Gå til innhold

Gynekolog

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sikkert dumme spørsmål, men jeg aner faktisk ikke, og klokere blir jman jo som kjent ikke hvis man ikke spør.

Jeg er 22 år, har ikke hatt sex med mange, men har ikke alltid brukt kondom. Så selv om jeg stoler fult ut på de jeg har hatt sex med vet man jo aldri 100 %. Derfor tenker jeg det kan være på tide ta en generell skjekk hos gynekolog. Jeg har aldri gjort det før og lurer rett og slett på om man bestiller time direkte hos gynekologen eller må man til fastlegen først og så videresendes? Finnes det noen anbefallinger på hvor ofte man bør gå til gynekolog eller kommer det helt ann på? Hvor mye koster det? tar det lang tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fastlegen din kan nok også utføre en gyn.undersøkelse. De legene jeg har hatt har gjort det. Så lenge det er en vanlig sjekk, trenger en ikke spesialisten.

Det han gjør er å ta celleprøve av deg og sjekker for infeksjoner og SOS. Jeg synes ikke undersøkelsen er vond. Det er ikke direkte behagelig, men det går greit.

Man bør la seg sjekke for SOS hver gang en bytter partner.

Si gjerne i fra når du bestiller time at det gjelder en gyn.undersøkelse, da er legen gjerne litt forberedt når du kommer og vil kunne ta seg av deg på best mulig måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...