Gå til innhold

Reductil

Fremhevede innlegg

Gjest graceland
Skrevet

Skal til legen på onsdag og snakke om min overvekt. Og da tenkte jeg å be om Reductil.

Er det noen her som har brukt det, og hvor lenge brukte dere det? Gikk dere mye ned i vekt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mayamor
Skrevet

Det virker ikke som dette er noe folk bruker eller vil dele sine erfaringer om. Kikket på de 3 linkene, og det var ikke akkurat stor aktivitet. Har ikke prøvd ut reductil eller andre hjelpemidler, men har tro på at for noen kan dette hjelpe, andre ikke. Men kanskje dersom en begynner på en kur, vil en være mere bevisst på hva en putter i seg også og kanskje en blir fysisk mer aktiv også? Jeg vet ikke...

Lykke til. :)

Skrevet

Ja jeg har prøvd Reductil- Gikk litt ned, stoppet helt opp- Fikk beskjed om å slutte med det. Gikk opp igjen det dobbelte. Fikk beskjed fra legen at hos noen kan det skje.

Skrevet

har gått på det og gikk ned en del. Men måtte slutte pga blodtrykket. Det er uansett ikke noe poeng å gå på disse om man ikke endrer kostholdet og beveger seg mer, ellers går man bare opp igjen. Reductil er fint som et tilskudd til kostendring og mosjon, for dem som har økonomi til det...

Gjest graceland
Skrevet
Det har vært oppe et par ganger før (bla. i en tråd du startet ;) )

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...amp;hl=reductil

Men det kan jo være noen andre har noen erfaringer som ikke er kommet frem ennå?

Ja, jeg startet en tråd om dette tidligere, men fant den ikke. Syntes ikke det var så bra respons i den heller.

Skal til legen i dag, gruer meg. Tenk om jeg må veies. :gråte:

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Ja, jeg startet en tråd om dette tidligere, men fant den ikke. Syntes ikke det var så bra respons i den heller.

Skal til legen i dag, gruer meg. Tenk om jeg må veies. :gråte:

Veies må du nok! har gått på disse og gikk ned 22 kg. var flink der og da men sluttet med disse da det ble dyrt og jeg trodde at nå var jeg godt igang,men den gang ei. Har gått opp alt igjen.

I stedet for å bruke over 700kr mnd på piller har jeg nå på lagt om kostholdet og blitt flinkere til å bevege meg, så nå er jeg på vei ned igjen.

ikke lett det her! ønsker deg lykke til med forsøket :)

Skrevet

Kjenner ikke så til disse, men en jeg vet om gikk på dem. Hun gikk ned masse, helt til matchvekten sin faktisk. Gikk på dem ca et år. Så sluttet hun på dem, og det neste året gikk hun opp igjen alt det hun hadde gått ned pluss mer til...

Tror det mange tror er at det er piller som skal gjøre deg slank og holde deg slank, eller gi deg en kickstart eller noe. Men det er en livsstilsendring som må til uansett - man slipper ikke unna sunt kosthold og mosjon om man ønsker en varig vektnedgang.

(Ikke det at jeg påstår at du tror dette, men det er veldig mange som tror det)

Gjest Kristin_
Skrevet

Dette skriver jeg under på. Endrer man ikke livstilen, havner man ubønnhørlig tilbake til utgangspunktet. Og det hjelper heller ikke å kalle slankekuren en livsstilsendring hvis det er nettopp det, en kur. Har det siste året hørt flere og flere som betegner slankekurene som livsstilsendringer, og som likevel går tilbake til normalen etter at de har fått ønsket effekt av "livsstilsendringen".

Semantikk gjør deg dessverre ikke slankere ;)

Likevel er jeg ikke helt imot slankepiller brukt med vett. For enkelte er de så tunge at hverdagen blir et mareritt, og under det også mosjon. For enkelte er det å kunne gå ned en 10-20 kg "lettere" det som gjerne skal til rett og slett på grunn av praktiske ting.Det samme gjelder de strenge ketosediettene som enkelte ekstremt overvektige settes på, det er ikke ideelt for litt smålubne, men for ekstremt overvektige er alternativet til en sånn kur verre både fysisk og mentalt.

Men det må selvsagt vedlikeholdes akkurat som alt annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...