musikkglad Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 Nå er det snart 14 dager siden jeg ble lagt på operasjonsbordet og kom hjem fra sykehuset for en uke side. Jeg har vært sengeliggende og rullestolavhengig siden operasjonen. Kom meg ut av rullestolen samtidig som jeg kom meg ut av sykehuset og har vært fullstendig sengeliggende siden jeg kom hjem. Det har vært mange døgn med store smerter og mye smertestillende medisiner på meg. De siste 2 dagene har jeg hatt en stor fremgang ift å kunne bevege på meg mer og i dag har jeg vært ute av huset i flere timer, men sittet mye i bil. Da jeg kom hjem hadde jeg ganske store smerter og tok selvfølgelig piller for det, men denne gangen hjalp det ikke. Men jeg drøyde det med å ta flere. Etterhvert har smertene blitt verre og verre og jeg har hivd innpå med pinex forte (6 stk på 3 timer) men smertene blir faktisk bare verre og verre. Og nå tør jeg ikke å ta flere. Til slutt ringte jeg legevakta og fikk snakke med en sykepleier, jeg forklarte situasjonen og hun ba meg ta en ibux og krype til sengs igjen. Jeg gjorde selvfølgelig som hun sa men det har ikke hjulpet nevneverdig enda. Har selvfølgelig prøvd alle liggestillingene, sittestillingene, gåstillingene jeg kan komme på. Nå holder jeg på å bli GAL. Jeg holder ikke ut smertene mer. Hva skal jeg gjøre? Å ringe legevakta er tydligvis ikke til noe hjelp. Nå er kl 0519 i skrivende stund og jeg har ikke sovet et eneste blunk så dette tærer på meg på flere måter. Som f.eks tankekjør og å miste troen på et smertefritt liv. Æsj. :gråte:
Leo Skrevet 27. oktober 2007 #2 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg er verken lege eller sykepleier og strengt tatt vet jeg jo ikke hva slags operasjon det dreier seg om heller, men jeg synes det er ytterst merkelig at smertene ikke har avtatt i løpet av nesten 14 dager og istedet later til plutselig å øke igjen. Å ringe legevakten en fredagsnatt kan jo være omtrent som å forsøke å snakke med toalettet siden de gjerne har mye å gjøre. Har du så vondt som du gir uttrykk for, tror jeg at jeg ville ha tatt en taxi til nærmeste sykehus med akuttmottak, d.v.s. Bærum eller Ahus siden jeg ser du bor i Akershus. Store smerter nå tyder i mine øyne og i følge min, dog begrensede, erfaring på en infeksjon under oppseiling og behov for snarlig legelhjelp!
Gjest musikkglad Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 Vondt natt til fredag, fikk kun beskjed på legevakta da jeg ringte dem om å ta en ibux og gå å legge meg igjen. Idag er det klart at jeg har fått infeksjon i det ene operasjonssåret. Dette vet jeg med 100 % sikkerhet da jeg har hatt infeksjon i operasjonssår tidligere. Bandasjen var våt av en grønn illeluktende guffe som det ikke går an å ta feil av. Har vært i kontakt i dag også, etter litt om og men mente de at jeg ikke trengte å komme dit så lenge jeg ikke har feber. Hva ville du gjort i en sånn situasjon?
Yougogirl Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 Hei!! Ring igjen og si at du MÅ komme!!! De kan ikke nekte å ta deg imot, og det er ikke bra å gå med infeksjon i operasjonssåret! Håper det går bra med deg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå