Gå til innhold

Deborahs bryllupsdagbok


Gjest Deborah

Anbefalte innlegg

Gjest Deborah

Vi skal feire vårt bryllup 10-10/10. :) Vårt tema for festen er fjellet om høsten og vi har derfor lagt bryllupsfesten til et høyfjellshotell.

Vi planlegger å invitere i overkant av 150 gjester. Etter planen skal de fleste overnatte i min forlovedes hus i Stavanger (skal ha ungdomsfest der på tordag), før vi kjører til hotellet på fredag ettermiddag. Selve bryllupet skal foregå med prest i en lokalkirke.

Vi blir hovedsaklig sponset av mine foreldre og hans foreldre. Dette er støtte vi setter stor pris på og vi har derfor invitert flere gjester enn opprinnelig planlagt. Ettersom jeg er en liten "bridezilla" har jeg drømt om det store, hvite bryllupet siden jeg var nærmere ti år gammel. Jeg kommer til å oppdatere denne dagboken jevnlig med bryllupsplaner og lignende.

Edited:

Kan noen vennligst fortelle meg hvordan jeg legger min dagbok som link til min signatur? På forhånd takk. :love:

Endret av Deborah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, og velkommen hit :) Noen spes grunn til at bryllupet skal stå så langt frem i tid? Vi gifter oss 27.06.09, pga vi skal spare litt først og sånt, og jeg synes det er kjeeeempelenge å vente, hehe...

Link fikser du ved å gå inn på kontrollpanel. Husker ikke helt hva mer du går inn på, men er ganske lett hvis du først går inn på kontrollpanel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deborah

Vi får stort avslag om vi booker lokalet i god tid. Min kommende svigermor kjenner til sjefen på hotellet vi ønsker å bruke til bryllupsfesten. Han går av med pensjon om tre mnd og vi bør bestille innen den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med dagbok og forestående bryllup! :)

håper du får masse inspirasjon og nyttige tips her inne! mange kreative sjeler her, skjønner du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jenna88

Hei søta.

Skal følge med her inne. Hvem det, kanskje jeg også ender opp med å planlegge bryllup en vakker dag?

I så fall er det jo greit å få litt inspirasjon.

Luw :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *marie*

Gratulerer med forestående bryllup og dagbok :-D

Blir spennende å følge deg i tiden frem til bryllupet.

Har dere bestemt noe foreløpig da?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Deborah

Takk for meget hyggelige tilbakemeldinger. Fint å oppleve at ikke alle anser meg som en plage fordi vi grunnet diverse omstendigheter må være tidlig ute med planleggingen.

Jeg har dessverre ikke hatt anledning til å planlegge mye, men jeg vil tro det blir mer utover høsten og vinteren.

Jeg har først og fremst registrert mitt eget nick her inne for å søke inspirasjon og utveksling av tanker. Både min mor og min kommende svigermor er meget interessert i bryllup og har lovet å hjelpe meg mye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
Fint å oppleve at ikke alle anser meg som en plage fordi vi grunnet diverse omstendigheter må være tidlig ute med planleggingen.

:fnise: Jeg har da planlagt bryllup i godt over et år allerede jeg!! Og det er jo endel med meg her inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deborah

Jeg har snakket med min kommende svigermor i over to timer i telefonen i dag. Hun har alltid mye på hjertet, nå ringte hun for å forhøre seg angående foreløpig gjesteliste. Det ser ut til at gjestelisten blir en del større enn jeg hadde tenkt. Til nå har vi 176 navn oppført til bryllupsmiddagen. Mange av disse er min far og min svigerfars forretningsforbindelser. Min forlovede ønsker dessuten å invitere flere av sine medstudenter, da øker gjestelisten meget fort. Min mor nevnte at hun ønsket å invitere noen venninner, men jeg har ikke hørt noe mer fra henne angående dette, derfor anser jeg det nå som for sent å legge flere navn til på listen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har snakket med min kommende svigermor i over to timer i telefonen i dag. Hun har alltid mye på hjertet, nå ringte hun for å forhøre seg angående foreløpig gjesteliste. Det ser ut til at gjestelisten blir en del større enn jeg hadde tenkt. Til nå har vi 176 navn oppført til bryllupsmiddagen. Mange av disse er min far og min svigerfars forretningsforbindelser. Min forlovede ønsker dessuten å invitere flere av sine medstudenter, da øker gjestelisten meget fort. Min mor nevnte at hun ønsket å invitere noen venninner, men jeg har ikke hørt noe mer fra henne angående dette, derfor anser jeg det nå som for sent å legge flere navn til på listen.

Hvorfor det? Det er jo hele 3 år til.

Men vil du virkelig ha mors venninner og fars/svigerfars forretningsforbindelser til stede på en så personlig dag?

Det er jo bryllupsdagen deres, ikke en forretningsmiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,tror jeg hadde holdt gjestelisten åpen en stund til jeg også....Mye kan jo skje på tre år,ekteskap kan både inngås og avsluttes,noen dør,mens andre blir født og ikke minst kan man skaffe nye bekjentskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ballerina
Ja,tror jeg hadde holdt gjestelisten åpen en stund til jeg også....Mye kan jo skje på tre år,ekteskap kan både inngås og avsluttes,noen dør,mens andre blir født og ikke minst kan man skaffe nye bekjentskaper.

Signerer denne!! Vi har fremdeles en veldig åpen gjesteliste vi - men de som står på, kommer det ikke til å skje noen forandringer med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

176 gjester :overrasket:

De e mången d.....

Det er ikke til å stikke under en stol at 176 gjester er i overkant mye. Jeg har tidligere forsøkt å påpeke dette overfor mine foreldre, og min svigermor, men det ser dessverre ikke ut til at de har forståelse for mitt og min kommende ektemanns problem.

Med tanke på at det er de som betaler for herlighetene synes jeg det er rettferdig at de får være med på å bestemme gjestelisten.

Jeg og min forlovede skal uansett nyte dagen for alt den er verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Det er jo hele 3 år til.

Men vil du virkelig ha mors venninner og fars/svigerfars forretningsforbindelser til stede på en så personlig dag?

Det er jo bryllupsdagen deres, ikke en forretningsmiddag.

Personlig ønsker jeg ikke å ha hele 176 stykker tilstede. Men jeg vet at dette er svært viktig for mine kommende svigerforeldre, og ikke minst, mine foreldre.

Med tanke på at de betaler festen synes jeg de bør ha et ord med i laget i forbindelse med gjestelisten. Svigermor ønsket i utgangspunktet å be tjue til, men da satte min kommende ektemann foten ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter oppfordring fra min kommende svigermor har jeg begynt å tenke litt på valg av kjole. Jeg ser for meg noe klassisk, elegant, men samtidig lekent. Jeg ønsker ikke på noen måte å se ut som en av disse store marengstoppene på en bløtkake.

Jeg kommer selvfølgelig ikke til å ta stilling til kjolen før tidligst i slutten av 2009, men jeg har begynt å bla litt på nettet for å bli inspirert. Min kommende svigermor har faktisk nevnt at det er en mulighet å kjøpe en spesialdesignet kjole. Dette vil selvfølgelig bli meget dyrere, men hun har sagt seg villig til å støtte oss økonomisk, også på det området, om jeg skulle ønske det.

Alternativ 1

Alternativ 2

Jeg liker fasongen, men ikke sløyfene (?) nederst.

Alternativ 3Alternativ 4

Alternativ 5

Men jeg har også sett noen fine her: Alternativ 5

Det viktigste for meg, på nåværende tidspunkt, er å finne en stil jeg føler meg komfortabel med og som passer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...