Gå til innhold

Dørkrans - Dørpynt


Gjest Augustina

Anbefalte innlegg

Gjest Mayamor

Hva har du?

Er døren ute eller i en oppgang?

Tips til nettside hvor en kan bestille en spesiell krans?

Noen som lager på bestilling eller vet om noe som gjør det?

Er på utkikk etter ny i år, men vil ha en litt spesiell - men vet ikke hva. Vi bor i enebolig. Huset vårt er rødt, med grønne karmer. Er slutt på de tider hvor jeg er fornøyd med en krans til 39,- fra Nille. Men vil heller ikke spandere tusenlapper, noen forslag...

Tusen takk for innspill. :roser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen selv, men synes det er veldig trivelig og kommer til å spandere på meg en når jeg ikke lenger lever på et stramt studentbudsjett.

Jeg synes det er fint å lage egne av ekte, velduftende granbar med litt kongler og kanskje en rød sløyfe, men det er kanskje ikke noe sånt du ser for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg pleier å ha en på ytterdøren og en på innerdøren. Den innerste er gjerne litt mer spesiell. Jeg er blomsterdekoratør så jeg lager alltid mine egne og de til familie og venner, men jeg vet at man kan bestille hos de fleste blomsterbutikker uten at det koster alt for mye. Prisen avhenger av hva du vil ha på kransen. Jeg synes du skal se på stilen til huset fr du bestemmer deg. bor du i et gammelt hus med klar tilhørighet til en tidsperiode synes jeg du bør velge en klassisk krans med granbar, el konglekrans. hvis du bor i et mer moderne hus synes jeg du har mer valgfrihet, jeg har laget dørkranser i alle former og farger så det er kun fantasien som setter grensene, og lommeboka da selvfølgelig. men hva med stjerner i mose, hjerter firkanta kranser kranser laget kun av røde grener, osv.... spør i blomsterbutikken og ta med et bilde av døren den skal henge på, da er det mye enklere å få den "riktig"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har på ytterdørene, som bestemor lager. Den er veldig julete og gammeldags, med granbar og slik stas - men den matcher jo de landlige omgivelsene det er her på gården!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tingeling_*

Jeg har laget en kjempekul dørdekorasjon selv.

Jeg har fylt en grå ullsokk med vatt. Brodert på og brukt filt slik at det ser ut som hodet til et reinsdyr. Også har den fått horn i filt. I det ene hornet sitter det en dompapp og rundt halsen har den bjelle.

Den er festet på granbar. Den gjør like stor suksess hvert år.

Fant oppskriften på denne i et ukeblad for mange år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest_Tingelng*:

Den høres ganske festlig ut! Jeg kunne tenke meg å lage noe lignende selv, men har selvinnsikt nok til å forstå at jeg ikke har sjans i havet uten oppskrift eller veiledning. Vet du om oppskriften er tilgjengelig på internett noe sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dobbel ytterdør, derfor lager jeg alltid to som er speilvendte. Jeg har pleid å kjøpe inn julepynt ( kuler, lenker etc ) på IKEA eller Åhlens. De har noe som er litt mer moderne.

Jeg lager gjerne julekrans med plast prismer eller som ett år da jeg lagde kranser med store sukkertøy som jeg festet på. (plastsykkertøy fra IKEA)

Fantasien setter grenser.

Lager også en mer tradisjonell til min mor, med kongler, røde sløyfer og nisser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i blokk, så ytterdøren vår er i oppgangen. Første julen vår i denne leiligheten, så vi har ikke bestemt oss for krans enda. Vi skal ha krans på døren, sikkert en "julete" sak med granbar, røde bånd og julekuler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...