Gå til innhold

sukkerfritt godteri

Fremhevede innlegg

Gjest Kristin_
Skrevet

All godteri som inneholder sukkeralkoholer virker avførende hvis man spiser mange nok. Luft i magen forekommer ganske ofte også. Så det er greit å moderere seg, akkurat som med vanlig godteri :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hørt at mange får skikkelig mageknip om de spiser de rosa (orange og gule) sukkerfrie mentosene for kjapt

Det kan jeg skrive under på! :kjefte:

Har tydeligvis ikkje lært, og gått i samme felle et par ganger, men nå er det jammen SLUTT. Absolutt ikke verdt det.

• 2 uker senere...
Skrevet

må jo få nevne at sukkerfri godteri er kjempebra alternativt mtp tannhelsen. Ingen sukker = færre hull :-)

ellers er jeg enig med overnevnte, den lakserende effekten er lite hyggelig. dog virker "vanlig" godteri på samme måte for mitt vedkommende.

Gjest Blondie65
Skrevet
Det er forsket i det vide og det brede om kunstig søtstoff, og de er kommet frem til at unger under 3 år bør skånes for dette, samt at du bør holde deg under feks 3 liter lightbrus om dagen. I store mengder er dette skadelig.

Men spør du ti forskjellige eksperter får du sikkert ti forskjellige svar. Jeg spiser en liten mendge kunstig søtstoff fordi det gir meg bedre vektkontroll.

Så liker du dette ser jeg ingen grunn til å kutte det ut om du ikke spiser vanvittige mengder hver dag:O)

7 liter var tallet jeg leste. Og da spesielt om du var gravid eller hadde redusert helse.

Nå skal man likevel ikke le så veldig hardt av dette for det det var snakk om var aspartam (søtningsstoffet). Man kommer "fort" opp i denne mengden hvis man spiser kunstig søtet syltetøy, drikker lettbrus, spiser sukkerfritt godteri etc.

Drikker man 3 eller 7 liter cola eller annen lettbrus får man lett andre problemer også. Nemlig kullsyre som ødelegger magen i slike mengder.

Når det gjelder E-stoffer så er det jo greit å unngå de der man kan og det å spise kunstig søtet godt er jo en måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...