muesli Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 eg lurte på kortid det er vanlig å begynne å gå regelmessig til gynekolog? og kor ofte er det ambefalt å gå?? er litt usikker på korleis ein kontakter ein og. hørt noen plasser at ein må gå igjennom fastlege, dersom h*n ikkje gjennomfører slikt selv?? eller kan ein bare ringe ein gynekolog? takk for svar..
Bokormen Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Fastlegen din kan vanligvis gjøre dette for deg, du trenger ikke nødvendigvis gå til en gynekolog for GU. Jeg begynte å gå da jeg ble seksuelt aktiv (16års alder) og frem til nå har jeg gått ved bytte av partner (har ikke akkurat skjedd mange gangene....) og i forb. med et klinisk forsøl jeg var med på. Det anbefales vel at alle over 23 går til GU hver 2. eller 3. år for å ta celleprøver om jeg ikke husker helt feil.
Gjest =tentacle= Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 eg lurte på kortid det er vanlig å begynne å gå regelmessig til gynekolog? og kor ofte er det ambefalt å gå?? er litt usikker på korleis ein kontakter ein og. hørt noen plasser at ein må gå igjennom fastlege, dersom h*n ikkje gjennomfører slikt selv?? eller kan ein bare ringe ein gynekolog? takk for svar.. Hvert 3. år fra du er 25 får du tilsendt påminnelse om å ta celleprøve i posten, den kan tas hos allmennlege eller gynekolog. Ellers trenger du en undersøkelse for smitte når du skifter partner, eller når du har symptomer fra underlivet. Det varierer hva allmennlegene gjør, men alle kan gjøre det vanlige enkle som undersøkelse, testing og celleprøve. En del går til gynekolog fordi de allerede har en gynekolog og synes det er greit at h*n tar det, og noen foretrekker gynekolog til underlivssakene fordi de ikke er komfortabel med at allmennlegen gjør det. Første gang trenger du henvisning fra allmennlegen, ellers må du betale private priser hos gynekologen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå