Gå til innhold

England


Gjest Taxi

Anbefalte innlegg

Kommer akkurat fra en uke i London. Kjente meg nesten litt vemodig da jeg kom hjem... Jeg bare elsker England! Får liksom så god følelse av å være der. Og engelskmenn er kjempehyggelige. Hyggelige på en behagelig måte, de snakker til deg og er oppriktig vennlige, uten at det blir krampeaktig, for mye, eller at jeg føler de tråkker over min intimgrense. Jeg elsker arkitekturen, de flotte bygningene og stemningen der.

Noen fler som har det sånn?

Til dere som har vært i England, hvor i England trives du best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er skikkelig anglofil, eeeelsker London med alle butikkene, parkene, bygningene og stemningen... Reiser dit to ganger i året, og det kunne gjerne vært oftere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bath og Bristol! Nydelige gamle byer med flott arkitektur og så godt bevart! Ekte engelsk idyll!

I Bristol finner du gallerier, museer, parker, shopping, uteliv....

Koselig å gå rundt i shoppingdistriktet Broadmead hvor det er mange fine butikker og i Gamlebyen.

Du kan ta tog fra Bristol til Bath - tar bare 10-15 minutter.

I Bath kan du besøke romerbadet (står på Unescos verdensarvliste) og nyte spa med naturlige vannkilder som finnes der. Etter en shopping og party tur til Bristol er det topp å avslutte med et besøk i Bath.

Cornwall er nydelig. Mange fine små byer langs kysten.

Selvfølgelig London.

Biltur fra London (hold deg unna motor veien og kjør "the pretty way") via Oxford, Statford-on-Avon, Warick, shopping i Birmingham, videre til Shrewsbury (nydelig Tudor-by).

Derfra er det kort vei til nord-Wales.

Kjør over fjellet Snowdon og ned til byen Carnafon (flott gammelt slott der). Videre til Bangor og så over til øya Anglesey.

Har tatt hele turen fra London til nord-Wales med tog også. Kjempefint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_May_*

Å ja!! Bristol er kjempefint!!! En av de kuleste byene i England. Kult å shoppe. Så mange fine butikker. Også er det mange koselige steder å gå ut, pubber, restauranter og veldig bra natteliv! Folk er hyggelige og det er sånn ekte ordentlig engelsk med blomsterkurver som henger på alle husfasader og gamle fine bygninger og høflige smilende folk og alt.

Bristol er også en havneby og langs elven Avon er det masse spennende å finne på. De har bygd opp og pusset opp masse langs the harbourside slik at det er kjempehyggelig å være der. Kulturelle ting, fine båter, utesteder. Litt sånn Aker Brygge, bare koseligere.

Bristol har også en gamleby, en stor gammel katedral, man kan dra på ballongferd, gå i zoo, masse musikkgreier som skjer der. Det er også en moderne by.

Ja i det hele tatt. Helt super by å reise til for anglofile!!!

Jeg liker London. Og elsker Bristol! Den er akkurat passe stor liksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-

Steder i England jeg bare må tilbake til:

-London - selvsagt! savner virkelig å bo nærmere London, det er 1,5 år siden jeg flytta og det er et sterkt savn!

-Bath - nydelig liten by, mange gamle romerske bygninger, veldig flott stemning.

-St Ives - fantastisk liten havneby på nordkysten av Cornwall. Mange små trange gater, kunstgallerier, surfing og fantastisk sjømat! Cornwall i seg selv anbefales virkelig!

-York - "vikingbyen", veldig flott by, nydelig katedral, trange gater med masse kule butikker, mye historie og en veldig spesiell følelse.

-Oxford - partyparty ;) Og en haug med historie på kjøpet! Jeg var i Oxford første gangen rett etter at jeg flyttta til England og angret virkelig på at jeg ikke tok det tilbudet jeg hadde om plass på universitetet i Oxford (Oxford Brookes, ikke Oxford university ;)) - veldig levende by!

-Glastonbury - helst under festivalen, men også utenom så er dette en by som bør besøkes. Er ikke spesielt stor, men har mye historie, mange alternative (og det i ordets rette forstand!)butikker og spisesteder, mange myter og historier og mange merkelige mennesker samlet på et sted.

-Bristol - har kun vært der for å gå ut, og har ikke sett byen i dagslys, men utelivet er verdt å få med seg ;)

...og mangemange flere! Anbefaler at man leier bil, eller tar med seg bil over og kjører rundt! Det er utrolig mange steder som er verdt et besøk!

Ellers så anbefales en tur til Skottland, Edinburgh er fantastisk! Glasgow følger rett i hæla, men har ikke det samme sjarmen som Edinburgh :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

London, selvsagt! Ingen over, ingen ved siden!!

Men England er jo så mye mer:o)

Whitby - herlig liten fiskelandsby i nord, og her fikk Bram Stoker insparasjon til å skrive Dracula. Var nesten litt skummelt å reise dit rett etter å ha lest boka :o)

Bath - herlig by med spennende historie.

Isle of Wight - Perfekt for badeferier, og Osbourne House er en opplevelse.

Haworth - Hjemmet til Bronte-søsterene, og et must om du er glad i litteratur :o)

Dette er favorittene nå, men England er jo så flott. Bare å sette seg i bilen og nyte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...