Gå til innhold

Høstens vakreste eventyr.


Pasha

Anbefalte innlegg

Skal jeg bare på helsestasjonen eller en liten tur på butikken så bruker jeg vogna jeg også, eller bærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bor i utkantsnorge, så jeg er helt avhengig av å kunne trille og ta bussen! Jeg har ikke tatt lappen, så mannen er privatsjåfør ellers..men han jobber jo, så da må jeg klare meg selv! :fnise: Bæring er ikke aktuelt på min kant av landet denne årstiden...vi regner og blåser bort!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det jeg som funker som privatsjafør :ler:

mannen min har jo ikke lappen så..

Nei, bæring er kanskje ikke det beste der du bor nei.

Er litt heldigere stilt med været her kanskje?

trøtt jeg... knirket sov jo greit i natt... (la seg halv 9.. deretter mat kvart på 2, og kvart på 5.. men etter den matingen fikk ikke jeg søve selv.. lå våken leenge.. og det hjalp jo ikke at mannen sin klokke drev å ringte nestne en time før han gadd å stå opp i tilegg.. hadde vel nesten sovnet ved halv 7 tiden..men da var det mattid igjen.. men sovnet under ammingen da.. sov sånn halvveis godt.. var en bestemt liten baby som tydlgivis bare gadd å sove videre dersom hu fikk ha puppen i munnen :ler: fikk sove en hel time sånn.. men så var det over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det der ja...han sover også bare videre om morgenen hvis han får sove med puppen i munnen..men det varer som regel aldri mer enn en halvtime..da er det stopp! Da må vi opp gitt! :ler: Dere har jo kjempegode netter hvis du bare har to matinger fra klokka 21 til 07!! :dåne: Her er det helt Texas enkelte netter..men snittet er 3 timer mellom hver..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke hver natt vi er så heldige. hender vi har dem på bare 1-3 timer intvaller også. men heldgivsi gikk natta i natt også bra. I seng kl 20.30 og sovnet med engang.. sov til nesten 3 (sutret litt ved 23tiden..men da var det bare å sette på uroen og stryke litt, så var det greit igjen. så opp kl 6 for mer mat.. og da sov vi sammen i senga til 07.30.. sånne netter er helt greie i grunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pumpet meg i stad fordi jeg hadde så brystspreng på den ene puppen (knirket har sovet mer enn vanlig i dag) og fikk ut 140ml på den! :overrasket: Det skjer ikke ofte nei. Men er jo kjekt å få til det og :) Gav knirket litt på flaske i stad. (mamma må passe snart siden ejg og mannen skal på et møte) for å øve litt på det og da var det et lite knirk som ville holde flaska si selv :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tyr også til pupping liggende for å få sove litt til om morran :sjenert: Her er det mating 1-2 ganger om natta mellom 21 og 07, så ganske like der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært en tur på helsestasjonen og veid. Skal jo ikke ha 5 mnds kontrollen før knirket er nesten 6mnd,,så da tok jeg min egen lille 5mnds kontroll jeg :ler:

De vitale målene nå er 5620 gram og 63,5 cm. Lang og slank med andre ord. (vel "lang" i forhold til skjema er hun jo ikke.. men i forhold til vekta si så). Så nå har vi gått opp ca 3kg fra fødselsvekta. Rart å tenke på det.. og tar vel snart igjen storekatta i vekt også (da vi kom hjem fra sykehuset var jo hun lettere enn minikatta også.. men det tok ikke så lang tid før den katta var passert i vekt).

Etter at jeg hadde vært der så gikk jeg en 2 timers tur i regnværet. Ble sliten da ja.. masse tunge bakker her.. men får i allefall trent godt da ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Litt av en forskjell på ungene våre! Din er 63,5 cm lang og 5,6 kg, og min er 63 cm lang og 7,2 kg... Ikke rart svigermor kaller ham en sumobryter :ler: Men du er jo heldig som får ha ordentlig baby så lenge! Ble litt sentimental idag når jeg innså at den søte babytid nesten er over her i huset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo en liten sumobryter du har da ja :ler:

Noen fordeler må man vel ha ved å få baby litt for tidlig ja... da er de jo liksom babyer litt lenger pga av str sin

Endret av Pasha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i natt har den første tanna kommet igjennom.. begynte å kjenne den tydlig i går.. og i morges var den der. Spiss og ikke så god å ta på i grunn da. antar at det kanskje tar 2-3 dager før den er helt igjennom. Den befinner seg i underkjeven, så heldigvis så er den utilgjenglig for biting i puppen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i natt har den første tanna kommet igjennom.. begynte å kjenne den tydlig i går.. og i morges var den der. Spiss og ikke så god å ta på i grunn da. antar at det kanskje tar 2-3 dager før den er helt igjennom. Den befinner seg i underkjeven, så heldigvis så er den utilgjenglig for biting i puppen :ler:

:redd:

Gruer meg til den dagen kommer ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tidligere har hun biti.. men aldri i puppen.. bare på finger/leker.. håper det holder seg sånn jeg. bitemerker på puppen er nok ikke noe særlig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er vel neppe det beste stedet å bli bitt nei :ler:

I dag er knirket 6mnd allerede! For 6mnd og 14 timer siden fikk jeg en bitteliten klump opp på brystet mitt etter en ganske rask fødsel som kom veldig overraskende på meg.. 4 uker før tiden.

en bitteliten herlig klump som skreik med engang hun ble født. En lyd mamman og pappan ble veldig glade for å høre.. man vet jo aldri.... Etter noen.. ganske slitsomme dager på sykehuset fikk vi komme hjem. deilig.. og selv om de første ukene var ganske så slitsomme..så ville jeg nok aldri ha vært de for uten.

I dag har jeg en herlig, fremdles ikke så fryktlig stor og ikke så knirkete lenger ( :ler: ) liten baby som sjarmerer mer og mer. På tirsdag var vi på 5mnds kontroll (en smule forsinket ja) og da viste vekta 5990gram og lengden var 65 cm. Smiler stort når hun får se mamman eller pappan sin.. og er veeeldig glad i pusekattene.. vil helst kose de hele tiden.. de på sin side er nok ikke like glad i det.. men de er veldig tålmodig.. og blir de lei..så bare går de.

Å ligge på magen er fremdeles ikke det morsommste som finns.. men å rulle rundt.. det er gøy det.. så da er det greit å havne på magen likevel.." jeg kan jo bare snurre meg rundt..og dersom jeg ruller rundt så jeg havner på magen av meg selv, så er det også som regel greit"..

Ofte har vi lange og rare samtaler.. skulle gjerne kunne sett inn i den hjernen ja :ler:

Å sitte stille på fanget er bare greit når hun er trøtt og sliten.. for det er jo mye morsommere å stå.. da ser man jo så mye mer.

Jeg storkoser meg som mamma til det lille knirket mitt ja :rødme:

Dagen ble forøvrig feiret med prøvesmaking på banan iblandet litt mm... falt i smak det..selv om det var litt vansklig å få det riktig vei... tunga pleier jo ikke å gjøre sånn nei :ler:

Endret av Pasha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med halvårsdagen :) Tenk det, et halvt år allerede :klemmer: Blir nesten litt rørt når du skriver sånn jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

oi..her var det lenge siden jeg har vært.

dagene bare flyr avgårde ja.

og knirket vokser og koser seg. får litt fast føde hver dag (enten grøt/fruktmos/banan) og vi storkoser oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...