Gå til innhold

Høstens vakreste eventyr.

Pasha

Anbefalte innlegg

gutter er vist gjerne litt feilsatt sammen sånn kroppsmessig hrøte jeg :ler: altså kan de ha en str i overkroppen og en i underkroppen.... mens jentene skal være mer like i under og overkropp... men jeg trudde de i grunn var lengst i overkroppen og korte i beina :klø:

vel det kommer sikkert ann på babyen..og sikkert ann på klærne også. en str i en butikk kan være helt anderledes en annen butkk.. selv i samme butikk har jeg merket. Kjøpte 2 joggedresser til knirket på lindex i samme str.. men den ene var jo større enn den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:fnise: De er kanskje det...har jeg aldri hørt det før men om du sier det så! :fnise:

Det er utrolig stor forskjell på klærne ja, noen bodyer er trange og smale, mens andre igjen i samme størrelse er vide og lange! Litt greit også da..for babyer er jo gjerne veldig forskjellige mht størrelse! Så får en bare lete og bytte seg frem til noe som passer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man må jo nesten bare prøve seg litt frem ja.

fant ut at enkelte av bodyene på hm var veldig brede.. og det funket jo dårlig til knirket mitt som er lang og tynn..

var forresten kusina mi som fortalte meg det om str på under/overrkopp på babyene... jeg hadde i grunn aldri tenkt på det jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil vite lengden utenom de kontrollene de skal måles på får du de sikkert til å måle hvis du spør :) Maja er målt hver måned med unntak av en hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur ikke de gjør det..

overhørte nemlig ei som spurte om det når jeg var på åpen dag der og da sa helsesøstra (eller var det sektræren) at det ble førtst gjort på 3 mnds kontrollen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

merklig ja.. men har t.o.m lest om steder der de venter til barnet er 6 mnd!

så i mellomtiden får vi bare måle på egenhånd.

Ellers har jeg gått ned 1 kg til! så fra før jeg ble gravid veier jeg nå ca 2 kg mindre! :riste: det er ikke helt bra når utgangspunktet er lite allerede i grunn...

*gomler sjokolade*

(vel det gjør jeg ikke da... får spiser jeg får mye av det så får knirket vondt i magen sin... ikke lett dette her da nei)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så enkelt å skulle legge på seg når man ammer nei!! Kjipt når man har lite å gå på ifra før, for da blir man fort mager gitt! Jeg skulle til å si at du får bruke fløte i all matlaging, men så kom jeg på at melkeprodukter er vel ikke så lurt sånn kolikkmessig det heller! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig så tror jeg ikke de måler noe før 3mnds kontrollen her heller, men jeg bare la gutten der og begynte selv jeg, og så kom hun sekretæren og hjalp meg..for jeg ville jo vite hvor lang han var blitt, og jeg så jo at de målene jeg hadde tatt hjemme ikke ble helt korrekte! Synes det er utrolig gøy å følge med på lengdeveksten i tillegg til vekta..så jeg kommer nok til å snike ham oppi der ofte jeg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lengden på helsestasjonen starter på 60cm.. også lang er jo ikke knirket enda.. har målt til 55 cm selv nå.. men er jo litt vansklig med å få ut beina helt da (eller at de blir liggende ute.. fort gjort at de blir trekt opp mot magen)

Fløte trur jeg skal være forsiktig med fremover.. lagde reinsdyrsgryte i går.. med fløte i.. det resultere i over 2 timer med hyl-skring! :( kan jo ha vært kullsyren også.. men det har jeg drukket mange ganger før uten problemer.. så var nok heller fløta ja... stakkars lille knirket mitt

Ikke lett å gå opp i vekt når man ammer nei.. og det blir kanskje bare verre... i og med at jo større barna blir.-jo mer drikker de jo og jo mer engri bruker vi vel på å lage melk? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har vi tatt bilder til julegave til besteforeldere/olderforeldere :) Ble ganske stillig i grunn. Besteforelderne skal i tilegg få hver sin kaffekopp med bilde av knirket på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går tok jeg med meg knirket oppi badekaret sammens med meg.. og da var det 1 stk storfornøyd knirk som koste seg og "svømte" oppi badekaret :hjerte:

helt til pappan kom og løftet h*n ut.. det var ikke like populært nei :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært på en liten handletur med knirket i ergo på magen. Merker at det er både fordeler og ulemper med å bære-- Er så klart deilig å kunne bevege seg fritt mellom hyller og folk., men dersom man handler mye blir det fort litt tungt å bære.. og da hadde jo vogna vært fin å ha.

Glemte selvsagt å kjøpe med album da.. hadde bestilt en del bilder og ting fra japan foto.. men album.. nei det glemte jeg å kjøpe.. ammetåke ja :sjenert: er ikke så viktig enda da.. for den bestilingen jeg sendte flest bilder over på hadde nemlig ikke kommet enda.. selv om jeg sendte den avgårde forrige uke.. og den jeg bestilte på søndag hadde jo kommet.. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bading er stas ja fjellrypa.. og nå begynner vel kyllingen å bli såpass stor at badekar er litt bedre enn balje?

er jo bare bading i kar her sammens med meg eller mannen.. ellers er det balje eller bøtte.. men nå er jo ikke knirket så stort enda da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lyst til å prøve å bade sammen med knerten jeg nå..tror jeg skal prøve meg iløpet av helga, skal hjem til foreldrene mine og de har badekar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stor stas i allefall det madden (også er det jo litt koselig for mamman også :) ).

Har vært på helestasjonen i dag. er jo 2 mnd i dag. Veide for moro skyld og vekta viste 3990gram.. altså ikke verdens største 2mnd gamle baby..men har jo gått opp 270 gram på 10 dager og det er jo veldig bra :) Har også vært på barseltreff denne uka og det virker som en koselig gruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snart jul jo! :overrasket:

merker ikke det så godt når man bare er hjemmeværende.. anderledes når man jobber og ser jula hver dag ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye som går en hus forbi når en er hjemmeværende ja.. sånn som hvilken dag og dato det er for eksempel! :sjenert::fnise: Jeg er like vis om det er helg eller hverdag.. :fnise: Jula er definitivt ikke langt unna... og jeg gleder meg bare sånn til å feire vår første jul som familie!! :rødme: Det er spesielt!! Utrolig skjønt lite knirk i julekostyme forresten!! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...