Gå til innhold

Jobb nr 2


Gjest Mayja

Anbefalte innlegg

For øyeblikket strekker ikke lønna min til og jeg vurderer å skaffe meg en ekstrajobb for å spe på inntekten min, men jeg lurer litt på hvor lett det er å få en jobb nr 2 når man allerede er i 100% stilling?

Jeg jobber 9-17 hver dag, og 10-17 annenhver lørdag. Nå søker den lokale kinoen etter folk, og jeg vurderer å søke. Det er ikke noe problem for meg å jobbe 18:30-stengetid et par kvelder i uka, og de helgene jeg ikke jobber kan jeg jobbe der. Hva tror dere, har jeg sjans til å få jobb nr 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du klarer det du må.

Jeg hadde en kort periode ekstrajobb, men jeg hadde bare 8-15.30 jobb fra mandag til fredag.

Jeg syns det ble mye stress for lite ekstra penger, men i en mager fase kan det være greit allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hver klar over at enkelte arbeidsgivere ikke tillater at du tar en jobb i tillegg til en 100% stilling hos dem. Så hvis nåværende arbeidsgiver har en slik klausul kan du ikke ta en ekstrajobb. Oslo kommune har en slik ordning, iallefall for noen år siden da jeg var på intervju for en stilling i kommunen.

Er en merkelig ordning synes jeg, men tanken er at man ikke skal slite seg ut i en annen jobb så man kommer sliten til hovedarbeidsgiver. Men da burde jo kommunen betale såpass at man slipper å måtte ta seg ekstrajobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da burde jo kommunen betale såpass at man slipper å måtte ta seg ekstrajobb...

Ja, det burde de!

Offentlig sektor lar ansatte leve på minstelønn og sultelønn. Og forbyr de ansatte å ta flere jobber...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar!

Jeg trenger mer penger en periode, og vil ikke ta opp lån.

I følge kontrakten min kan jeg ha en ekstrajobb, så lenge den ikke er i en "konkurrerende" bedrift. Mao. hadde jeg f.eks. jobbet på Maxbo kunne jeg ikke jobbet på Bygmakker ved siden av. Billettsalg på kino er noe helt annet enn det jeg driver med til daglig, så det burde ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hver klar over at enkelte arbeidsgivere ikke tillater at du tar en jobb i tillegg til en 100% stilling hos dem. Så hvis nåværende arbeidsgiver har en slik klausul kan du ikke ta en ekstrajobb. Oslo kommune har en slik ordning, iallefall for noen år siden da jeg var på intervju for en stilling i kommunen.

Er en merkelig ordning synes jeg, men tanken er at man ikke skal slite seg ut i en annen jobb så man kommer sliten til hovedarbeidsgiver. Men da burde jo kommunen betale såpass at man slipper å måtte ta seg ekstrajobb...

Det er mulig du gar misforstått litt. De fleste kommuner godtar ikke at man har mer enn 100% i kommunen. Ekstrajobb andre steder pleier ikke å være noe problem.

Om alle kunne være like snusfornuftig :popcorn:

Om alle kunne være like dumme :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Julie_*
Hva i all verden mente du med den?

Det er ikke alle som klarer "det de må". Det kan da umulig være enkelt å ha to jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har jobba deltid ved siden av full jobb i mange år, det går så fint så - i alle fall for meg som ikke har unger! Har alltid vært glad i å jobbe, hatt spennede jobber, og setter pris på den økonomiske friheten det gir. Det er en utilsiktet, klar fordel å ikke jobbe i "konkurrerende bedrift": om man gjør noe helt annet en til vanlig blir det mye morsommere å jobbe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helsesektoren er det mulig for ekstrajobb. Det kan være i en omsorgsbolig, personlig assistent, pleiehjem osv. Da vil du også ha anledning til å jobbe i helger. Kjenner en som jobber lørdag og søndag annenhver uke som personlig assistent. Pga helgetillegg så blir det en grei utbetaling, ca 3000 kr etter skatt for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har gode muligheter for å få jobb nr.2. Selv så jobber jeg 100% og har en ekstrajobb ved siden av :) Og det er av samme grunn som deg: Det er litt magert på den økonomiske fronten for tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...