Gå til innhold

ørelys

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg hører ikke noe på det ene øret, har skylt og skylt, men det blir nesten bare verre.

Har lest at ørelys kan hjelpe på sånne ørevoks-problemer, er det noen som vet hvor man kan få kjøpt sånt på en lørdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvor du får kjøpt ørelys eller hva de hjelper for, men har du forsøkt å ta et par dråper matolje i øret før du skyller? Olje løser opp voksen så den blir lettere å få ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips Brunhilde. Jeg har dryppet og dryppet, inatt lå jeg med olje i øret hele natta. Det hjelper ikke.. :tristbla: Jeg tror kanskje jeg ikke skyller helt sånn man skal, men får ikke til på noe annen måte.

Fant forresten ørelys på helsekost, men det hjalp ikke det heller.

Skal på legekontoret og skylle på mandag, håper virkelig det går over da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bestille de på nettet:

japhron.no - det koster 200 kroner for 10 stykker. Mye billigere enn å kjøpe de på helsekostbutikker.

De sender de i posten samme dag som de blir bestilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Sundy_*

Hei! Jeg har slitt med samme problem som deg, og jeg anbefaler deg å gå til legekontoret for skylling hver gang. Hvis det ligger rester av ørevoks igjen i øret, kan dette irriterere øregangen og skape mer ørevoks. Går man til legen eller et legekontor kan de som skyller sjekke om øregangen er fri for voks, og da vil det ta lengere tid før det kommer tilbake.

Forsetter problemet er det mulig at du har eksem i øret, og da burde du gå til en ørespesialist som kan rense øret helt og gi deg noen øredråper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har tette øretrompeter, dvs kanalen mellom mellomøret og svelget. Den ørevoksen får du ikke ut selv men du bør få henvisning til Ø-N-H. spesialist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her vi bor vil ikke legene skylle ørene.de sier det blir bare verre.

bestilte de voks lysa på internett,og sønn min har mindre vondt i ørene.voksen som kom ut var hare store som et maiskorn.

da vi var i tykia brukte legen en slags støvsuger for å få det ut ,og det var bra.tror ikke de er begynnt med det i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her vi bor vil ikke legene skylle ørene.de sier det blir bare verre.

bestilte de voks lysa på internett,og sønn min har mindre vondt i ørene.voksen som kom ut var hare store som et maiskorn.

da vi var i tykia brukte legen en slags støvsuger for å få det ut ,og det var bra.tror ikke de er begynnt med det i norge.

Hehe, æææsj!

Må kjøpe tydeligvis kjøpe dette. Høres direkte ekkelt ut, så det må prøves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du prøver ørelys så følg bruksanvisningen nøye. La noen andre gjøre det på deg, som kan passe på lyset. Ha et glass med vann ved siden av, som dere kan slokke lyset nedi etter det har brent ned til kontrolllinjen.

Lykke til!

PS Jeg har prøvd det på folk som har dotter i øret etter flytur, og det funker kjempebra :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
1. Mangler du hørsel på ett øre, må du gå til legen!

2. Er ørelys-behandling effektivt for å fjerne ørevoks og andre avfallsstoffer fra øregangen? Nei! Les mer her: http://tinnitus-tips.no/gup/articles.php?lng=no&pg=458

1. enig i den.

2. samboern min fikk ørelysbehandling i helsekostbutikken hvor vi bor, og det fungerte det... Han hørte mye bedre etterpå, og mente selv at det kom mye guffe ut av øret. Så jeg tror nok det fungerer. Men jeg ville også dratt til lege om hørselen var borte, dessuten er det jo langt fra alle øre- og hørselsproblemer som skyldes ørevoks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Annonse

1. Mangler du hørsel på ett øre, må du gå til legen!

2. Er ørelys-behandling effektivt for å fjerne ørevoks og andre avfallsstoffer fra øregangen? Nei! Les mer her: http://tinnitus-tips.no/gup/articles.php?lng=no&pg=458

Hvordan har det seg da at ørelys virker hver gang jeg er helt tett i øret? Første gang jeg brukte det hadde jeg vært kronisk tett en helg.Etter ørelysbruk forsvant tettheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
Gjest Uanonymbruker

bare nevner at q-tips ikke skal brukes i ørene! Skikkelig OT, men egentlig ikke :laugh:

Ørene er en superviktig del av kroppen, gå til legen istedenfor å fikle med det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...