskin, som jo er ganske anneledes enn de pc-ene jeg har brukt før.. Er godt vant med data, men dette mac-greiene friker meg litt ut..

Jeg får knapt nok åpnet noen av vedleggene jeg får fks i e-post, ikke .email-filer, ikke microsoft word-filer osv osv, jeg husker ikke alle.. frustrerende! :murvegg:

hvilke tilleggsprogram må jeg evt innstallere? jeg får heller ikke sendt bilder og diverse fra min maskin, og når jeg surfer kan jeg ikke høre musikkfiler o.l på de aller fleste nett-steder.. *sukk*

håper noen kan hjelpe meg.. er det forresten ok å innstallere kaaza på mac?:)

Du må åpne vedleggene i Rft (rikt tekstformat). Bildene må lagres i Jpg, men jeg hadde ikke mail da jeg hadde mac, så er ikke sikker.

Gjest Admin'C
Skrevet

forumet på www.hardware.no kan hjelpe deg om du ikke finner noen løsning her de er veldig datakyndige mange av dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...